Meekijken met mama

Heeft dat eigenlijk wel nut, want mijn jongste zoon doet dat al een jaar, maar (hopelijk komt daar volgende week als we zijn luier aflaten met Pasen verandering in) hij geeft zelf nog niet aan dat ie ook wil.



En hoe doe je dat als je je menstruatie hebt? Mag ie dan niet meer meekijken of vertel je hem iets (wat???) erover?

Mijn dochter mag niet meekijken als ik me verschoon met mijn menstruatie,ze weet wel van hoe of wat,maar het echt zien hoeft niet van mij…Ze zegt dan al zelf:ga je verschonen mama…

Ons dochter loopt altijd mee naar de wc, en ik doe mijn behoeftes waar ze bij is en vertel wat het is.

Als ik ongesteld ben, dan maak ik er verder niks van, noem het gewoon plas

Heb zelf zoons, maar ik laat ze er niet bij als ik op het toilet zit. Weet niet of dit echt de doorslag zou geven met sneller zindelijk worden. Naar mijn idee worden ze het echt pas als ze het zelf voelen en dus kunnen beheersen.

Succes iig

Ik heb altijd de deur los als ik ga en Winfred ook.

Als Xander wil kijken (doet hij regelmatig) dan mag hij kijken.

In mijn geval: ongesteld of niet, ik doe daar niet moeilijk over, plassen is plassen en de rest is ook heel natuurlijk. Door een kind op bepaalde momenten het meekijken te verbieden maak je er mijn inziens méér van dan dat het is. Plassen en poepen is heel normaal en dat geef ik mijn zoon mee :wink:



Maar even een vraagje: als je ongesteld bent is het ineens taboe/vies???

Nomi bijvoorbeeld: wat is er erg aan als je kind weet wat menstruatie is?



Anjelique: je zoons ‘zien’ jou niet, heeft dat een reden?

Ik heb zelf geen specifieke reden om Xander erbij te laten maar wil hem wel meegeven dat het de normaalste zaak van de wereld is en dat hij ook weet wat hij moet doen met zijn plasjes en drolletjes.

Als hij een drol in zijn luier heeft dan gooien wij die ook in de wc en zwaaien als we doortrekken haha. Dan weet hij in ieder geval waar die drol heen moet.

Zoë loopt ook altijd mee als ik of Mario naar de wc gaan.

Ook als ik ongi ben.

In het begin zij ze dan mama jij heb een luier om. :lol: :lol: :mrgreen:

Hebben we met z’n tweeen heel hard om gelachen.

En nu heeft ze daar geen omkijken meer naar.

Romay weet wat menstruatie is ,al lang…

Maar ik draag geen maandverband maar ob’s…dus krijg dan vragen als waar doe je dat in?? Ze is nu al zo aan t ontdekken…dat ik me verschoon als ze ff wat aan t doen is…dus niet ineens taboe dat ze niet mag kijken…

Verder gaan we hier altijd naar de wc met de deur open…allemaal…

Ik dacht al dat ik raar was, die van mij lopen ook altijd mee naar de wc en staan ook altijd te kijken.



Ik stuur de oudste nu wel weg, want die doet het meer om het blote kont kijken en hij is toch al zindelijk.



Als ik ongesteld was, dan mocht hij ook wel mee, maar ik ben niet zo vaak ongesteld geweest, 2x zwanger en ik gebruikte de pil door…

Mijn zoontje loopt ook altijd even binnen. Toen hij de eerste keer wat bloed zag, zei ik dat dat niet erg was. Als hij nu iets ziet zegt hij zelf: “mama heeft een beetje bloed, is niet erg.” En gaat weer verder waar hij mee bezig was.



groet Judith

Mijn zoon van 3 is inmiddels overdag zindelijk en heeft totaal geen interesse meer wat ik op de wc doe, dus voor dit moment is mijn probleem opgelost. Mijn dochter komt wel altijd even meuten, maar die is toch te jong om te weten hoe een onderbroek eruit hoort te zien, dat is weer voor later hoe dat gaat lopen. Ik zit toch te denken aan de Mirena, dus hopelijk word ik dan nauwelijks of niet meer ongesteld.