Medicijnen innemen: met nieuwe vraag over vochtinname!

Nou, hoe ziek hij ook is, het blijft een dwarse peuter :roll:

Meneertje wilt dus niets drinken waar de ab in zit, wilt zijn medicijn niet van een lepeltje en dwingen (Ik mond openhouden, vriend armen vasthouden en neus dicht, jaja) werkt dus ook niet. Hij werkt het met zijn tong weer naar buiten :wall:

Wie heeft DE tip :pray: Want we hebben al 2 porties verspilt :?




Dit was 2 dagen terug :wink:

Nu zijn we hier:

Bedankt voor de antwoorden. Intussen zijn we er achter (na ziekenhuisopname) dat het dus geen bacteriele infectie is maar waarschijnlijk een gemeen virus. AB hoeft dus niet meer. Alleen wil hij absoluut niet drinken. En aangezien hij werd opgenomen wegens dreigende uitdroging, is vocht wel heel belangrijk!!!



Dus, wie heeft de tip Hoe krijg ik zo veel mogelijk vocht bij hem binnen? Danoontjes wil hij een beetje, fruit niet, brood wel Tis een vreemd kind hoor, normaal drinkt hij nl. wel graag.

Ooo, dat lijkt me heel erg balen en sneu. Anne hapt haar antibiotica zo op, vind m heerlijk, dus dat ken ik niet helaas. Maar ik heb wel ervaring met mn hond :oops: . Die krijgt het met een spuitje achter in zn keel gespoten, kin omhoog en dan moet ze wel slikken. Misschien lukt het dus met een spuitje? Veel sterkte en beterschap.

Aah vervelend he.

Jimmy is helaas allergisch voor amoxicilline, die antibiotica die wel lekker smaakt. Ik kreeg die bittere ab dus ook met geen mogelijkheid erin.

Uiteindelijk ook met een spuitje onder dwang in zijn wang gespoten, niet in zijn keel want dan moest hij kokhalzen :frowning:

Meteen een hap pudding er achter aan en zo lukte het uiteindelijk.

Heel vervelend om te doen maar het moest wel echt.



Succes ermee :hug:

Heb je het al geprobeerd met een beetje vla of vruchtenyoghurt?

Als je het daar doorheen roert dan ziet hij het niet.



En drinkt hij yoki? want dan valt de smaak ook niet op, denk ik.



Succes ermee

ze kunnen het niet met de tong naar buiten drukken als je het met een spuitje in de mondhoek goed achter in de mond aanbrengt. Logische en natuurlijke reactie is eerst slikken(anders loopt het zo de keel in) Tis wel ff houdgreep en gauw doen, maar het lukt wel…

Lastig is dat he, hier ook een meisje die elke 3 maanden ongeveer aan de antibiotica zit en die het dus absoluut niet van een lepel wil of met een spuitje. Hier is de oplossing om de antibiotica in een flessenspeen te doen en dan drinkt ze het wel op en zonder knoeien.

Amoxicilline heeft ze helaas te vaak gehad en ze zit nu aan de vieze bittere antibiotica :frowning:

Bedankt voor de antwoorden. Intussen zijn we er achter (na ziekenhuisopname) dat het dus geen bacteriele infectie is maar waarschijnlijk een gemeen virus. AB hoeft dus niet meer. Alleen wil hij absoluut niet drinken. En aangezien hij werd opgenomen wegens dreigende uitdroging, is vocht wel heel belangrijk!!!



Dus, wie heeft de tip :mrgreen: Hoe krijg ik zo veel mogelijk vocht bij hem binnen? Danoontjes wil hij een beetje, fruit niet, brood wel :roll: Tis een vreemd kind hoor (lees dwarse peuter, hoe ziek hij ook is) normaal drinkt hij nl. wel graag.

Hier drinken ze bij ziekte altijd AA-drink. Werkt een beetje hetzelfde als ORS en is véél lekkerder. Lekker spannend uit een flesje met een drinkdop. Misschien vindt hij dit interessant?



Succes ermee!

Misschien een waterijsje? Of met een rietje drinken?



Sterkte!



Groetjes Anne

Ik zou idd ook voor van die flesjes gaan, bv fruit shoot. Dat zit in een sort van Bidon en is ‘leuk’ om uit te drinken. Anders misschien een beker kopen van cars of zo, of iets anders wara hij gek van is, misschien wilt hij daar wel uit drinken?



Veel beterschap in elk geval :hug:

Appelmoes of mandarijntjes bevatten ook veel vocht. Niet zoveel als gewoon drinken, maar alle beetjes helpen. Ik zou het ook zoeken in de hoek van ‘interessant’ of lekker. Yogidrink, AA, Wicky, etc.

Bedankt voor de antwoorden :-*



Het flesje van de AA deed het inderdaad :thumbup: Maar DE truc was zo’n knijpfruit-dingetje :dance: Zeker omdat ik het hem niet aanbood, maar de jongste wel :roll: :mrgreen:



Hij krijgt dus weer wat vocht binnen. Veel is het niet, en beter is ie ook nog niet, maar gelukkig heeft ie geen koorts.

Tigo krijgt als hij ziek iest te drinken wat hij normaal nooit van mij mag als hij niet wil drinken, bv cola… Enne lekker chips iedere dag, zit zout in en houdt vocht vast. En chips gaat er hier altijd in, hoe ziek meneer ook is.

Moet zeggen dat hij altijd wel drinkt, dat is het enige wat MOET van mij als hij ziek is



Ik las dat bij jou de AA de oplossing is geweest en de knijpfruit! Fijn dat je iets gevonden hebt

Maar luistert hij dan Franka? Want wat mij betreft MOET hij ook drinken, maar hij slaat het uit mijn handen en ik krijg het niet eens zijn mond in :?