ik heb een tijdje terug gezocht naar balsoclase zet pillen tegen de kriebelhoest
ik had ze altijd voor eline toen ze baby was en hielpen zo goed
en nu is damian al zo lang aant hoesten dat ik die dingen weer zocht maar ze schijnen nergens meer te krijgen zijn in nl
zijn er mensen die weten of ze misschien in belgie duisland of elders nog wel verkrijgbaar zijn??
Hebben ze ze ook niet meer bij de apotheek? Daar heb ik ze wel 's gekocht.
nee toevallig moest ik die voor mijn zus kopen, vroeger gewoon verkrijgbaar bij de etos…
helaas nu niet meer, ook niks wat er op lijkt…
Nee die zijn niet meer te krijgen in nederland en mogen ook niet ingevoerd worden, anders kon je ze via het net in Belgie bestellen…
:think: Wij hebben hier meiden uit Belgie op het forum… zou je niet met hen wat kunnen regelen?
balsoclase kan je hier in belgië niet krijgen.hoestremmers kan je hier zowiezo enkel op doktersvoorschrift kopen in een apotheek.wel zetpillen met eucalyptus en andere kruiden.
hmm,heb eens gegoogled.blijkbaar kan je ze wel online kopen.zal pb sturen.gek,in apotheek verkopen ze het niet meer.
balsoclase is uit de handel, dus de “winkels” die het nog wel hebben verkopen het uit en erna is het dus niet meer te krijgen.
@dietske wrote:
hmm,heb eens gegoogled.blijkbaar kan je ze wel online kopen.zal pb sturen.gek,in apotheek verkopen ze het niet meer.
is dan ook de kinderversie vanaf 7 jaar…
Ben je dus niks mee…
Dacht dat het hier zowiezo niet meer verkocht werd, wegens te gevaarlijk.
@dietske wrote:
@dietske wrote:hmm,heb eens gegoogled.blijkbaar kan je ze wel online kopen.zal pb sturen.gek,in apotheek verkopen ze het niet meer.
is dan ook de kinderversie vanaf 7 jaar…
Ben je dus niks mee…
Dacht dat het hier zowiezo niet meer verkocht werd, wegens te gevaarlijk.
Klopt!!!
De werkzame stof pentoxyverine is sterk verouderd, tegenwoordig zijn er betere middelen tegen prikkelhoest.
Voor kleintjes is dat er dan helaas weer niet…
Meende dat het grootste risico van pentoxyverine een verkramping van de luchtpijp is.
Ik heb toevallig hier bij de aphotheek een doosje gekocht voor Stein.
Ik zei toen tegen haar:“die gaan/zijn toch uit de handel”. Zegt de apotheker:“ik weet van niets wij hebben en krijgen ze nog gewoon”.
Ik blij want het is echt het enige middel waar Stein wel goed op reageert. En anders moet hij van de longarts weer aan de promethazine (en das nog gevaarlijker)
gelijk naar doosje gerent voor datum…pfiewww 2012. Ik kan dus nog even vooruit :mrgreen:
Balsoclase is niet voor niets uit de handel in Nederland, het is een product waar nogal wat bijwerkingen aan zitten zoals een verstooring in de ademhaling en kan sufmakend werken.
bekijk anders eens dit filmpje. er is zowiezo terughoudendheid bij hoestdrank voor kleine kinderen geboden http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1178