meenemen voor keizersnede, verband, compressen, kleding

moet je kraam of maandverband meenemen naar het ziekenhuis als je een keizersnede krijgt?

moet je zoogcompressen meenemen naar ziekenhuis (of krijg je die daar) als je flesvoeding gaat geven?

moet je dan zelf ook flesjes en melk etc meenemen?

en slabje, spuugdoekjes etc of len je die daar?

welke maat kleding voor baby is het beste om mee te nemen. zoals het nu staat word ie gehaald met 39 week. ik heb een aantal pakjes van prenetal maat 50 maar die valt bv veel kleiner dan bv wibra maat 50.

of is iets van maat 56 dan nog weer beter. hij zal tussen de 2500/3000 gram wegen

groetjes en bedankt

Buiten het feit dat hij in de verkeerde subforum staat, wil ik wel antwoord geven.

Ik heb als ervaring, (geen keizersnede maar toch) dat je daar kraamverband krijgt, maar je kan het zelf meenemen.

Persoonlijk zou ik zelf wel een fles mee nemen en eventuele voeding, omdat je langer dan een dag verblijft, en jij je kindje aan de voeding die jij wilt geven en aan de fles waar mee je het wilt geven kan wennen.

Slabbetje hebben ze volgens mij niet, wij kregen wel een spuugdoek.

Ik zou meerdere pakjes meenemen maat 50 kan, En ook maat 56 kan een idee zijn.

Mijn zoon was 53 centimeter met 39,4 en kreeg meteen 56 aan, was wat ruim. maar 50 was zeker te klein.

Als je te kort hebt aan bepaalde maten, kan je altijd je man of iemand anders nog even naar huis sturen om het op te halen.

In principe hebben ze bijna alles in het ziekenhuis, maar bijv. eigen fles is wel slim aangezien hij/zij daar toch aan zal moeten wennen. In het ziekenhuis hebben ze weggooiflesjes ( bij ons tenminste wel ) slabbetjes hadden ze niet, maar spuugdoekjes en doeken wel.

kraamverband hebben ze zat! Zoogcompressen ook, maar heb je die ook nodig als je flesvoeding geeft? luiertjes hebben ze er ook ( bij ons pampers nr 1 ) Ow, en ze hebben meestal 1 merk voeding, dus als je echt je eigen merk wilt geven zou ik die ook meenemen. Bij ons hadden ze Friso.

Kleding, Jesse was 4325 en 53 cm ongeveer en hij paste nog wel in 50 hoor! Heeft hij denk ik 3-4 dagen in gepast, daarna werd het echt te klein, bij geboorte ging het nog goed. Niet een heel klein vallend 50 setje meenemen alleen… Of eventueel 56 setje meenemen, dat past hoe dan ook. Als je langer blijft ( en de baby ook dus ) zou ik meerdere setjes en rompertjes meenemen. Bij ons was elke dag een nieuw setje nodig met de meconium poep.

succes ermee!

groetjes,

Louise

Ik vind hem niet echt handig in de businesscorner, ik doe hem wel even naar zwanger zijn :wink:

Mijn ervaring is dat ze in het z’huis voldoende kraamverband/zoogcompressen ed hebben. Dit zou ik dus niet meenemen.

Flesvoeding heb ik geen ervaring mee, maar kan me wel vinden in de tips hierboven, zoals eigen fles en voeding.

Kleding zou ik toch gaan voor maatje 56, en dan een paar pakjes. Zeker omdat je er wel een paar dagen verblijft. Dan is dat toch wel handig.

Er staan vaak ook wel lijstjes met wat handig is om mee te nemen naar het zhuis, in bladen en/of boek van de kraamzorg.

we waren de kleertjes vergeten en ik had alles nog niet :oops: onze uk heeft heerlijk geslapen in de ziekenhuiskleertjes! gewone witte omslagdingen en een broekje. Idem met de wikkeldoek. Toen ze naar huis ging heeft ze haar eerste echte kleertejs aangekegen van ons.

(en dat was na 5 dagen :oops: :oops: )

kraamverbanden ed is giga op voorraad. Lekkere tussendoortjes niet, dus die ozu ik geowon meenemen, liga, chips oid! :drool:

@konijn wrote:

we waren de kleertjes vergeten en ik had alles nog niet :oops: onze uk heeft heerlijk geslapen in de ziekenhuiskleertjes! gewone witte omslagdingen en een broekje. Idem met de wikkeldoek. Toen ze naar huis ging heeft ze haar eerste echte kleertejs aangekegen van ons.

kraamverbanden ed is giga op voorraad. Lekkere tussendoortjes niet, dus die ozu ik geowon meenemen, liga, chips oid! :drool:

Idd kleertjes ed hebben ze daar ook voldoende op voorraad. Maar het is wel leuk om je eigen, door jezelf uitgekozen 1ste setje aan te kunnen doen 8) .

maand- en kraamverbanden hebben ze zat in het ziekenhuis dus dat zou ik niet meenemen. Luiers en zo ook Flessen en eigen merkvoeding wel of ze moeten het merk voeding gebruiken dat jij ook wilt gebruiken. Kleding voor de kleine: in mijn ziekenhuis hadden ze heel veel pakjes maar daar zwom ze in. Je kan een leuk pakje meenemen voor de eerste foto’s en gezien het verwachte gewicht zou ik voor een grote maat 50 gaan. Mijn zoon was bij geboorte 54 cm en 3400 gram en paste nog prima in een maatje 50. Maar je kan het ook op safe spelen en het eerste pakje in 2 maten kopen. Als de andere pakjes niet passen, stuur je gewoon je man, moeder, zus, vriendin of iemand anders die je smaak een beetje kent erop uit om nieuwe kleertjes te kopen.

Ik zou ook slippers en een lekkere warme badjas meenemen om in rond te lopen. Ook zou ik een fles drinken en wat lekkers te eten meenemen.

bij ons in ziekenhuis hadden ze alleen van dat wikkelspul en vrij eehhh…gedateerd. jesse heeft dus alleen setjes van onszelf aangehad. ook wel fijn, geen kleertjes die weet ik niet wie al hebben aangehad en toch wat huiselijks want vind zo’n ziekenhuis toch vrij medisch :?

@Boerinnetje82 wrote:

@konijn wrote:

Idd kleertjes ed hebben ze daar ook voldoende op voorraad. Maar het is wel leuk om je eigen, door jezelf uitgekozen 1ste setje aan te kunnen doen 8) .

onze uk mocht geen kleertjes aan, lag met een romptertje in de coveuse :? dus… vond het toen ook wel prima… met al de toestanden er omheen! dus, thuis maar lekker alles opnieuw gedaan!

Voor een kindje dat geschat wordt tussen de 2500 en 3000 gr zou ik zeker maatje 50 meenemen en niet alleen 56. Hieke was 2740 en kon misschien nog wel in 44, maar die had ik niet. Dus werd het 50 en dat zat ruim. 56 kon ze echt pas na een week of 3/4 aan.

En lekkers voor jezelf ja, Zou ik zeker meenemen. Als je het op hun voeding moet doen… dan ga je honger krijgen. :roll:

Succes!

Ik had alleen verzoringsspullen voor mezelf mee en kleding. Kreeg alles van het ziekenhuis. Voor Ivan hadden we maatje 56 mee maar hij was geen 6 pond e 48 cm dus hij verzoop in alles.

Lucy was met 37 wkn 2890 gram en maat 50 renatal was erg groot. Ze was waarschijnlijk ca. 48/49 cm. (Niet gemeten vanwege stuit).

Ik heb wel kleertjes meegenomen anar ziekenhuis omdat ik dat voor eerste foto 's juist erg leuk vond. Voor haar verder niks (geef bv), voor mezelf kleding en verzorgingsspullen, ook bij ons gewoon kraamverband etc. aanwezig en ook als kv voor beebs (oa.a.hypo allergeen) friso aanwezig. Ze moest 1 keer kv krijgen, ze gebruikten gewoon een spuugdoek als slabje. Moltons om je kindje lekker warm te houden in je armen oid waren in overvloed aanwezig.

Succes met alles!

ik weet niet ik denk dat als je beebje tussen de 2500 en 3000 gram gaat wegen maat 56 veels te groot zal zijn, zou gewoon 50 en voor de zekerheid 50/56 pakjes mee nemen, en als het dan toch te klein is heeft het ziekenhuis wel :). onze kleine meid was 3904 gram en 52 cm en kon in totaal 3 dagen in mt 50 (sommige!!!)

kraamverband hebben ze daar zelf wel net als zoogkompressen (neem toch aan dat je uit je boobs gaat lekken ook al ga je flessenvoeding geven, melk word toch aan gemaakt. Zelf je eigen fles en speen meenemen lijkt mij handig ivm aanwennen.

heel belangrijk zijn inderdaad de snacks… denk dat je in 5dagen ziekenhuis eten wel wat lekkers tussendoor wilt ;)… bij ons was het trouwens 'smiddags warm en 's avonds brood dus daar moet je ook aan denken…

succes :thumbup:

Hihi, ik had ook een grote plastic zak met o.a. cola, en heel veel snoep en koekjes meegenomen. maar ik mocht op dinsdag weer naar huis, en was pas zondagmiddag bevallen via ks! Hopelijk kan jij er ook snel weer uit! (Mijn tas ging vol weer mee naar huis :wink: )

hoihoi

zoals al eerder geschreven in het ziekenhuis hebben ze alles. Ik had een mooi setje mee om de kleine mee naar huis te nemen (had ik al in de tas zitten). Maar in het ziekenhuis hebben ze ook kleertjes en zowel bente als nienke hadden de eerste dagen niks aan omdat ze in de couveuse lagen en er was dus tijd zat om exstra kleertjes van huis mee te nemen. Ook qua voedding enz hebben ze alles. Alleen als je een speciaal merk wilt geven kun je dat meenemen.

Maar als je voor een geplande keizersnee gaat mag je toch op de kinderafdeling gaan kijken. Dat is in het ziekenhuis in hardenberg wel daar hebben ze om de zoveel tijd een info avond in het ziekenhuis voor toekomstige ouders. Op die avond vertellen ze alles wat je moet weten over het bevallen in het ziekenhuis. Natuurlijk ga je dan de afdeling niet op maar als je er behoefte aan hebt is daar wel een afspraak voor te maken

groetjes

marlies