meerdere eisprongen na de eerste kan dat ? + nog wat vragen

Hallo :slight_smile:



het topic zegt het al :slight_smile:



IK ben vorige week naar het ziekenhuis geweest omdat ik mega veel last van mijn onderbuik had ( ongi gevoel) en bang was voor een overstimulatie ( gebruik clomid) nu zagen ze een erg dik BM slijmvlies en 4 eitjes per eierstok 2 als ik goed heb rechts 14 en 15 mm en links iets minder rond de 11 en 12



een arts assistant van de gyno zei me dat 1 ei zeker zou springen en de andere ook maar of die andere 2 zouden springen wist ze niet :frowning:



nu heb ik tot en met vrijdag buikpijn gehad en nam af ben 2 dagen klachten vrij geweest , had dacht ik ook wat helder slijm gezien … nu gister avond begon in eens weer een vreselijk buikpijn aan de linkerkant nu zo erg dat ik hier niet meer hield dacht dat er wat op klappe stond :frowning: heb er zelfs een pijnstiller voor moeten nemen . NU gaat het wel pijn is wat minder maar niet weg !



Kan het zijn dat ik voor het weekend een ei heb gehad en nu weer een ? kunnen er meer eitjes springen na de eerste als die al gesprongen is ?





en wie heeft er ook een te dik Bmslijmvlies gehad en is toch zwanger geworden ?

Ik heb altijd een te dik BM slijm gehad en was de laatste keer ook zwanger mee geworden maar twijfel nu toch wel of kan lukken …





nog 13 dagen is mijn NOD ik wil iets eerder testen natuurlijk de 18de eigenlijk kan dan toch wel he ? mocht ik weer een ongi krijgen dan moest ik dus terug naar de gyno ( mijn banner klopt niet maar ik heb een gemiddelsde genomen een langere dus vandaar)



ik best veel bijwerkingen van de clomid , zijn er nog andere middelen die het zelfde doen maar dan met minder bijwerkingen ( haarverlies en heb al weinig) opvliegers en buikpijn dus …





zo dat was het even bedankt voor het lezen en eventueel voor de antwoorden :slight_smile:



:-*

Nee, dat kan niet. Je kan wel gelijktijdig een dubbele of drie-dubbele eisprong hebben. Maar je kunt niet twee keer op een verschillend tijdstip in je cyclus een eisprong hebben. Je hormonen houden dat tegen als je eenmaal een eisprong hebt gehad, anders zou je nooit zwanger kunnen worden. Dat is medisch gezien echt onmogelijk.



Hoe dik was je baarmoederslijmvlies dan? Dat kan niet snel te dik zijn, volgens mij. Ik denk ook niet dat dat kwaad kan, een dik baarmoederslijmvlies is alleen maar goed voor de innesteling. Te dun kan wel problemen opleveren.



Je kunt twee weken na de eisprong een zwangerschapstest doen.



In plaats van Clomid kun je ook hormonen spuiten. Maar als Clomid goed werkt, dan krijg je die injecties niet. Het is erg intensief om te spuiten, je spuit elke dag tot de dag van de eisprong. De injecties zijn ontzettend duur, een paar honderd euro voor maar één ampul. En er is veel meer controle nodig, omdat je sneller en meer kans op overstimulatie hebt. En ook met de injecties heb je bijwerkingen zoals buikpijn, stemmingswisselingen, hoofdpijn, enz.

Hai jippie dank je wel voor je antwoord :slight_smile:



mijn slijmvlies was 20 mm dus das erg dik nu was die voor mijn vorige zwangerschap ook daar in de buurt dacht zelfs 19 of 21 mm … en ben toch zwanger geworden ook door middel van clomid heb meerdere kids met clomid en sta bekend ook met te dik baarmoederslijmvlies



ik heb dus vanaf afgelopen woensdag dag 12 van mijn cyclus buikpijn gekregen en toen ben ik ziekenhuis geweest in het weekend was het weg en gistere kwam het echt in alle heftigheid terug , wel heb ik af en toe afgelopen dagen hier en daar wat pijn gehad maar niet veel .



kan ik er nu vanuit gaan dat ik mijn ei nu heb gehad ? het gevoel is nog niet weg maar onwijs pijn doet niet is wel irritant.



ik dacht dat er nog andere pillen bestonden dan de clomid , in spuiten ben ik niet thuis en zie dat ooki niet zitten . maar de bijwerkingen zijn nu gewoon veel erger en nu wil ik niet kaal worden maar als zo door gaat kan ik net de straat meer op :frowning: .

20 mm is inderdaad wel erg dik! Maar ik denk niet dat het kwaad kan, gezien het feit dat je er vaker zwanger mee bent geworden.



Buikpijn kun je ook krijgen als er een follikel groeit, dat kan soms een drukkende pijn of steken geven. Dan hoef je de eisprong nog niet hebben gehad. Heb je vervolgens ook een echo gehad en wat was daarop te zien?



De pijn later kan wel op een eisprong hebben gewezen. Maar het kan ook een innesteling zijn, of gewoon nog een na-reactie van je lichaam op de hormonen. Er valt dus weinig van te zeggen. Als je zeker wilt weten of je een eisprong hebt gehad, zou je 5-7 dagen na je eisprong het progesteron moeten laten bepalen. Dit is nu niet gebeurd?



In pilvorm kun je alleen Clomid gebruiken. Andere pillen zijn er helaas niet. Dan moet je over op hormoon-injecties zoals Menopur, Gonal of Puregon. Dit wordt alleen gegeven als je een hele extreme bijwerkingen van Clomid hebt, of als je lichaam er helemaal niet op reageert. Eerst wordt vaak de dosis Clomid aangepast om te kijken of het daarmee beter gaat. Als dat ook niet werkt, dan pas over op de injecties.



Verlies je echt je haar door de Clomid? Misschien zou je dat eens kunnen laten uitzoeken en vragen of daar iets aan te doen is. Want dat is wel een hele nare bijwerking. Veel haren verliezen is niet erg, maar je moet natuurlijk geen kale plekken krijgen.

Femara wordt ook wel eens voorgeschreven hoor!!



Heb ik namelijk mee gehad van het zkh.

Jippie dank je voor je antwoord



ja ik verlies echt veel haar vooral van voren zitten nu kale plekken :frowning: ik heb er veel voor over maar een kale kop gaat me nu toch even te ver :frowning: ik had vorige keer ook haar verlies maar een nog vollere dos haar helaas is dat niet terug gekomen :frowning:



op de eerste echo een week geleden en toen zat ik dus op dag 10-11 en had dus 4 eitjes ene kant 2 14 en 15 mm de andere kant 11 en 12 mm de pijn is toen in weekend weg gegaan dag 13 en 14 amper last en dan dag 15 dus die heftige pijn misschien dat er 2 eitjes te gelijk zijn gegaan dat ik dat gevoeld heb ? de pijn is nu weg lekker rust hahahaha ik wil wel bloedprikken maar van gyno hoefde niet hij zei je kan er vanuit gaan dat je eisprong hebt had je vorige maand ook :shock: maar nu zit ik wel te twijfelen .



de andere bijwerkingen zijn hoofdpijn en wat buikpijn maar dat valt nu nog wel te doen ik vind me haren erger .



ga denk ik maar een tel consult aanvragen bij de gyno :)wil toch een en ander bespreken :slight_smile:



Pooh dat middel ken ik niet ik ga eens kijken wat het is dank je wel :slight_smile:

femara lees ik dat het voor kanker patienten is ?? klopt dit wel ?

Ja dat klopt idd, mijn gyn schreef het voor ipv clomid.

Had hij betere ervaring mee.

POOH oke dank je wel :slight_smile: ik spreek hem volgende week de 15de hoop ik weer ik zal dat zeker aankaarten dan dank je wel :slight_smile:

Kijk hier eens: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4997442#4997442

Kijk hier eens: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4997442#4997442

Pooh dank je wel ik heb daar gereageerd en ik ga het zeker aankaarten :slight_smile: bij hem ben wel benieuwd naar de bijwerkingen …