Hallo,
Ik heb een vraagje, wij hebben nu 6x iui gehad, zonder stimulatie.
Nu doorgestuurd naar een ander ziekenhuis voor ivf.
Ik ben begonnen op cd21 met decapeptyl, hierna na ong 2 weken een echo en omdat het baarmoederslijmvlies dun was mocht ik starten met 150 IE Puregon.
Dit ong 9 dagen en toen een follikelmeting. Deze waren nog niet goed gegroeid en in de weken erna moest ik bijna om de dag terugkomen om te kijken. Niet echt resultaat. Er was er 1 die groot genoeg was. Maar daar gaan ze geen punctie voor doen. Begrijpelijk. Hierdoor besloten voor een escape iui.
Nu zijn er omstandigheden waarom wij na een rustmaand niet kunnen beginnen met de volgende poging (er toch vanuit gaande dat die iui niets heeft gedaan).
Daarna is er waarschijnlijk een zomerstop dus zouden we pas in augustus ongeveer verder kunnen.
ik heb ergens gelezen maar ik weet niet meer waar en waarom, dat er soms met de medicijnen wordt begonnen op de 3e CD. Waarom weet ik niet meer en ook niet waarom het normaal op de 21e dag is.
Maar goed, ik heb gevraagd aan de arts of dat niet kon, dan zoudne we het nog wel kunnen redden voor de zomerstop. En ze was het er eigenlijk wel mee eens en zou het overleggen met een andere arts.
Ze zou zich er hard voor maken zei ze!
Maar goed, ik dacht ik zoek het op internet wel even op wanneer en waarom er op vershcillende dagen wordt begonnen en met welk medicijnenschema.
Is het hetzelfde volgorde of word er meer gespoten om meer resultaat te boeken ofzo? Maar ik kan er niets meer over vinden. (hoe kom ik er dan bij om dat bij de gyn te vragen???)
Maar goed, weet een van jullie dat???
Ik heb verder geen andere klachten, de reden van ivf is verminderde zaadkwaliteit en geen resultaat bij iui. Nu blijkt dat de follikels niet echt reageren op puregon. Dus probleem erbij.
Je hebt inderdaad een kort en een lang schema. Het lange schema wordt meestal gebruikt, omdat je dan minder kans op overstimulatie en cystes hebt. Bij dit schema spuit je eerst een aantal weken Deca/Lucrin om je lichaam stil te leggen, daarna komt de Puregon erbij. Je bent in totaal een week of 4-6 aan het spuiten.
Bij het korte schema begin je op cyclusdag 1 met de Lucrin/Deca en dan komt op dag 2-3 de Puregon erbij. De eerste fm heb je rond dag 9 en de punctie zo rond dag 15. In totaal ben je zo’n twee weken aan het spuiten.
In principe is de reactie op het ene schema niet beter dan op het andere, het is alleen een andere manier van werken. Het lange schema wordt het vaakst gebruikt. Ik heb beide schema’s gehad. Onze meid is het resultaat van een kort schema, en ik ben een keer zwanger geworden na het lange schema. Het aantal follikels was vergelijkbaar. Ik denk dat bij jouw de oorzaak waarschijnlijk in de dosis Puregon ligt. De volgende keer moet je vast met een hogere dosis beginnen. Hopelijk is de reactie dan beter.
Succes!
Denk dat het per ziekenhuis verschilt welk schema ze gebruiken en welke medicatie.
Ik ben zelf bij Medisch Centrum Kinderwens geweest.
Moest op de1e cd beginnen met Decapeptyl, vanaf de 3e cd Puregon erbij die is na een aantal dagen wat verhoogd omdat de blaasjes niet groot genoeg waren.
Uiteindelijk dag 15 geloof ik de Pregnyl gespoten en dag 16 de punctie en nu een geweldige zoon die net 2 jaar is geworden