Meer willen?

Sinds eergister is Keira erg hangerig en vraagt veel om voeding en aandacht. Ze zit nu op een schema van: 180+6 - 180+6 - 180+6 - 90+3 - 90+3 - 180+6+rijstebloem.



Alleen komt ze nu veel vlotter. Ook drinkt ze die laatste fles niet meer leeg, waar we haar wakker voor maken. Meestal gaan alle voedingen ook compleet op.



Keira is nu 3,5 maand en denk ook al over de 6 kilo. (1,5 week terug woog ze 5810). Kan het zijn dat ze nu de avond gaat doorslapen en haar 5 flessen compleet overdag wil? Of moeten het dan 4 flessen gaan worden?

waarom eigenlijk die 2 flessen er tussen van 120cc, waarom niet alle flessen verdelen ?

Ik vind 200cc voor een klein babytje toch best veel hoor in zo’n klein maagje.

Ik zou dus 5 flessen overdag gaan geven van 180cc melk, en niet 180cc + 6 scheppen.

En als ze dan eventueel nog honger heeft een klein nachtflesje van 100cc.



Maar waarom krijgt ze eigenlijk al rijstebloem als ik vragen mag ?



Dietiste raad aan om als je rijstebloem wil geven de 6 schepjes nooit in 1 x in de fles te geven, maar over de dag verdelen. Omdat het erg zwaar is voor een kindje.

De nacht slaapt ze door, om 23.00 maken we haar wakker voor de laatste fles. En dan slaapt ze door tot 08.00 in de ochtend. De nachtvoeding is hier geen optie meer. Ik trek dat met mijn gezondheid niet en mijn man heeft al korte nachten.



Rijstebloem is niet veel, bij lange na geen 6 scheppen, 1 a 1,5 schep eigenlijk.



Wij voeden haar als ze komt, als ze minder drinkt, drinkt ze minder. Daar liggen we niet wakker van. Echter als ze in de middag een halve fles laat staan, vraagt ze daar in de avond bijna altijd om.



Ik kan wel minder geven, maar dan heb ik een gillend kind dat honger heeft. Dat schiet ook niet op denk ik zo.



Die twee halve flessen doet ze ook zelf zo. Ze dronk telkens maar een halve fles leeg en kwam dan na 1 a 2 uur weer (en ze had dan ook echt honger) en kreeg dan nog een halve fles, vandaar dat we die nu eigenlijk standaard delen. Als ze gelijk de andere helft erna wil, dan krijgt ze die ook.

Ik zou haar flessen dan wat korter op elkaar geven en voor de laatste niet meer wakker maken. Het is een kwestie van proberen. Lukt het niet, dan kun je de dag erna toch weer terug naar het oude?

We krijgen ook het idee dat ze dat wil ja… Maar eens gaan proberen :smiley:

Succes :thumbup:

Ik zou proberen die hele late fles van 23;00 uur weg te laten aangezien ze daar toch niet echt meer op zit te wachten en overdag meer geven (zoals al meer gezegd is eigenlijk :):)).

We zijn die late aan het vervroegen… En minder aan het geven. Ze komt nu uit op maar 4 flessen, alleen nog wel wat verdeeld. Maar dat is niet erg. Ben benieuwd hoe ze het vandaag doet, want ik had luxe, pas om half 10 was ze wakker (ik dus ook!)

@Tigru wrote:

We zijn die late aan het vervroegen… En minder aan het geven. Ze komt nu uit op maar 4 flessen, alleen nog wel wat verdeeld. Maar dat is niet erg. Ben benieuwd hoe ze het vandaag doet, want ik had luxe, pas om half 10 was ze wakker (ik dus ook!)






Zozo :clap:

(dat heeft Roan in zijn hele 1e jaar nog niet eens gepresteerd)

@Sennapen wrote:

@Tigru wrote:
We zijn die late aan het vervroegen… En minder aan het geven. Ze komt nu uit op maar 4 flessen, alleen nog wel wat verdeeld. Maar dat is niet erg. Ben benieuwd hoe ze het vandaag doet, want ik had luxe, pas om half 10 was ze wakker (ik dus ook!)






Zozo :clap:

(dat heeft Roan in zijn hele 1e jaar nog niet eens gepresteerd)




Mijn zoon in bijna 3 jaar niet :mrgreen:

Met vaderdag was de eerste keer voor Keira. Maar verwacht ook echt niet dat het een gewoonte wordt! Morgen zal het gewoon weer half 8 zijn (ben ik trouwens al hartstikke blij mee :D)

Half 8 vind ik ook al uitslapen hoor :shifty:

Ik ook hoor! Vind het zalig hoe ze nu slaapt, mij hoor je ook echt niet klagen. Zelfs niet als het nog een uur eerder wordt, maar voor half 7 - 7 uur vind ik te vroeg. Ach ik geniet er gewoon van :smiley:

Voor half 7 vind ik ook te vroeg. Genieten lukt in ieder geval beter als je goed uitgerust bent :-*

Gisteren heeft ze 4 flessen op, de laatste om half 10. Om half 7 begon ze wat te mopperen. Maar haar tutje deed wonderen, het was gewoon weer 8 uur vanmorgen :smiley:

Je kan ook 4 flesjes geven en dan tussen flesje 3 en 4 iets van een groente of fruithapje , bv als jullie net gegeten hebben en dat zij dan nog een hapje ‘mee eet’… Daar was je toch al een beetje mee begonnen begreep ik uit ons topic? Misschien dat ze dan voor die laatste fles ietsje later komt, bv. om 22:00 of wil je dat juist niet?

Het is nu inderdaad inmiddels weer anders…



Ze krijgt 2x 180+6, dan groente en 90+3, dan weer 180+6 en dan 120+4. Die laatste wordt dus steeds minder. Maar ach, we zien wel hoe het gaat… Volgens mij is het iedere dag gewoon opnieuw kijken tot ze echt zelf besluit dat ze die laatste fles niet meer wil. Maar ja, straks komt er ook fruit bij, dus denk dat het zo hakkelen blijft tot ze gewoon met de pot mee gaat eten, dus nog een dik jaar geduld :mrgreen: