Even wat aan jullie voorleggen:
Ik zag in mijn stopper topic een digi clearblue voorbij komen waar ‘1-2 weken’ op stond. Ik heb een digi cb 3 dagen voor mijn nod gedaan en daar stond 2-3 weken op. Mijn nod (afgelopen woensdag of donderdag) weet ik vrij zeker omdat ik op 9 april mijn ei heb gevoeld. Dus wat denken jullie? Maak ik meer hcg aan… of zijn het er misschien wel twee???
Dus ervaringsdeskundigen, roept u maar!
Je HCG-waarde kan per zwangerschap verschillen. De eerste keer had ik een waarde van 150 bij een zwangerschapsduur van 4w3d. Dat was er eentje en de zwangerschap is helemaal goed gegaan. Met de tweede zwangerschap had ik een HCG-waarde van 400. Wij hebben toen ook aan een tweeling gedacht, omdat er twee embryootjes teruggeplaatst waren. Maar dat was ook weer één kindje. Die zwangerschap is met 8 weken geëindigd in een missed abortion, maar dat had dan weer niks met de HCG-waarde te maken. Gewoon domme pech…
Een hogere waarde kan op een tweeling wijzen, maar dat hoeft dus niet.
Ben benieuwd naar je eerste echo!
Hier hetzelfde, ik heb met 4w2d de digitale test van clearblue gedaan.
Ik verwachtte dus ook om om het venstertje 2-3 te zien staan.
Alleen gaf hij bij mij 3+ aan :think:
Dat zou dan weer betekenen dat ik volgens de test op dat moment minimaal 5 weken zwanger was.
Ik hou tot de termijnecho gewoon mijn eigen berekening aan.
Ik had een toren hoge HCG waarde en de drie zwangerschapstesten die ik had gedaan waren al positief voor de controle streep verscheen en voor dat de eerste halve minuut al verstreken was.
De arts vertelde dat het kon duiden op een tweelingschap maar dat dit niet hoefde.
Met de echo hebben ze heel goed gekeken maar nee hoor het was er toch echt eentje
Dus het zegt helemaal niets, de een maakt meer aan als de ander maar zegt niets over een tweeling ja of nee
Volgens mij rekent die digitale vanaf eisprong, dus rond nod zou het toch kunnen dat hij 2/3 weken aan geeft, want 2 weken kan dan al… Ik heb laatst ergens een topic hierover gelezen…en dit staat op hun site:
Je bent niet zwanger Je bent niet zwanger
Je bent zwanger, de bevruchting vond 1-2 weken geleden plaats. 3-4 weken
Je bent zwanger, de bevruchting vond 2-3 weken geleden plaats. 4-5 weken
Je bent zwanger, de bevruchting vond meer dan 3 weken geleden plaats. Meer dan 5 weken
@wieniex wrote:
Volgens mij rekent die digitale vanaf eisprong, dus rond nod zou het toch kunnen dat hij 2/3 weken aan geeft, want 2 weken kan dan al… Ik heb laatst ergens een topic hierover gelezen…en dit staat op hun site:
Je bent niet zwanger Je bent niet zwanger
Je bent zwanger, de bevruchting vond 1-2 weken geleden plaats. 3-4 weken
Je bent zwanger, de bevruchting vond 2-3 weken geleden plaats. 4-5 weken
Je bent zwanger, de bevruchting vond meer dan 3 weken geleden plaats. Meer dan 5 weken
Ja, zover was ik al. Ik vond het alleen opvallend dat iemand in mijn stoppers topic 1-2 weken als uitslag kreeg terwijl ze rond dezelfde tijd in haar cyclus had getest als ik. Of misschien zelfs nog wat later.
Maar ik wacht gewoon ‘geduldig’ de eerste echo af en dan weten we het zeker!
Volgens mij zegt het niet zo veel…
Heb die test ook gedaan voor de lol toen ik wist dat ik zwanger was, omdat ik nieuwsgierig was of hij zou kloppen. Het klopte precies met mijn termijn.
Twee weken later kwamen we erachter dat we een tweeling kregen, en ben ik enorm beroerd geweest van misselijkheid en braken. Volgens artsen klopt het dat je meer HCG aanmaakt bij een2ling zwangerschap, daarom ook emer vrouwen met hyperemesis, maar heb het nooit teruggevonden in de urine testen.
Welloicht kune je dat alleen in bloedonderzoek terugvinden?
Toen ik zwanger was heb ik bloed moeten laten prikken omdat ik zwanger ben geworden dmv ivf. Mijn hcg was ontzettend hoog ( ik meen 1800 maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen) en ik was zwanger van 1 kindje .