mdf boom

Ik heb een mdf boom. De stam verf ik maar de blaadjes wilde ik dus met stof of behang doen. Echter voor een paar blaadjes ga ik niet diverse rollen behang kopen. Dus zat ik te denken aan stof. Alleen…wordt dat wel mooi? En hoe plak ik het erop? Met textiellijm of iets anders?[/code]

textiel lijm kan, dat verkleurd in ieder geval niet.

Doe je het op mdf? wel even oppassen voor het ‘zuigen’ wat het mdf doet.

Bij de action heb je ook lijmspray, alleen heb ik geen idee of dat verkleurd of niet. maar dan heb je wel een gelijkmatige laag lijm, zie je geen bobbels etc. in de stof.

Ben wel benieuwd naar het resultaat :wink: :lol:

Ik heb destijds zo’n behangboom voor seth gekocht en volgens mij verkoopt zij ook losse bladeren van papier.

Ben alleen even aan het denken hoe ze heet.

Inke heijland geloof ik.

Met stof kan ik je niet helpen. Geen idee hoe dat blijft zitten.

:-*

en al gekeken op mp, heel veel mensen bieden stukjes behang aan… voor knutselwerkzaamheden.

Ik denk inderdaad lijmspray of dubbelzijdig tape

@Cell wrote:

en al gekeken op mp, heel veel mensen bieden stukjes behang aan… voor knutselwerkzaamheden.

Heb ik idd al op gekeken. Is alleen niet datgene wat ik wil. Daarom dacht ik dus aan stof zodat ik dat mooi op elkaar kan afstemmen.

@marloes vip wrote:

En wat dacht je van bij alle bouwmarkten behangsamples ophalen.

Ben al diverse afgelopen, maar ze hebben alleen maar helemaal groen en das meestal lime. Iets wat ik juist niet wil. Nee ik ben niet lastig haha.

Vandaar dat ik aan stof zat te denken :wink: daarin heb je over het algemeen toch best veel keus in.

Heb inmiddels een site gevonden van een bedrijf die ook mdf bomen bekleed en oa met Pstof. Die verteld dat ze het eerst insmeren met decoupage lak wat rafelen voorkomt. Maar helaad nog niet gebonden hoe op mdf te bevestigen.

Spannen en vastnieten aan de achterkant?

@Kittycat wrote:

ja lijkt me ook het mooiste! Moet het wel stof zijn die niet doorschijnt…

@Cariska wrote:

@Kittycat wrote:

ja lijkt me ook het mooiste! Moet het wel stof zijn die niet doorschijnt…

Is dat te doen bij ronde vormen?

En als het een lichten stof is het mdf vooraf met witte verf gronden :wink:

stof op hout… dat heb ik hier wel op de dekenkist van Niek gedaan en dat heb ik dus gewoon met verdunde houtlijm gedaan… van die gele potten/bussen en dan in een kommetje gieten, water erbij zodat hij iets dunner word (niet vloeibaar, maar meer verf achtig) en dan met een kwast goed insmeren… stof word dan wel nat, maar na opdrogen zou je er niets meer van moeten zien.

Denk wel dat dit het beste houd op hout/mdf

aappie, als je het strak doet en bij de ronde stukken even wat meer nietjes moet het lukken lijkt me…

Cell jouw tip van de houtlijm vind ik een goede. Verkleurde de stof daar niet door? Ga hem iig onthouden en morgen op pad voor stof :mrgreen:

@Cell wrote:

Of bij de praxis hebben ze van die stukjes proefbehang. Postkaart formaat. Misschien is dat een goeie grootte voor bladeren?

Daar pak ik er vaak een heleboel voor de meiden om te knutselen hier. Werkt perfect :mrgreen:

En ik heb de kassiere nog niet horen klagen 8)

Aapie, ik begrijp volgens mij niet helemaal wat voor blaadjes je wil en hoe je ze erop wil plakken, maar ik heb ooit een boom op de muur geschilderd en heb toen blaadjes gebruikt die aan een slinger zitten (een guirlande van Xenos) Gewoon er vanaf geplukt, flinke dot alleslijm erachter en op de muur geplakt. (Ik wil niet weten hoe de muur eruit ziet als ik de kamer ooit ga veranderen… :shifty: ) De blaadjes zijn van kunststof met mooie realistische kleurtjes. Idee?

@mamalena wrote:

Aapie, ik begrijp volgens mij niet helemaal wat voor blaadjes je wil en hoe je ze erop wil plakken, maar ik heb ooit een boom op de muur geschilderd en heb toen blaadjes gebruikt die aan een slinger zitten (een guirlande van Xenos) Gewoon er vanaf geplukt, flinke dot alleslijm erachter en op de muur geplakt. (Ik wil niet weten hoe de muur eruit ziet als ik de kamer ooit ga veranderen… :shifty: ) De blaadjes zijn van kunststof met mooie realistische kleurtjes. Idee?

Zoiets als dit wil ik :wink: maar dan met verschillende groentinten en motieven.

Maar dat is toch zo’ n boom van inke heiland?

Geen idee. Maar het gaat zeg maar om de blaadjes zoals hoe ik het een beetje wil hebben.

Oke dat snap ik maar zij verkoopt ook de blaadjes los. In verschillende kleuren.

Mmm zou dat passen op een mdf boom die niet daar vandaan komt dan?