mee eten met de pot

ik vraag me af hoe ik het het beste aan kan pakken om de komende periode geleidelijk aan ernaar te werken dat mijn zoontje mee eet met ons aan tafel. Hoe oud was jullie kindje toen hij ging meeeten met de pot?

Nu krijgt hij nog om 17u een potje (helaas nog gepureerd, met stukjes weigert ie). Ik wil het eigenlijk later gaan geven maar als ik dit nu doe drinkt ie zijn papfles 's avonds niet goed leeg (19u). Ik redt het niet om voor 18u-18.30u het eten op tafel te hebben i.v.m. werk dus dat is wel wat laat voor hem :think:

Als ik hem Rapley geef aan tafel eet hij bijna niks. Een potje geven is al een heel werk want het is niet zo;n geweldige eter.

Ons zoontje was een maand of 7 toen hij zoveel mogelijk mee at. Soms kookte ik iets anders voor hem. Sinds een week of 2 (met 8,5 maanden), eet hij praktisch altijd mee. Behalve als wij patat eten, dan krijgt hij een potje of iets wat over was van de vorige dag. Verder gewoon hetzelfde als wij, of het nu macaroni of groenten/vlees/aardappels zijn. Hij vindt het ook veel gezelliger als hij erbij zit en hetzelfde als ons eet.

Het avondeten wat jullie ook eten, in de pureermixer doen. Kan zowel apart als alles bij elkaar.



Zo kan ie met de pot mee eten en hoef je geen potjes meer te kopen.



Verder niet dwingen om stukjes te eten. Als hij over een paar maanden ineens iets van je bord af wilt pakken, lekker laten gaan, dan gaat hij het uit zichzelf doen.



Wat je eventueel wel kan proberen is minder lang pureren. Dus van dun naar iets dikker eten geven.

ik ben nu ook macaroni aan het maken. Gehakt met zo’n zak kant-en-klaar roerbakgroenten. Mag ik het hem dit gewoon geven dan (gepureerd)? :think:

Lev eet hier dus echt alles mee. Dus ook macaroni. Beetje pureren, wat vocht erbij doen, anders wordt het zo dik en dan denk ik niet dat je zoontje het wilt eten :mrgreen:

Tjee, wat fijn zeg dat ie al zo goed meeeet! Maar misschien dat ie ons ‘gewone’ eten dan inderdaad ook wel lust. Maar ik dacht dat hij nog geen gebakken ui, prei enzo mocht, en ook geen sauzen i.vm. toegevoegd zout. Van de andere kant heeft mijn zoontje nooit last van zijn buik ofzo. En die zelfgemaakte hapjes uit opperdepop vond ik eerlijk gezegd zelf ook zout- en smaakloos (tenminste die van zijn leeftijd), dus ik snapte dan ook wel dat ie de voorkeur had voor Olvarit :wink:

Ik maak hier alles zoutloos klaar zodat we hetzelf aan tafel kunnen doen.



Sommige dingen mogen ze in princiepe ook niet. Maar Lev lustte geen potjes, die wilde echt vers van papa :mrgreen: Dus zodoende dat hij alles al mee eet.



Heeft het haar wel gesmaakt?

ella eet hier met de pot mee, maar maakik macaroni dan hou ik voor haar gehakt apart, macaroni apart en maak ik van een gekookte tomaat een sausje. dus Ella krijgt geen kant en klaar producten zoals macarini kruiden en sausjes uit pot. dit inderdaad ivm al die troep die erin zit. met name veel zout.

zo krijgt ze dus ook alleen verse groente, of uit de diepvries (zonder sausje) en aardappels zonder jus.

Nou, ik moet zeggen dat onze man de gepureerde macaroni gewoon at! :mrgreen: Toch maar gewoon roerbakgroenten en gehakt (misschien wel wat veel vlees want ik lees in dat opperdepop telkens ienimienie hoeveelheden vis of vlees :shifty: ), maar geen krampen of wat dan ook gemerkt.

Ik heb hem vanavond zelf boerenkoolstampot gegeven met gepureerde rookworst, of ga ik nu te hard van stapel? :think:

Jade eet ook al vanaf 8md ofzo alles mee…

van de week zelfs paella :mrgreen: (alleen kip…lust zelf geen vis)

bij hele kruidige dingen krijgt ze een potje of iets vanuit de vriezer wat over was…

Nou, ik moet zeggen dat onze man de gepureerde macaroni gewoon at! Toch maar gewoon roerbakgroenten en gehakt (misschien wel wat veel vlees want ik lees in dat opperdepop telkens ienimienie hoeveelheden vis of vlees ), maar geen krampen of wat dan ook gemerkt.
Ik heb hem vanavond zelf boerenkoolstampot gegeven met gepureerde rookworst, of ga ik nu te hard van stapel? Denken



Boerenkool wordt pas aangeraden vanaf 1,5 jaar dus met 10 maanden lijkt mij dat wat vroeg....maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Vlees zou ik ook met mate geven. Het is het eerste jaar nog bijvoeding en nodig is het nog niet. Vlees is voor die darmpjes best veel werk om te verteren.
Ken je het voedselintroductieschema, daar kan je precies zie wat al wel en niet kan. Maar je mag natuurlijk helemaal zelf weten wat voor schema je wil volgen.

Hier ook meestal met de pot mee, behalve als we erg pittig eten en als we patat eten. Als hij in deze gevallen iets anders krijgt voorgeschoteld dan wij, moet ik wel zorgen dat zijn potje/verse groeten al op is, anders eet ie het echt niet op, omdat ie dan ziet dat wij dan iets anders te eten hebben en dan wil meneer dat dus ook… :mrgreen:

geven jullie jullie kleintjes onder het jaar dan ook gewoon koolsoorten, ui e.d.? en kant en klaar dingen zoals macaroni kruiden en sausjes? gezien je hier het beste minimaal tot één jaar mee wacht?