Meerijd plankje

Zouden jullie dat (nog) doen?

Mijn dochter word in maart 3 jaar.

en zo ja, welke?

(We hebben een Quinny transporter 3 wiel)

Wij hebben de kid sit. Kan op gezeten en gestaan worden. Dean is bijna 3,5 en zit/staat er nog steeds regelmatig bij langere afstanden of wanneer hij geen zin heeft om te lopen op.

Nu is hij vrij lui. Maar ik denk dat ik hem voor hem met 3 jaar ook nog wel had gekocht.

Ligt dus ook wel aan het kind.

Ligt eraan hoeveel je ermee gaat doen. Moet je dagelijks een eind lopen naar school ofzo?

Want ik heb er wel een gekocht maar ze heeft er in het begin wel eens opgestaan maar ik doe weinig lopend en veel met de auto :oops: Ze begon pas vanaf 3,5 jaar echt goed afstanden te lopen dus voor het begin was hij erg handig.

En ik vind het zoooo onhandig lopen, ik heb korte benen maar ik schopte er toch telkens tegenaan, dus ik loop naast het plankje :roll:

Als mijn oudste 3 was geweest bij de komst van nr twee had ik het niet gedaan nee. Maar hier was de buggy niet meer in gebruik sinds zijn tweede, omdat hij alles liep. Dus vanuit mijn referentiekader zou ik zeggen dat een kind van 3 zonder meerijdplankje kan. :slight_smile:

Wij hebben een Mutsy Step Up Board achter een Maxi Cosi Mura 4 en ik gebruik hem eigenlijk nooit. De belangrijkste reden is dat als ik dat ding erachter heb hangen ik er zelf niet meer goed achter pas. Daardoor moet je naast de wagen lopen en door het gewicht van 2 kids is hij dan redelijk onbestuurbaar. Ik neem Marie sinds ze 2,5 is vaak mee op de loopfiets. Als we naar bijv een pretpark gaan nemen we de buggy mee als extra, of de fietskar als wandelwagen, waar ze samen in kunnen zitten.

Mijn advies is om eerst eens van iemand een te lenen en te zien of ze er op wil staan en hoe je er zelf nog achter loopt. Of ergens in een winkel even goed proberen.

Hier de kidsit achter maxi cosi mura 4 en zou niet zonder kunnen. Wandel veel en ook in de winkel is het handig zit dochterlief op het plankje en blijft zo meer overal van af.

Als ik de wagen op de hoogste stand zet kan ik er prima mee lopen, natuurlijk loopt zonder beter maar vind het echt goed te doen ondanks m’n 1.65

ik zou het niet meer doen met 3 jaar…

Al moet ik zeggen het verschilt natuurlijk wel per kind… mijn 2 oudsten liepen toen al lange einden zelf… voor de jongste (bijna 3,5) heb ik nog wel een buggy, maar die is ziek en heeft vaak last van zijn voeten en is snel moe) … dus ja als er nu op dit moment een vierde zou komen, dan zou ik voor hem dus wel een kopen, maar voor die andere 2 had ik het nooit gedaan op die leeftijd

Wij hadden er wel 1, die kregen we bij onze (tweedehands) wagen. Als ik vanuit huis ging lopen zat de oudste (toen 2,5) altijd bovenop de kinderwagen (een silvercross). Maar die kon niet mee in de auto, dus als we ergens met de auto heen gingen, dan ging de Mutsy mee, en het meerijdplankje. Ik vond het wel erg makkelijk. Hij sprong er wel regelmatig vanaf, maar zodra hij even geen zin had in lopen ging hij er weer op.

Maar er geld aan uitgeven had ik niet gedaan, met 2,5 ook al niet meer, toen liep hij eigenlijk ook al hele einden mee.

Bij de jongste is dat anders, die wordt het liefst nog de hele dag rondgedragen, en weigert langere tijd te lopen. Als we nu een baby hadden gehad, had ik voor haar zeker wel een meerijdplankje gebruikt.

Ik denk dat ik het niet doe, ik wil ook een doek er bij dus kan L. altijd nog in een buggy mocht het nodig zijn. (En buggy + wagen KAN in de auto mochten we langer weggaan.)

met 3 zou ik het ook niet meer doen. We hebben bij Jesse een duowagen gebruikt maar Jesse was ruim 1,5 toen Thijs geboren werd. De duo is weg sinds afgelopen lente, Jesse was toen ruim 3. Hij zat er nog wel vaak in maar dat was meer gemakszucht. Hij had best kunnen lopen en sinds we de wagen niet meer hebben loopt hij ook veel meer, eventueel met zn loopfietsje of anders gaat hij bij mij achterop de fiets.

Bij Elise hebben we nooit iets achter onze quinny gehad, die liep gewoon mee (al was dat met ruim 2 nog best langzaam) Tenzij je hem kan lenen of voor een prikkie kan kopen (onder de 30 euro ) zou ik het anders niet doen.

Ja, ik bedenk me nu, dat we R. ook nooit op een plankje echt hebben gehad.

Ik zou het met 3 jaar ook niet meer doen, maar wij hebben ook al bijna een jaar geen buggy meer, terwijl Dennis nu net 3jaar is, hij was net 2toen ik de buggy weg deed, omdat hij toch niet wilde zitten. Alleen als we nu naar een pretpark gaan, dan neem ik de fietskar mee zodat ze even kunnen zitten indien nodig, maar ook die wordt meer gebruikt om bagage mee te vervoeren.

Ligt dus echt aan het kind vind ik, die van mij zitten of staan gewoon niet graag stil en willen altijd meelopen/fietsen.