meer thuisblijf moeder die advies voor mij hebben?

Ik werk nu nog 24 uur, maar wil gaan stoppen met werken. Mijn dochter is nu 4 maanden en ik vind het zó erg om te werken dat het beter is te stoppen.



Nu vraag ik me af wat dit financieel betekend, natuurlijk krijg ik geen salaris meer als ik vrijwillig opstap. Maar ik hoorde dat je wel recht hebt op een belastingvoordeel?Weet iemand hoe dit werkt en hoeveel dit per maand is?

Mijn vriend werkt fulltime en heeft een goed salaris, maar alleen met zijn salaris is het toch wat krapjes verwacht is!



Ervaringen zijn welkom!!

ohhh dit vind ik ook wel erg interresant denk ik…ik lees dus met je mee.



liefs :-*

je krijgt van de belasting een voorlopige teruggaaf van 175 per maand, maarre … is het geen optie om een paar avondjes per week te werken? ik heb dit jaren gedaan in de schoonmaak en tja het is geen leuk werk maar het verdient goed en je kan overdag lekker bij je kindje zijn…



maar je hebt nu ook al recht op een gedeelte van de voorlopige teruggaaf volgens mij met maar 24 uur werken , ik zal gewoon eens informeren als ik jou was

Jac, die 175 euro die je noemt kan ook iets hoger of lager zijn. Het is afhankelijk van het inkomen van je man.



Ik heb het destijds afgebouwd. Ben van 40 naar 20 uur gegaan en daana gestopt met werken. Ok, je moet even heel goed kijken naar wat je uitgeeft, maar voor ons is het (net) te doen. Succes!



O ja, probeer anders eerst je vaste lasten te budgetteren. Dan heb je het allemaal redelijk inzichtelijk. Ik ben ook met schema’s bezig en ben er momenteel achtergekomen dat we even moeten minderen met boodschappen…dat gepin allemaal, hahaha. :wink:

Ik ben ook gestopt met werken toen Aniek 4 maanden oud was.

Ik werkte 24 uur per week… vond het ook niks dat ik haar weg moest brengen.



We redden het prima van Ruuds salaris maar hebben er wel dingen voor moeten laten.

We hebben helemaal geen abonnementen meer, niets eens een tv gids, kleding koop ik echt van de kinderbijslag en we hebben 1 auto de deur uitgedaan.

Verder heb ik zelf een heel strakke planning.

Ik verplicht mezelf om echt alles te doen met 110 euro per week en dat is minder dan er daadwerkelijk is, maar zo houd ik dan wat marge om aan het eind van de maand te besteden.



en met alles bedoel ik boodschappen, luiers, bloemen, cadeautjes voor verjaardagen (meestal rond de 7,50 per cadeautje) wasmiddel enz…

Wij hebben idd ook onze abonnementen opgezegd, nog wel een tv gids, de goedkoopste van Nederland.

Ik koop eigenlijk alleen maar kleding in de uitverkoop (het liefst met 75%) en anders 2e hands.

http://www.thuisblijfmoeders.nl/homepage.html



Liefs Moirah

gids.omroep.nl en weg kan je gids!

@Moirah wrote:

http://www.thuisblijfmoeders.nl/homepage.html



Liefs Moirah




geweldige tip, dank je wel!

Je levert qua inkomen in, maar je hebt daarintegen ook meer tijd om je boodschappen zo te doen dat je het voordeligst uit bent… Bv naar de markt voor je groenten en fruit en een aantal supermarkten vergelijken op prijzen…

die belastingteruggaaf gaat eraf volgend jaar… dus ik baal al als een stekker… blijf ik thuis vanaf 1 januari… gaat dat er weer af!! :cry:



Voor de belasting is het nu intresanter om een paar uur te werken… net al gezegd werd een avond in de week voor schoonmaak ofzo… Dan krijg je meer terug!! volgens een collega

ik wilde ook niets liever dan stoppen met werken was niet meer haalbaar in onze situatie en op 1 salaris redden we het echt niet.

heb toch mijn ontslag genomen.

nu werk ik via een flexbureau en bepaal dus zelf wanneer en hoelang ik werk. we werken aalbij wisselende diensten en we hebben geen oppas meer nodig er is altijdt 1 van ons 2 thuis bij de kids.

het is geen vet pot maar dat maakt niets uit want we komen tenminste rond en om soms eens wat te laten heb ik er best voor over :wink:



konijn: hoezo belastingteruggaaf gaat eraf volgend jaar?

heb ik nog niet gehoord. vind het wel raar want dat zou betekenen dat er heel veel gezinnen diep in de sh*t raken. velen leven op hun teruggaaf tenminste wij wel :mrgreen:

of bedoel je alleen van de extra kortingen :?

ik heb er ook nog niets over gehoord dat het eraf gaat … ???..





volgens mijn schoonvader word het ieder jaar alleen maar hoger :think:

Maar in ieder geval …

Ik leef er ook van

:lol:





We hebben het financieel helemaal niet breed… Maar komen ook echt niets te kort :-*

ps: Ik krijg 200 euro voorlopige teruggaaf… En vanaf januarie ook kinderkorting

huh het gaat eraf??? krijgen de mannen het weer terug dan want het wordt van hun bruto loon ingehouden namelijk… :think:

Volgens mij gaat het pas gelden voor wanneer je geen kinderen onder de 6 hebt.

Even Googlen op www en dan minfin punt nl:



Er wordt gestreefd naar een zekere balans tussen de koopkrachtpositie van kostwinnersgezinnen en de participatiebevordering van niet of weinig verdienende partners. Daarom is er een uitzondering op de beperking: gezinnen met jonge kinderen. Onder gezinnen met jonge kinderen worden verstaan gezinnen met een kind van vijf jaar of jonger. Voor hen blijft de uitbetaling van de algemene heffingskorting onverkort van toepassing. Daarnaast is er een tweede uitzondering voor partners die geboren zijn voor 1 januari 1972; ook voor hen blijft de uitbetaling van de algemene heffingskorting onverkort van toepassing.



De uitbetaling van de algemene heffingskorting wordt veelal via de voorlopi ge teruggaaf (VT) ontvangen. Aangezien de afbouw niet meer verwerkt kan worden in de programmatuur voor de VT 2008 gaat deze maatregel niet in per 1 januari 2008 maar per 1 januari 2009. Hierdoor wordt voorkomen dat belastingplichtigen in 2008 een te hoog bedrag uitbetaald krijgen en daardoor gedurende 2008 of na afloop van dat jaar een deel moeten terugbetalen. De opbrengst van deze maatregel loopt in de komende jaren op tot het structurele niveau van € 1,4 miljard dat wordt bereikt in 2036.



Dus thuisblijfmoeders, voorlopig is er nog niets aan de hand :mrgreen: :thumbup:

gelukkig maar :wink:

ooh gelukkig ik was er al van geschrokken :shifty:





Maar we kunnen er gelukkig nog even mee door zo :thumbup:

sorry voor de schrik die ik julli eheb aangejaagd!!



k hoorde van de notaris dat tie draf ging… maar dat klopt dus niet als ik et begrijp!!



gelukkig!! dan ga ik er is achter aan om em aan te vragen!!