Medicijnen OI inderdaad vergoed per 1 augustus?

Hallo dames,

Ik ben een beetje vroeg denk ik :lol: maar zijn er al dames die het er met hun gyn over gehad hebben of de medicijnen tot OI inderdaad uit de basisverzekering vergoed worden vanaf 1 augustus?

Ik ben zelf verzekerd bij de Ohra en kan niet goed uit de polisvoorwaarden krijgen of ze nou vergoeden of niet (even los van de nieuwe regeling)

Is er iemand hier bij Ohra verzekerd die puregon oid gebruikt en iets weet over hun vergoedingen?

Alvast bedankt! :-*

geen idee beppie ik ben verzekerd bij de frieland maar ik krijg steeds een eigen bijdrage van de apothekerskosten snap er niet zoveel van wij zitten nu sinds januari met een eigen risico van 150 euro maar volgens mij heb ik die zo langzamerhand wel betaald :roll:

Oi?? Ik weet ff niet wat je bedoeld.

Ik kan als je wilt ff op mn werk het een en ander voor je uitzoeken.

Je mag me pben!

Sorry!!

Ovulatie Inductie

:lol:

De medicijnen die bij een IUI-behandeling horen, worden nu wel standaard vergoed. Dat gaat inderdaad per 1 augustus veranderen. Ik weet alleen niet of dat ook voor de medicatie voor ovulatie-inductie geldt. Anders even op de site van Freya kijken, misschien dat het daar op staat?

Groetjes,

Jippie

Dat staat inderdaad op de freya site, maar ik wilde graag horen of iemand ze al daadwerkelijk vergoed heeft gekregen :wink:

Tis een beetje check-check-dubbel check :mrgreen:

Of het pjoeter systeem in de apotheek het rechtstreeks kan vergoeden dat weet ik dus ook niet :mrgreen:

Want als alleen IUI word vergoed kan de pjoeter dat dus niet aan.

Dan zou je het dus eerst zelf moeten voorschieten en dan opsturen.

Even een belletje doen naar je eigen apotheek! :-*

Bedankt voor de tip!

Als ik info heb kom ik het hier wel even vertellen.

Want die medicijnen worden ook gebruikt voor IVF enzo… en zoals ik het nu lees in jouw stukje word alleen IUI vergoed?

Dan zou je het ook zo kunnen regelen, stel dat je het eerst zelf moet voorschieten. Je laat het op automatische incasso zetten, de apotheek stuurt jouw dan de rekening aan het eind van de maand. En schrijft het pas een maand later af dus heb je genoeg tijd om het terug te vragen bij je verzekering.

Voorbeeld:

Je hebt 8-8-08 wat gehaald, bedrag 100,=

De apotheek stuurt aan het eind van de maand de rekening dus dan is het 1-9-08. Schrijft het pas 1-10-08 af dus voor jouw genoeg tijd om het in te dienen bij je verzekering.

Tja en dan ga ik dat dus meteen maar doen…

Maar helaas wist de apotheek het niet, ze weten nog van niks, en het stond ook niet in het ‘medicijn-bulletin’ wat ze maandelijks krijgen zei ze.

Nou wil ik mn zorgverzekeraar gaan bellen, maar daar wacht ik nog even mee, ik heb niet zulke goede ervaringen met Ohra wat betreft het telefonisch opvragen van info, dus ik wacht maar tot ik bij de gyn geweest ben. Misschien kan die me ook meer vertellen.

Ohra betaalt me dus echt niet binen 2 maanden :lol:

Ik heb eens een half jaar op een tandartsrekening van 550 euro moeten wacthen… daar word je niet vrolijk van.

Ik wil dan ook per 1 jan. overstappen naar een andere verzekering :mrgreen:

Ik ben nu al aan het verzekerings-shoppen, want wie weet doen ze moeilijk qua acceptatie ivm de verminderde vructhbaarheid.

Unive vergoed erg goed vruchtbaarheidsbehandelingen :mrgreen:

Heb geen idee hoe snel ze zijn met betalen.

ik ben me ook aan het orienteren op een andere verzekeraar maar jeetje wat is er veel aanbod :roll: