Meegroeibed: welke lakens/dekbedovertrekken

Hoi,

Wij hebben voor Jesse een meegroeibed gekocht.

Dat staat nu in z’n kamer op de kleinste stand.

Ik heb er maar gelijk 1 persoonslakens bijgekocht, aangezien ik niet zou weten waar er kleinere maten te koop zijn (bed is dus 1,35 mt lang nu, dus te groot voor ledikantlakens). Dit vouwen we dus helemaal onder het matrasje heen, met als gevolg een ‘verhoogd’ voeteneind.

Nu vindt Jesse het dekbed te dik/machtig, dus heb nu de deken van z’n ledikantje er weer ingedaan, maar dadelijk voor de winter denk ik dat dat te koud is.



Hoe hebben jullie dit opgelost?

Zijn er ergens kleinere maten te koop of hebben jullie het zelf (kleiner) gemaakt?



Groetjes,

Willy

Bij de Hema en de Ikea verkopen ze toch allerlei maten? :slight_smile:

Heb toevallig bij beide winkels er naar gezocht, maar ze hebben alleen ledikantmaat of 1 persoonsmaat.



Ik kon geen tussenmaten vinden (of ik heb niet goed gekeken hoor :shifty: ).

Hema heeft sowieso 120x150 dat is toch goed bij een bed van 1.35m lang?



Op de site van Ikea kan ik ze inderdaad niet vinden.

Bij de Hema hebben ze dekbedovertrekken voor een peuterbed. Ook hoeslakens zijn in die maat te koop. Alleen moltons heb ik nog niet kunnen vinden. Hier werken we dus wel met een molton voor een éénpersoonsbed :wall:

Ik heb geen idee hoe groot zo’n matras is, maar Kinderslaapkamersonline en Kidzwarenhuis verkopen moltons van 75x150 en Babyandmore en kinderkamerparadijs verkopen ze van 70x150.

leenbakker verkoopt peuterdekbedden+hoezen

Hoi Willy



Laurens heeft een peuterbed en ik heb idd bij de Hema een dekbedje gekocht daarvoor. Misschien even vragen waar ze liggen :think: ? Bevalt zijn bed wel? :-*

Bij ons in de hema liggen de peuterdekbedhoezen bij de babyspullen. Dus niet bij de andere dekbedovertreksets (leuk woord voor galgje :mrgreen: )

Ik heb gewoon een normaal eenpersoonsdekbed op Sem zijn bedje liggen en gebruik ook gewone hoeslakens, die kan je gewoon aantrekken. Jim heeft een groot bed dus ik wissel sowieso de overtrekken af en scheelt weer gezoek met de onderlakens. Het is hier niet de bedoeling dat Sem jaren in dat bedje blijft liggen, hooguit nog een jaartje en dan een groter bedje…

Idd…Hema…ik heb hoezen en overtrekken van 150 cm lang…



Nu wel enkele overtrekken die wel bedoeld zijn voor 1 persoonsbedden,maar die kan je aan het einde gewoon onder het matras vouwen…heb je geen last van.