Meerdere flessen tegelijk/vooruit maken

Kan/mag dat nog steeds of moet je per fles maken ??



Als het goed gaat en we standaard voeding kunnen gaan gebruiken willen we voor het van kruitvat gaan…



Maar kan ik bijvoorbeeld ook voeding voor meerdere keren tegelijk maken en bewaren in de koelkast ?



Ik weet vroeger mocht dat gewoon (ruim 8 jaar terug) dus met d deed ik dat wel … Met m deed ik dat niet en nu ?



En mijn moeder heeft met ons zelf voor 24uur voeding moegen klaar maken in 1 keer…



Maar nu hoor ik verschillende verhalen en het zou straks met 2 wel heel makkelijk zijn als je alleen nog maar hoeft warm te maken…

Volgens mij mag het wel als je het afgesloten in de koelkast bewaard.



Wat je ook kunt doen, is bakjes met poeder klaarzetten, dan is het alleen maar water warm maken (waterkoker bijvoorbeeld of gekookt water even in de magnetron), poeder erbij en klaar.

Bakjes met een tuitje kun je oa bij de prenatal kopen maar ook hema bijvoorbeeld. Hoef je niet meer schepjes te tellen, en met het tuitje zit het er zo in.

Ja die heb ik ook … Maar het gaat er ook om bv per schepje maak je bv 30ml voeding (dacht ik in mijn geheugen gravend ) als ik nu straks bv 40 moet hebben loop ik ook steeds weg te gooien en dat ind ik ook zonde en vooral met dubbele aantal flessen en zo…



Dus ik dacht als ik bijvoorbeeld 50 per kind moet hebben en dan 300 maak dan heb ik 6 flessen dus voor 3 voedingen … Zonder weg te gooien…en voor het gemak snachts en dat soort dingen

Drie jaar geleden maakte wij ook voeding voor 24 uur aan van gekookt water. Daarna in de koelkast en na 24 uur weggooien. Ideaal.



Als het drie jaar geleden kon waarom nu niet. Zelfs in het ziekenhuis deden ze het toen hij daar lag de eerste dagen.

Het aanmaken en bewaren van poedervormige kv voor 24 uur wordt echt afgeraden i.v.m. met bacteriegroei, met name enterobacter sakazakii, die bij hoge concentraties levensgevaarlijk kan zijn. Hier kun je er meer over lezen: NVWA-enterobacter sakazakii. En dit is de informatie van het RIVM over poedervormige zuigelingenvoeding.

De adviezen wisselen steeds. Tegenwoordig word 24 uur voeding afgeraden, maar mag je wel weer gewoon warm water uit de kraan pakken. Wat ik doeis dat wat ik overhou zet ik in de koelkast en gebruikte ik de volgende voeding weer. Mats drinkt namelijk flessen van 180 maar laat vaak gewoon 60/70 staan. Dat vind ik zonde om steeds weg te gooien.

In het begin heb ik het wel gedaan maar dat omdat ik kokend water gebruikte en niet wist dat je fv ook in de magnetron mocht opwarmen. Toen ik dat wist, deed ik gewoon per voeding maken en dan opwarmen. Kleine moeite dacht ik zo :slight_smile:

bij de oudste deed ik het ook voor 24 uur, netjes met gekookt water.

Maar bij de jongste toen ik overging op de fles, gewoon kraanwater, heb je meteen een goede temperatuur, schepjes poeder erbij en klaar. Ik vond dat zelf veel makkelijker eigenlijk.

Kraanwater schijnt zo schoon te zijn dat het zo in de fles kan.