alles eerst ik heb een heel tevreden meisje…maar volgens het CB moet ze toch meer drinken…ze is 5050 gram en 57 cm
en ze krijgt 5 voedingen per dag aangeboden van 150 + 5 schepjes nutrilon omneo maar ze laat regelmatig wat in haar fles staan.
van de afgelopen 24 uur is het zo gegaan…
7 uur 150 cc
10.30 uur 120 cc
14.00 uur 140 cc
17.30 uiur 120 cc
22.30 uur 140 cc
het was volgens hun niet nodig om naar 6 voedingen te gaan omdat zo zo tevreden is en nog veel slaapt, want na de voeding van 17.30 uur is ze werkelijk knock out en moeten we haar om 22.30 uur echt wakker maken voor haar fles. maar ze moet meer per voeding gaan eten…hoe doen we dat?? iemand een tip? want volgens het CB moeten we gewoon doorzetten en haar een beetje dwingen maar hoe doe je dat als je kind na de voeding vaak ligt te slapen of begint te kokhalzen.
hebben mensen hier ervaring mee??
Groeit ze onder het gemiddelde lijn dat ze jou dat adviseren? :think:
Mijn zoontje dronk tot zijn 5de maand niet meer dan 4(5)x150cc(165) per dag. Met 3 maanden was dat max. 120cc(135) per voeding. Ik maakte hem ook altijd wakker voor zijn laatste voeding, daar ik bang was dat hij niet genoeg dronk. Ik was bezorgd daar de andere kindjes van zijn leeftijd wel meer dronken per dag. Maar tot mijn geruststelling groeide hij toch boven het gemiddelde lijn ondanks de hoeveelheid voeding per dag! :shock:
Toen hij 5 maanden werd begon hij zomaar 200cc te drinken en zelfs 240cc. :shifty:
Ik denk dat je kindje zelf aangeeft hoeveel ze nodig heeft anders zou ze niet tevreden zijn!
Ze zit net niet onder het gemiddelde maar ze is de afgelopen maand net 500 gram aangekomen en dat vonden ze te weinig.
Mijn dochtertje is iets jonger dan jou dochtertje, maar die krijgt ook 5 flessen op een dag van 150cc + 5 schepjes. Mijn dochter krijgt ook niet al haar flessen leeg. Gisteren heeft ze denk in totaal 100 cc laten staan. Vandaag heeft ze pas 20cc laten staan.
Mijn dochter is na de fles van 18.00 uur ook heel moe en gaat naar bed en dan moet ik haar ook wakker maken voor de fles van 23.00 uur. Ik begrijp dat ze op het cb graag willen dat kindjes goed groeien, maar volgens mij kan je een kindje niet dwingen om meer te eten. Mijn dochter drinkt echt niet meer als ik dat wil. Ze duwt de speen eruit of laat de melk gewoon weer uit haar mondje lopen.
Ik ben toevallig zelf gisteren op het bureau geweest en mijn dochtertje was dan in een maand tijd 750 gram aangekomen, en dit was prima.
Succes in ieder geval
bedankt voor je antwoord, ik vroeg me ookal af hoe ze dat wilde doen Sidney doet precies hetzelfde als jou dochter, denk dat ik maar gewoon doorga met hoe we het nu doen, ze is heel tevreden dat valt ook echt op ze slaapt veel en is als ze wakker is vrolijk ik vond dat belangrijker maar het CB was het niet helemaal met me eens.
ben blij dat is toch niet de enige ben…
je moet doen waar jij je goed bij voelt. En het belangrijkste is is dat je dochtertje tevreden is. Zolang ze vrolijk is doet ze het prima volgens mij. Misschien is ze de volgende maand wel weer wat meer aangekomen en staat ze nu gewoon een beetje stil.
En er meer inproppen lukt inderdaad toch niet.
Niets van het consternatiebureau aantrekken hoor, je dochter gaat richting de 4 maanden en dan vlakt de groeicurve vaak wat af (Ja, ook fv baby’s kunnen een 4 maanden dip hebben) en zolang ze niet afvalt maar aankomt, goede luiers heeft en een tevreden kindje is moet je lekker zo doorgaan :-*
hier met lynn precies hetzelfde krijgt 5x 150cc+5s
maar drinkt meestal tussen de 120cc en 150cc
is verder ook tevreden en ik kan der fles aan blijven bieden maar
ze wil toch echt niet meer en ik ga toch echt niet dwingen dan drinkt ze straks helemaal niet meer (plus gaat dat ook tegen mijn gevoel in )