Meel over tijd?

Ik heb 2 pakken appeltaartmix staan. Was goed tot 02-2009, nu 2 maanden over tijd dus. Kan ik dat nog gebruiken of kan ik het echt weggooien? Ik heb geen idee van de houdbaarheid van meel.

Ik heb nog nooit een appeltaart gebakken en heb er nu net zin in :think:

Ik heb nog een pak hoor, maar ik maak liever eerst de oudere op, indien mogelijk.

Ik weet het niet.

Maar iets wat 2 maanden over de datum is zou ik Absoluut niet gebruiken.

Volgens mij kan dat nog wel. Even kijken of het er nog goed uitziet, of er geen schimmel in zit en of het niet vreemd ruikt. Maar over het algemeen kun je meel nog wel gebruiken als het over datum is, dat kan geen kwaad. Geniet van je appeltaart straks! :drool:

dat kan gerust hoor, mits het meel er nog goed uitziet.

maar meestal is een dichte pak niet zon probleem.

@knipoogje1983 wrote:

dat kan gerust hoor, mits het meel er nog goed uitziet.

maar meestal is een dichte pak niet zon probleem.

plus daarbij word vaak een datum aangegeven om ongeveer in het hoofd te houden of de uiterste verkoop datum! voor versproducten natuurlijk anders maar voor langer houdbare producten is het vaak dus uiterste verkoop datum :wink:

Ik zou het wel even zeven, want er kunnen wormpjes in voorkomen. maar dat kan ook in meel dat niet over datum is (als het pak los is geweest)

volgens mij kun je dit wel gewoon gebruiken hoor.

Wat een rotklus! :evil: Deeg scheurde steeds, beetje water er bij, beetje maizena erbij; dan bleef de roller niet plakken, vergat ik het aanrecht in te bloemen :wall: :wall: Kon ik weer opnieuw beginnen :evil:

Volgende keer maar in de vorm platdrukken, scheelt weer een hoop stress :wink:

Was een nieuw pak van de Lidl, hoefde dus alleen maar water bij. volgende keer een andere uitproberen…

Ik bewaar het andere pak nog even, ms volgende week zeven en uitproberen.

Thanks voor het advies!

@Danja wrote:

Wat een rotklus! :evil: Deeg scheurde steeds, beetje water er bij, beetje maizena erbij; dan bleef de roller niet plakken, vergat ik het aanrecht in te bloemen :wall: :wall: Kon ik weer opnieuw beginnen :evil:

Volgende keer maar in de vorm platdrukken, scheelt weer een hoop stress :wink:

Was een nieuw pak van de Lidl, hoefde dus alleen maar water bij. volgende keer een andere uitproberen…

Ik bewaar het andere pak nog even, ms volgende week zeven en uitproberen.

Thanks voor het advies!

ooo, ik gebruik nooit een roller en plet alles met mn handjes :lol: …Zo maak ik ook de deegbodem voor pizza, niet rollen, maar morrelen :mrgreen:

(2 maanden overtijd, geen probleem, zolang het er idd goed uitziet en geen zwarte puntjes inzitten of wittige kriebelbeestjes :sick: :wink: )