Onze zoon is nu bijna 4 maanden maar het lijkt erop of hij steeds meer gaat huilen. We hebben het idee dat het erger is geworden nadat we van 6 naar 5 voedingen zijn gegaan.
Hij kreeg eerst 6 keer 150 en nu 5 keer 180. Dus dezelfde hoeveelheid op een dag alleen zit er wat langer tussen.
Hij drinkt al bijna vanaf het begin met een Avent fles met speentje nr 1 omdat hij nogal gretig dronk.
Het drinken zelf gaat prima en daarna ligt hij lekker te spelen maar na een uurtje begint hij een beetje te zeuren en bij het minste geringste gaat hij huilen en kan binnen no time overstuur zijn.
We hebben van alles geprobeerd. Op de bank liggen spelen, in de box, in een wipstoeltje, op schoot…maar als hij eenmaal overstuur is, is hij ontroostbaar.
Hij wordt ook vaak huilend wakker. Je wordt er gewoon zo onzeker van en ben bang dat ik iets over het hoofd zie.
We proberen een ritme te krijgen in de dag maar dat is ook haast niet te doen omdat het bij hem elke dag anders is.
Het neerleggen in bed vind hij overdag vreselijk. Het rare is dat dat vanaf 19:00 geen probleem is. Hij krijgt een fles om 19:00 en de laatste om 23:00 en hij slaapt gewoon door tot de volgende ochtend.
Je wilt hem zo graag helpen.
Maar langer dan een uur kan hij zich niet vermaken of vermaakt worden en naar bed lukt ook niet. HELP!
Als ik het zo lees, zou ik zeggen dat hij dan gewoon moe is. Jochem ging na de voeding altijd eerst spelen en na een poosje zeuren en jengelen, omdat dat inderdaad al na een uur of soms zelfs nog korter was dacht ik dat hij nog lang niet moe kon zijn, maar dus wel. Door de methode van Rust en Regelmaat toe te passen, hebben wij toen een ritme gekregen en was hij echt niet langer dan een uur wakker. Nu hij 6 maanden is is hij nog maar 1 tot 2 uur wakker. In het begin is het brullen als ze dan naar bed gaan, maar na een paar dagen weten ze dat als ze gaan zeuren/moe zijn in de box, ze dan naar bed gaan en lekker gaan slapen.
Ik denk dus niet dat het echt met de voeding te maken heeft, maar je zou het eens aan het cb kunnen vragen, zij hebben mij de methode van Ria Blom geadviseerd en met succes.
ik zou, als ik je verhaal zo lees, ook zeggen dat hij gewoon moe is en naar bed moet. maar… wij hebben het met jesse ook een tijdje gehad en die was niet moe en had dus gewoon meer honger. kijk goed naar je kindje. als het vermoeidheidstekenen vertoont naar bed en anders is er dus iets anders aan de hand en dan kan het heel geschikt zijn dat het aan de voeding ligt. succes!
Vervelend dat je kleintje zo huilt. Het is altijd moeilijk te vinden wat er aan de hand is.
Het boekje van Ria Blom gaat over rust en regelmaat. Daar wordt gezegd dat het volgende schema zou werken:
wakker worden
verschonen
eten geven
spelen
tekenen geven van moe zijn
slapen
wakker worden etc.
Gedachte erachter is dat een uitgerust kind genoeg energie heeft om te drinken. Een kind met een vol buikje voldoende energie heeft om te spelen.
Onze Britt zit dus precies andersom in elkaar en wij maken haar erg ongelukkig als we bovenstaand lijstje volgen.
Bij Britt gaat het zo:
wakker worden
verschonen
spelen
beetje jammeren
eten
bijna meteen na het eten naar bed
slapen
wakker worden
Als je Britt meteen eten geeft nadat ze wakker wordt, drinkt ze eigenlijk helemaal niks. Als je wacht todat ze het zelf aangeeft, drinkt ze veel beter en veel meer. Maar omdat ze dan al een tijdje wakker is, is ze na het eten meteen moe en gaat ze naar bed.
Britt had na 6 weken al behoefte aan een speen met grotere gaten! Je kan altijd proberen om te zien og het werkt. Dat merk je snel genoeg. Britt is trouwens geen fan van de Aventflessen. Ze drinkt het beste en het rustigste uit speciale Dentalspenen.
Succes ermee.
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: