Medicatie aan baby geven

Onze dochter van 5,5 week heeft van de huisarts Zantac voorgeschreven gekregen tegen de reflux en lactulose ivm obstipatie. Beiden zijn een soort van stroop achtige goedjes die ik met een spuitje in haar mondje moet spuiten. Vervolgens spuugt het spul echter net zo hard weer uit.

Wat doe ik verkeerd? Hoe zorg ik er voor dat ze het wel binnen houdt?

Onze dochter krijgt ook zantac in spuitjes, ik doe een spuitje in haar mond en doe het er beetje voor beetje in zodat ze het opdrinkt net als een flesje. Nu is ze zo oud dat ze er zo hard aan sabbelt dat ze het bijna vanzelf leegdrinkt. het is natuurlijk ook even wennen voor je meisje.

@kaya wrote:

Onze dochter krijgt ook zantac in spuitjes, ik doe een spuitje in haar mond en doe het er beetje voor beetje in zodat ze het opdrinkt net als een flesje. Nu is ze zo oud dat ze er zo hard aan sabbelt dat ze het bijna vanzelf leegdrinkt. het is natuurlijk ook even wennen voor je meisje.

Yup zo deed ik het ook :thumbup:

Onze oudste dochter krijgt een half dozijn medicijnen sinds ze 1 maand is. De truuk is inderdaad om ze niet in 1x leeg te spuiten, maar om ze ze bijna leeg te laten ‘slurpen’. ook in de wangzakken, op de plek waar de kiezen later komen is een handigere plek. Als je teveel voorin spuit, dan kunnen ze zich verslikken. En de tijd gunnen om het door te slikken dus.

eventueel kan je je pink in haar mondje doen, ze gaat daar dan op zuigen en dan langzaam het spuitje indrukken. Zo deden wij het toen tl klein was.

@romata wrote:

@kaya wrote:

Yup zo deed ik het ook :thumbup:
Hier ook op deze manier.

En een beetje rechtop, bijvoorbeeld in de wipstoel of maxicosy leggen.

Succes!

Bedankt voor jullie reacties! Ik geloof dat we het nu onder de knie hebben; beebje drinkt het nu min of meer uit het spuitje en dat gaat goed :smiley:

Super om te horen!

Gelukkig gaat het nu goed, wat ook nog wel kan helpen is gewoon de medicijntjes vanuit het spuitje (ivm afmete) in het speentje te spuiten en die gewoon uit je hand (dus niet fles erop ofzo) leeg te laten drinken.

En zantac is ook wel erg pepermuntachtig voor een kleine baby, heb het heel even geprobeerd toen de losec niet voldoende meer werkte, maar zantac werkt natuurlijk nog minder, was een probeersel van de ka, nu gewoon dubbele dosis losec. Maar wij hebben in het begin de nutriton papjes die voor de bv gingen in een grote speen gegeven. Werkte een stuk beter dan een 2 weken oude baby het naar binnen proberen te lepelen :wink:

@Loesje79 wrote:

Gelukkig gaat het nu goed, wat ook nog wel kan helpen is gewoon de medicijntjes vanuit het spuitje (ivm afmete) in het speentje te spuiten en die gewoon uit je hand (dus niet fles erop ofzo) leeg te laten drinken.

Zo deden wij het ook.

Hoe gaat het nu met de medicatie?

Beeb vindt de zantac echt heel smerig, dus ik durf het niet zo goed uit de speen te geven. Wil voorkomen dat ze de speen gaat associeren met iets vies…

Het is ook heel vies, als je nou een andere speen gebruikt als dat je op je fles hebt. Dus als je difrax flessen hebt een avent speen ofzo voor de medicijntjes?? En als je de lactulose er dan meteen achterna doet (lactulose is wel lekker).