Mee eten met de pot.

Ik ben hier een beetje terughoudend in.

Vraag me niet waarom, ik weet het niet. :oops:

Amy mag nu al beetjes mee gaan eten met de pot.

Wat ik al weet is:

-Zonder zout koken

-In inimini kleine stukjes

vergeet ik nog iets?

mag ze ook gewoon het vlees, maar dan door de blenders ofzo?

sorry maar ben erg onzeker of ik het wel allemaal goed doe.

Dus aub advies stel ik zeeeeeer op prijs

In het forumdeel Bijvoeding zijn er ook topic’s over mee-eten, misschien dat je daar nog wat info kunt vinden?

Ik zit ook wel met dezelfde vragen als jij, wat mag je wel en niet geven, wat versta je onder mee-eten, enz? Je mag geen zout in het eten doen tot het 1e jaar, maar in bijvoorbeeld brood, gehakt & smeerkaas zit toch ook zout? :think:

ik hield het de eerste maanden van het bijvoeden (dus tot nano maand of 11 was) heel puur voor hem: ik kookte de ingredienten van mijn eten voor hem zonder zout, zonder sausjes en andere fratsen. gewoon pasta met stukjes courgette en champies bijvoorbeeld. of aardappeltjes met wat groente. soms deed ik er wat kaas overheen, maar verder geen fratsen. toen ie 1 werd is ie echt met de pot mee gaan eten, zonder enig probleem, hij lust echt alles, ook de wat pittigere en vreemdere smaken.

en hier staat het altijd handige schema voor wanneer je wat zo’n beetje kan aanbieden (ook geschikt voor niet-bv-kindjes uiteraard!)

Alles met mate!

Ik kook altijd zoutloos, dus hier kunnen ze al snel met de pot mee eten. Wat ik vaak deed is , als dingen gaar waren, het voor de kleine er uit halen en daarna pas de toevoegingen doen. Of ik kookte 's middags al wat porties en vroor de hele handel in. Konden wij lekker aan de pittige kruiden toestanden en voor de kleine haalde ik een portie uit de vriezer.

Toch met de pot mee :thumbup:

Tim eet meestal gewoon mee,

nou ja mee, aardappels pureer ik en de groente ook

en het vlees in hele inimini stukjes

en inderdaad geen zout en geen kruiden

hij eet het niet, maar hij vreet het hahaha, hij vindt het veel lekkerder dan

die stomme potjes van olvarit, heb ik wel maar dat is voor achter de hand zeg maar.

thnx voor de adviezen…

ik zal het toch maar eens gewoon moeten gaan toepassen.

we zullen wel zien wat ze ervan vind…

thnx nogmaals dikke knuf bri