Heb er eentje gekocht voor Jim maar hoe zit het nou met het meegroeien want dat vind ik in de handleiding toch echt niet terug…
Er staat in dat ie altijd met rugleuning gebruikt moet worden, maar het lijk me niet de bedoeling dat ie met 12 jaar (want kan gebruikt t/m 12) met zo’n rugleuning wil zitten :lol: . Maar vanaf wanneer dan zonder rugleuning? En ik zag een tekeningetje dat ook het bovenste stuk, dus zeg maar de hoofdsteun er af kan en dat de steun voor de onderrug ook apart is. En hoe krijg ik hem in de ruststand want daar kan ik dus ook niks over vinden…
Vind de handleidingen van MC toch eigenlijk vaak onduidelijk… beetje te beknopt eigenlijk…
Wij hebben er ook een, maar die “ligstand” krijgen wij alleen maar als we de stoel uit de auto op de grond hebben staan :mrgreen: . In de auto krijgen we hem niet een stukje naar voren geschoven. Maar goed, Teun slaapt zo ook wel als het moet .
Dat meegroeien kan ook door de hoofdsteun omhoog te schuiven (hendel aan de achterkant) zodat de schouders weer ruimte krijgen.
Maar dat die hoofdsteun eraf kan, wist ik ook niet :think: …
De hele rugleuning eraf kan dus, dan heb je gewoon een verhoger.
'K snap die stoel dus ook niet helemaal :lol: !
als je de rugleuning op de grond zo plat mogelijk neer legt kun je zien dat de rugleuning eraf kan en je dan zo’n zitverhoger overhoud. Dat mag volgens mij al vanaf 15 kilo :think:
Wij krijgen hem ook moeilijk in de ligstand, maar wel als hij inde auto staat gewoon
een echte ligstand zit er niet op. Als ze er niet inzetten, kun je het onderstel iets naar voren trekken, maar hier vinden ze dat juist niet fijn zitten. Zittend slapen ze ook best met de hoofdsteun.
Je kunt de hoofsteun vrij ver omhoog trekken en ze hoeven echt niet tot 12 jaar erin. Met 1,35 mogen ze zonder zitverhoge en vanaf een jaar of 7 zit je denk ik redelijk krap met de achterkant erbij en zou ik enkel de zitverhoger nog gebruiken.
Je kunt de stoel trouwens iets verbreden door de flappen bij het hoofd en op het zitgedeelte naar buiten te trekken.
Nou gelukkig ligt het niet helemaal aan mij dus…
Ik vind het wel wennen hoor, loop steeds te klooien met die gordel als ik hem vast moet doen krijg ik hem niet goed aangetrokken doordat ie in dat rode dingetje zit zeg maar, maar dat zal wel wennen zijn.
misschien moet je de rugleuning dat iets hoger doen? Sarah was behoorlijk gegroeid en toen ging het ook ontzettend stroef. Toen ik hem wat hoger had gezet was het over, de schouder was te hoog tov die gordel waardoor de gordel telkens ‘vast liep’ heeeeeel frustrerend :mrgreen:
Ik ga m zo in de auto zetten (tenminste, zodra het stopt met sneeuwen)
Wat ik uit handleiding heb onthouden… rust en zit stand als kind er niet inzit, door net als bij tobi onderaan te trekken. Schouderdeel kan uit elkaar voor meer ruimte en hoofdsteun omhoog voor lengte. En verder moet ik nog met de gordels gaan vechten… Ik las iets over eerst heupgordel strak en dan de andere en vastzetten als er geen kind inzit?
Doen jullie dat, vastzetten gordel zonder kind erin? Das een gedoe toch, dan is het elke keer open dicht en open dicht, denk niet dat ik daar zin in heb… :oops: