Meelopen

Zo ik ben de eerste die hier gaat posten :mrgreen: leuk leuk!



Maar ik had een vraagje over Duncan. Hij zit nu in groep 7 en zijn rapport gaat er steeds slechter uitzien. Ik ben al een paar keer met de meester gaan praten en die zegt dat het komt omdat Duncan met een paar kinderen meedoet, zijn vooral aan het etteren.



Ik heb een paar keer met Duncan proberen te praten maar ik schijn niet door te dringen. Ik ben zo bang dat hij het allemaal verpest voor zichzelf. Hij kan best goed leren maar hij vind het veel leuker om met die "vriendjes"mee te doen.

Hij hoeft van mij echt geen VWO te doen later maar ik ben echt niet blij met VMBO als ik weet dat hij beter kan.



Heeft iemand misschien tips, adviezen hoe ik dit beter kan aanpakken want ik weet me even geen raad…



Alvast bedankt!







En Kokadmins en moddies, bedankt voor deze topics, echt super!

@TaMa wrote:

Ik ben al een paar keer met de meester gaan praten en die zegt dat het komt omdat Duncan met een paar kinderen meedoet, zijn vooral aan het etteren.
Ik vraag me dan als leerkracht direct af: wat gaf de meester voor oplossing? Of is dit zijn constatering en is daarmee de kous af?

Zit hij bij deze kinderen in de buurt in de klas? Presteert hij op methode-onafhankelijke toetsen (bijvoorbeeld CITO) net zo of beter of slechter? Van etteren word je namelijk geen domme jongen :wink: dus waar komen die slechte resultaten dan vandaan? Leert hij niet voldoende? Besteedt hij er geen aandacht aan? Vindt hij het ‘stoerder’ om fouten te maken? Deze vragen zou ik de leerkracht voor leggen…

Ook ik vind de reactie van de leerkracht erg kort door de bocht, als hij er niet meer bij verteld heeft. Ben zelf juf van een groep 7/8 en er moet wel meer bij verteld worden bij zoiets.



Zou inderdaad eens naar recente CITO toetsen vragen. Die zijn er in november weer een paar geweest, in december misschien ook nog (wij doen die van december in januari, wegens de drukte)



Verder ook aan de leerkracht vragen of hij geen tips heeft, hoe hij denkt dat het beter kan worden, kan hij er op school niet al iets mee doen?

hoi



heb niet echt tips voor je mijn dochter is naenlijk te dominant om echt mee te lopen :oops:



Dus als je het niet erg vindt lees ik gezellig mee.



vindt het erg leuk om ook van andere moederes te horen hoe hun met hun (puber) omgaan

Biebels, dankje voor je advies. Ik heb de vragen opgeschreven en die ga ik donderdag bij hem neerleggen, want dan heb ik WEER een gesprek met hem.



Angelbaby, hij heeft er niets meer bij verteld, met dat antwoord moest ik het doen. Ik heb hem al een paar keer om tips gevraagd maar echt bijster is hij niet en heeft het dan over een corrigerende tik geven :evil:

Daar hou ik al helemaal niet van want je lost daar niks mee op en bovendien sla ik mijn kinderen niet.

Maar ik ga inderdaad maar eens naar de uitslag van de CITO toets vragen, bedankt voor het meedenken.



Ilse, ik wou dat Duncan van mij iets dominanter was dan had het misschien anders geweest. Het is verder een heerlijk lief mannetje hoor en thuis hebben we echt totaal geen moeite met hem. Hij luister goed, heeft zoals elk kind weleens een grote mond en net als wat je zegt, hij gaat beginnen met puberen he :stuck_out_tongue:

Maar lees maar gezellig mee hoor :wink:

hai hai



tama



ja mijn kids zijn geen mee lopers … dus ik kan daar gaan antwoord op geven en de cito is tijdelijk .



veel ouders helaas onder vind ik dat vaak puchen hun kinderen om hoger te namen dan ze kunnen nee moet havo vwo nog hoger te veel druk voor een kind en dan zie je de cijfers dalen en hun huneur en gedag daald mee .



vraag hem zelf wat die wil doen vwo vmbo ( is helemaal niet slecht ) is mavo - havo dus niks mis mee en geloof me werk en les druk zijn hoog zat !



ik heb 2 kids nu op voorgezet zitten en 2 op de basis school



samira der raport een plaatje kan naar vmbo theo - of naar de havo wat ze zelf wil ze kwam aan mij vragen wat beter was en vertelde er leuk bij dat sommige kinder door hun ouders zo hoog moeten nemen ik heb der gezet wat jij wil doen en waar jij je lekker bij voelt vind ik het prima .



me oudste is nu in der examen jaar en daar zag ik vorig jaar en in de 2de dat er kinderen met een harde smak lager kwamen omdat ouders het graag hoger wilde hebben de druk voor die kinderen … zo vertlede me dochter dat sommige van der vriendinnetjes het echt niet leuk hadden en niet naar huis wilde …



misschien zijn er andere dingen die je zoon dwars zitten ? met een vreemde praten ( oom , tante ) of goede vriend kennis ) wil ook wel eens helpen vreemde ogen dwingen zeggen ze …



meis hele vele succes



gr natas

Ik zit hem helemaal niet te pushen. Het enigste wat ik aan hem vraag is of hij zijn aandacht bij de les wil houden tijdens de les. En hij is 10 jaar dus hem zelf vragen wat hij wil gaan doen, zelfs de directrice vond dat geen goed idee omdat Duncan nog geen flauw idee heeft wat hij wil doen.



Zoals ik al zei, hij hoeft van mij geen HBO te doen later maar ik wil wel dat hij zijn diploma haalt en het liefste geen VMBO maar goed ook al zou hij daar wel opkomen maar heeft hij zijn best gedaan dan ben ik al tevreden.

hoi tama



huh :shock:



volgens mij heb me antwoord niet goed gelezen ik zie niet dat JIJ hem aan het puschen was maar dat ik het heel veel om me heen merk .

dus niet boos zijn nu :-*



dus nogmaals ik bedoel jouw persoonlijk daar niet mee er staat ook: veel ouders …



verder heb ik ook een dochter van nu nog 10 bijna 11 en die weet ook nog niet wat ze gaat doen . dat komt vanzelf wel



zoals ik al eerder schreef misschien zijn er andere dingen die je zoon dwars zitten en niet aan jouw wil zeggen of op school …



misschien dat een ander met ham kan praten ?

mijn oudste ging ook in groep 7 in een keer slechter worden bleek dat ze gepest werd wist ik veel ze zei niks klaagde nooit en der ogen gingen achter uit na overleg met de juf en school en ik heb echt veel met de gepraat is het beter geworden meestal is het signaal van iets bij de kids dat er aan de hand is .



ik hoop voor je dat je er snel uit komt met je zoon



groetjes natas

Ik was ook niet boos natas maar wou dat even uit de wereld helpen :-* .



Je hebt gelijk, veel ouders pushen hun kinderen en dat werkt averechts maar ik doe dat echt niet. Probeer hem overal bij te staan en mee te helpen maar dit probleem is echt begonnen vanaf dat hij met die zogenaamde vriendjes in de klas zit. En ik voelde me zo machteloos, ik kreeg totaal geen hulp van zijn leerkracht.



Inmiddels heb ik een gesprek gehad met de directrice en dat is echt een schat van een vrouw. Vanaf het moment dat ik bij haar in de kamer ging zitten voelde ik me begrepen en gehoord.

Ze gaat een gesprek aan met de leerkracht en ik hoor binnenkort meer want zij heeft ook gezien dat het achteruitgaat met Duncan en ze weet net als ik dat hij beter kan.

Ze is het met me eens dat hier iets aan gedaan moet worden. We hebben het er al over gehad dat het ook iets anders zou kunnen zijn (misschien dat hij ergens mee zit) dus hebben we afgesproken dat ik met Duncan gaat praten, komt daar niks uit dan probeert zij het en anders de maatschappelijk werkster van school.

Ik wil toch alleen even zeggen dat het VMBO echt niet zo slecht is, hoor! Mijn zoontje komt daar waarschijnlijk wel op, maar die zit op speciaal basisonderwijs. Ik ben zelf ook een VMBO-er geweest, maar uiteindelijk toch mijn HBO diploma behaald. Ik vind dat er te laag gedacht wordt over het VMBO.

hoi



wat winnie verteld vindt ik ook kloppen ik heb ook vmbo gedaan.



En werk nu bij de abn-amro tussen rechten studenten die allemaal op de universietijd zitten.



Je kunt alles worden als je er maar in gelooft :smiley:



mijn oudste zal ook naar vm,bo gaan aankomend jaar, mijn oudste zoon weet ik niet of hij daar in mee zal komen maarja hij’s pas 8 dus dat zal nog wel ff duren

@TaMa wrote:



liefste geen VMBO maar goed ook al zou hij daar wel opkomen, maar heeft hij zijn best gedaan dan ben ik al tevreden.

Die mening mag ik hebben toch? :wink:

Ik denk verder helemaal niet slecht over het VMBO dus niet in de aanval schieten aub :mrgreen:

hoi



een tijdje geleden zei ik nog me dochter is te dominant om mee te lopen.



nouw das dus verandert ze loopt nu wel al een beetje mee en gebruikt ook steeds meer scheld woorden :frowning:



tot nu toe allemaal nog onschuldig maar heb der wel aangegeven wat andere kids doen moeten ze zelf weten maar jij gebruikt geen vieze woorden. Merk wel dat ze steeds meer kijkt wat andere doen en ook kwa kelding en rages.



tja tis me oudste dus alles is nog nieuw terrein :oops:



tama gefelicteerd met met kleine wondertje in je buik