medela swing onderdelen

welke onderdelen moet ik nu vervangen en waar zijn die te verkrijgen?

dacht zelf aan het slangetje, vacuum dingetje + plasticje en de borstschild



had al even op de site van de prenatal gekeken maar dan kan ik alleen die vacuum dingetjes vinden.

en ik zag op een andere site wel een borstschild alleen daar stonden verschillende maten bij :think: en was volgens mij zo`n harde terwijl ik een zacht silicionen schild had.

heb nu een cup c dus welke maat moet je dan hebben qua schild?



goh niet gedacht dat het nog zo lastig was, je zou bijna een nieuwe kolf aanschaffen. :lol:

Ik zou niet weten wat je moet vervangen eigenlijk…

De maat van je borstschild is niet afhankelijk van je cupmaat, maar van de tepel. Ik heb bij de eerste gekolfd met een standaard borstschild, dat lukte, maar nu niet meer, heb nu een kleinere gekocht. Ik heb ergens op internet iets gelezen over de maat, maar ik vond de info moeilijk te vinden.

Er zijn veel internetsites waar je de onderdelen kunt bestellen.

Ik heb ook wel eens Medela onderdelen gezien in een grote Babyplanet.



Wat ik zou vervangen:

  • borstschild. De maat die ik erop heb is maat 24 dacht ik :think: Volgens mij is dat de standaard maat. Dat is ook dat zachte schild. En wat Mereltje zegt: het gaat niet om de cupmaat maar om de tepel.
  • het vacuumsetje, dat gele stukje met het witte membraantje.
  • Het tussenstuk waar je de borstschild op zet, het slangetje op aansluit en de fles onder schroeft.



    Het slangetje vind ik een twijfel geval. Er komt in principe geen melk in. Als de kolf eerder door jezelf gebruikt is, zou ik het slangetje niet vervangen. Als je de kolf overneemt van een ander, zou ik het slangetje wel vervangen.

babyplanet heeft reserve onderdelen. daar kun je ze bestellen. maar het is wel een dure winkel, online zou je denk ik wel goedkoper kunnen bestellen.

Ik heb hier nu een medela freestyle. Wilde ook zo’n soft schild erbij. Maar mij werd verteld dat die niet meer gemaakt worden. Mocht je ze nog tegen komen dan hoor ik het graag.



Verder kan ik het alleen maar eens zijn met de anderen hierzo!

okee nou ik gebruikte idd de schild die erbij geleverd werd en volgens mij was dat wel goed dus dan moet ik even kijken welke ze er standaard bij leveren en die bestellen.

Ik heb die harde trouwens wel maar dat lijkt me niet echt fijn kolven ook nooit geprobeerd eigenlijk.

Zal eens op zoek gaan naar de onderdelen.

Kolf is alleen door mezelf gebruikt dus slangetje kan idd worden uitgekookt komt ook geen melk door idd.



Als ik die soft schild gevonden heb dan laat ik het wel weten.

Ik heb zelf juist liever een harde, maar anders vormgegeven. Ik heb die van eurolac (gonneke veldhuizen-staas, even googlen) en die bevallen supergoed! Passen zowel op de swing als de freestyle.

Hier kun je onderdelen halen van Medela bij de thuiszorgwinkel! Misschien is dat nog een idee"? En ik vind het harde schild prettiger kolven dan die zachte. maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Bij mij is er wel eens (meerdere keren) melk in het slangetje gekomen. Dit gebeurde altijd als het vacuum membraantje kapot was, dan kwam er wat melk in de slangen. Zeer irritant overigens!

Bij de thuiszorgwinkel kun je alles kopen!

Ik heb zo’n soft schild wel voor je. Zat nieuw bij mijn medela swing, maar ik vind die harde prettiger. Ook omdat ik dan kan zien of er iets gebeurt en hoeveel er nog uitkomt enzo :shifty:

Ik koop het meestal op uw plein Ik zou zelf het slangetje ook vervangen, maar is meer gevoelsmatig.



Edit beheer: graag het bij namen houden ivm de regels rondom commerciele links.

Ik heb de laatste keer onderdelen besteld bij autoteilemann, via https://vrachtwagens.autodoc.nl/ . Prima spul, vlotte levering.
En laatst wat liters olie e.d. besteld in Duitsland, heeft ook geen problemen opgeleverd. Scheelt allebei een hoop met NL.