meer vrouwen waarvan de man geen vakantie heeft?

Toevallig is manlief nu thuis, omdat hij vorige week is geopereerd. Maar bij zijn bedrijf is het niet toegestaan om rond Kerst en Oud en Nieuw vrij te nemen. Dat zijn nl. drukke dagen en hebben ze al het personeel nodig.

Ik vind het niet zo’n probleem, op andere momenten kan hij wel weer heel makkelijk vrij nemen, dus dan maar een ander keertje gezellig doen!

@Judith1 wrote:

nou moet ik wel zeggen dat het me in de verhalen over een eigen zaak opvalt dat het niet kan… maaarrrr… het is ook een kwestie van willen…

een vriendin van me heeft ook een eigen zaak maar die neemt gewoon haar vakanties hoor… en tuurlijk is ze dan wel bereikbaar maar ze gaat wel…

ik weet dat het niet altijd makkelijk is hoor, heb geen eigen zaak maar werk wel als zodanig en ben ook bijna niet vrij geweest… maar weet ook dat ik dat zelf doe…

ik hoop volgend jaar een goed personeelslid erbij te vinden en dan kan ik hopelijk ook een keer vrij…

ergens zag ik ook dat een doet de financien en de ander de verkoop, die constructie hebben wij ook… en dan is het best te regelen dat je een dag vrij neemt…en elkaar dan even opvangt… je kan de mensen waar je mee te maken hebt informeren… er is niets zo dringend dat het niet een dag kan wachten

In de horeca kan dat dus niet; je kan de klanten niet zeggen; ik bel ze ff mobiel, dan regel ik je kroketje wel :wink:

@Danja wrote:

In de horeca kan dat dus niet; je kan de klanten niet zeggen; ik bel ze ff mobiel, dan regel ik je kroketje wel :wink:

Wat een flauwe klanten zeg :hand:

:mrgreen: nog leuker; gisteren was het patat op… dus ze waren om half 5 al dicht… pas om half 7 thuis, maar toch…

Wij werken allebei in de hulpverlening en Roel werkt nu met kerst en ik met oud en nieuw. Daarbij is Roel invalkracht en krijgt vakantiedagen nav hoeveelheid gewerkte uren maar soms is er te weinig werk en neemt hij die dagen op om toch aan genoeg geld te komen. En ik heb gewoon vaste weken.

Wij lopen elkaar dus ook veel mis en ben blij als we een paar weken per jaar samen op vakantie kunnen. Hopelijk heeft hij wat dagen kunnen sparen voor als tweede kindje komt in april :shifty: maar ja anders toch maar wat minder geld die maand.

Dus ook hier werken voor een instelling en geen eigen baas en toch vaak alleen.

Hoe dan ook toch prettige feestagen allemaal.

Gr Caroline

is de frietzaak open met kerst dan?

ja flauw hoor dat ze niet even willen bellen om een kroket… :mrgreen:

nee dan wordt doorschakelen lastig…

maar patat op kregen jullie niet veel commentaar?

hier ook erg gezellig, mijn vriend moet met de kerst werken(avonddienst) en ik ben met kerst vrij, en ik moet met oudejaar+nieuwjaar werken en is mijn vriend vrij :eh:

@Judith1 wrote:

is de frietzaak open met kerst dan?

ja flauw hoor dat ze niet even willen bellen om een kroket… :mrgreen:

nee dan wordt doorschakelen lastig…

maar patat op kregen jullie niet veel commentaar?

Nee hoor, gewoon dicht, beide dagen. Ze zitten midden in een winkelcentrum, heeft dus geen zin om open te zijn.

Patat op = snackbar dicht :dance: dan hebben ze gewoon pech :wink: Gisteren was het weer harstikke druk, er is vaak geen pijl op te trekken.

@merel33 wrote:

ik wil ff klagen grrrrrrr mijn man heeft dus weer eens geen vakantie en ik baal daar als een stekker van…hij heeft een eigen zaak en heeft alleen eerste en tweede kerstdag vrij…thats it.zelfs oudejaarsdag moet er gewoon gewerkt worden…

ik weet dat het eenmaal niet anders is ,maar soms baal ik er gewoon als een stekker van…en zou wel willen dat hij gewoon voor een baas ging werken zodat je tenminste normaal vakantie zou hebben in de zomer en tijdens de kerst…alles moet ik alleen doen.de kerstinkopen ,de kado’s kopen enz.tis dat het financieel goed loopt maar anders grrrrrrrrrr ik baal gewoon…overal zie je stelletjes lopen in het centrum en ik wil dat ook :roll:

nou dat was wel weer genoeg geklaag :mrgreen:

hier moeten we allebei werken…

alleen 1e/2e kerstdag niet en 1e jan. niet…

heb gisteren zelfs tot 18uur gewerkt en de 31e moet ik dat ook…

manlief moet ook gewoon werken…

Mijn man heeft ook geen vakantie, die is aan het vuurwerk rijden (doet hij elk jaar rond deze dagen) Alleen dit jaar was ik het echt even zat dat hij zelfs op kerstavond niet op tijd thuis was zodat ik die helemaal in mn uppie heb door gebracht en hij rond half 12 pas thuis kwam…Maar goed nog een paar dagen en is dat ook alweer voorbij!