medicijnspeen

Kwam deze tegen op internet. Had het nog nooit eerder gezien.

Was benieuwd of iemand ervaring ermee heeft?



Lijkt mij wel een handige manier om de medicijnen te geven.

ik had hem wel eens gezien toen anna klein was, maar hier was een spuitje ook geen probleem, omdat de meeste medicatie toch zoet was…



en een bepaalde AB kuur was niet lekker, maar dan had ze het ook echt niet uit de speen willen zuigen denk ik. dus dan was het spuitje handig, want dat kon ik ver achter in de mond spuiten.





dus nee, ik denk dat het in onze situatie niets had toegevoegd…

Ik persoonlijk zou er ok niks mee hebben,

Een speen word vaak gegeven ( uit mijn ervaring) vor troost en veiligheid, ook om de behoeftigheid te geven om te zuigen.



Stel je geeft een baby zo een speentje en spuit er goor spul in, assocoieren ze dat naar mijn idee al vrij gauw als: speen hoef ik niet wil ik niet… dus speendrama.



Op zich geen ramp, kindje kan best zonder speen. Maar ik vind de wijze waarop zelf niet prettig .



Of het werkelijk zo ook werkt weet ik niet hé? Dat is mijn gevoel er achter.



Nee spuitje zou ik doen, doe je dat op een goede manier zou het moeten werken, Ook al stribbelt het kindje tegen,

Hier ook niet nodig, melissa geven we het in een spuitje en dat gaat prima!! ze vind het lekker!!



maar wel een idee om te geven als je kindje niets op de gewone manier wil

Bianca, dat is misschien natuurlijk wel DE manier om kids hun speen af te leren!!!



Misschien dat hij daarvoor gebruikt kan gaan worden door wanhopige ouders die hun kids graag zonder speen willen zien…

@wisje wrote:

Bianca, dat is misschien natuurlijk wel DE manier om kids hun speen af te leren!!!



Misschien dat hij daarvoor gebruikt kan gaan worden door wanhopige ouders die hun kids graag zonder speen willen zien…




daar zat ik ook nog aan te denken :mrgreen:

@wisje wrote:

Bianca, dat is misschien natuurlijk wel DE manier om kids hun speen af te leren!!!



Misschien dat hij daarvoor gebruikt kan gaan worden door wanhopige ouders die hun kids graag zonder speen willen zien…




daar zat ik ook nog aan te denken :mrgreen:

hey is een medicijnespeen haah niet echt dé manier om af te leren van de speen,



maar ik kan me indenken dat mensen het prima vinden hoor, als er wanhoop is , dan is elke manier van medicijnen binnenkrijgen prima :thumbup:



ikzelf heb om af te leren van speen andere theorien maar das weer ene heel andere discussie en niet nodig,

ik moet wel zeggen vind dit beter dan euhm dat "hoedje"die laatst in de huiskamer stond voor op t peimeltje voor jongetjes whahaha :lol:

:think: hm misschien wel de oplossing voor hier en die rot losec :silenced:

maar ben bang dat daar ook gewoon de korreltjes in blijven hangen en we die speen 10x moeten bijvullen met water :wall:

Ik bedoelde niet om er dan medicijnen in te doen!!!



Maar iets viezigs wat kids wel zouden mogen maar niet lusten!!! Natuurlijk NOOIT medicijnen geven zonder reden, dat leek mij logisch.

@Angel & Luna wrote:

:think: hm misschien wel de oplossing voor hier en die rot losec :silenced:

maar ben bang dat daar ook gewoon de korreltjes in blijven hangen en we die speen 10x moeten bijvullen met water :wall:


grote kans dat losec erin blijft!

Ik denk dat de speen vooral een uitkomst is voor hele zieke kindjes die een paar maal per dag medicijnen moeten hebben en waarbij dit lastig gaat. Dat heb ik laatst nog op tv gezien, die ouders waren zo blij met die spenen :thumbup:

Sem heeft in het zkh een medicijnspeen gehad om magnesium naar binnen te krijgen, maar die accepteerde dat echt niet. Dan werkt een spuitje sneller en beter.



Losec gaat niet werken met zo’n ding het is echt gemaakt voor vloeibare spul.



De enige oplossing is in de houtgreep, spuitje in de mondhoek duwen en lippen op elkaar houden… is niet leuk maar wel de snelste manier. Ik smelt ook maar in een klein laagje water en hoef dan vaak maar 1x spuitje (5 ml) te geven.

@wisje wrote:

Ik bedoelde niet om er dan medicijnen in te doen!!!



Maar iets viezigs wat kids wel zouden mogen maar niet lusten!!! Natuurlijk NOOIT medicijnen geven zonder reden, dat leek mij logisch.




whaha zo bedoelde ik het ook niet naar jou , kwam ms verkeerd over, dan mijn excuus hoor,



ms verkeerd verwoord , :-*

@Tante Soesa wrote:

Sem heeft in het zkh een medicijnspeen gehad om magnesium naar binnen te krijgen, maar die accepteerde dat echt niet. Dan werkt een spuitje sneller en beter.



Losec gaat niet werken met zo’n ding het is echt gemaakt voor vloeibare spul.



De enige oplossing is in de houtgreep, spuitje in de mondhoek duwen en lippen op elkaar houden… is niet leuk maar wel de snelste manier. Ik smelt ook maar in een klein laagje water en hoef dan vaak maar 1x spuitje (5 ml) te geven.




en dat is dan weer een nadeel als je heir je mening of ervaring kunt neerzetten als je zelf meemaakte



:hug: verdorie ook hé?



:-* voor jou soes

@wisje wrote:

Bianca, dat is misschien natuurlijk wel DE manier om kids hun speen af te leren!!!



Misschien dat hij daarvoor gebruikt kan gaan worden door wanhopige ouders die hun kids graag zonder speen willen zien…




Haha daar moest ik ook aan denken :mrgreen: