wat gaat het snel zeg !!!
hier op school werken ze met het maan roos vis systeem
elke 6 weken hebben ze een kern af
om de 3 dagen leren ze een nieuw woord.
en de toets aan het eind van elke kern, word afgenomen met de computer.
leuk om te zien hoe dat gaat.
ik weet niet eens wat ze gebruiken bij emma :oops: maar ze leert het nog niet heel vlot hoor… kwam ook naar voren in het 10 inuten gesprek…
maar ze rekent weer wel heel erg goed
leuk nieuwe categorieen
jan gaat wel goed met lezen
hij is zgn zonnekind
hij leest nu AVI 4
maar vind het ook echt leuk om te lezen
jeetje AVI4 is toch hartstikke hoog al? Emma leest niet eens avi 1 hier thuis hoor, die is nog echt aan het spellend lezen… geen directe woordherkenning
AVI 4 is inderdaad al heel wat, maar ook AVI 1 (of 0) is heel normaal.
bij Jan in de groep zit veel verschil tussen de lezers.
het leuke vind ik dat de werkboekjes en het daaraan verbonden computerprogramma op 3 verschillende niveaus is.
kinderen doen het dan ook meer op eigen niveau
op ma ochtend ben ik computermama op school
is leuk om te doen en te zien
@Biebels wrote:
AVI 4 is inderdaad al heel wat, maar ook AVI 1 (of 0) is heel normaal.
ben ik met je eens hoor !!!
ik sta het hier ook niet van de daken te schreeuwen ofzo
hou ik niet van
is gewoon mazzel ook dat jan lezen erg leuk vind.
zijn vriendinnetje leest AVI 8
terwijl er idd ook kinderen zijn die AVI 1 lezen
Ik zie dit topic nu pas, heerlijk ook eens kletsen over mijn grote ventje!!
Ik sta zo versteld van al de nieuwe dingen die hij heeft geleerd afgelopen “half jaar” !
Ben afgelopen maandag op zijn eerste rapportbespreking geweest, en vol verbazing staan kijken naar zijn werkjes en schriftjes. Ook hier een jochie die lezen zo leuk vindt en er dus ook vrij snel onder de knie heeft! Hij leest nu AVI 3 boekjes, en wil het ook aan iedereen laten horen, belt hij oma op biojvoorbeeld.
Waar ik het meeste om kan lachen is eigenlijk het lezen van de vraagteken enz… zo moooi :inlove:
Hier trouwens ook het maan- roos -vis systeem.
En zijn ze klaar met kern 6
donny gaat ook goed met lezen,hij is nu een zonkindje en leest avi-4.
het gaat zo snel hij heeft het ineens door zo leest ie al de ondertiteling van de tv.
en hij word in januari pas 7 :shock:
liefs nicole
hai ook hier sami heeft overstap en avi lezen en gaat ow zo snel . en hij moet nog 7 worden ha ha
ze leren elke om de dag nieuwe wordje en hij kan nu al lezen :shock:
gaat echt snel
Mathijs zit in groep 4 en zit op nivo avi 0 met de toetsen
maar hij kan al heel goed avi 3/4 lezen de juf zegt ook dat Mathijs zijn avi beter zijn alleen heeft Mathijs het probleem dat hij heel zenuwachtig word op de ene of andere manier nu word er nog een keer gekeken omdat hij wel goed leest in de klas herkent iemand dit
HOI,
Mijn zoontje Brandon zit in groep 4 (hij is een vroege leerling)
en hij gaat echt als een speer,in het begin van dit schooljaar zat hij op eind AVI 5 en nu zit hij al op AVI 8.
En dan zegt hij ook nog dat hij lezen helemaal niet leuk vindt (hahahahaha).
Ook rekenen gaat super goed en Taal ook,alleen heeft hij wat meer moeite met schrijven.
Met cognitief gaat hij dus erg goed,maar sociaal loopt hij weer erg achter.
Hij heeft veel moeite met de omgang met andere kinderen en het samenspelen.Hij heeft sinds dit jaar een rugzakje gekregen en hij heeft nu een aantal weken socialevaardigheidstraining gehad en de school begeleid hem daar ook goed in.
Hij heeft allerlei onderzoeken gehad en hij loopt dus sociaal en emotioneel achter en hij heeft ADHD.
Daar heeft hij nu medicijnen voor en het gaat nu erg goed.
Groetjes Sneeuwitje
@hedwich wrote:
@Biebels wrote:AVI 4 is inderdaad al heel wat, maar ook AVI 1 (of 0) is heel normaal.
ben ik met je eens hoor !!!
ik sta het hier ook niet van de daken te schreeuwen ofzo
hou ik niet van
is gewoon mazzel ook dat jan lezen erg leuk vind.
zijn vriendinnetje leest AVI 8
terwijl er idd ook kinderen zijn die AVI 1 lezen
Inderdaad, Berber leest in avi 8, maar ook dat is niet altijd leuk hoor. Alles is dan even gemakkelijk en als je dan een kind als Berber hebt, die gewoon alles wil weten en dus ook al fries begint te schrijven en engels woordjes begint te snappen en soms ook schrijven, dan is er niks aan dat je nooit een uitdaging hebt en alles gemakkelijk kunt doen…
heb je ook weer gelijk in
maar berber is wel leuk :mrgreen:
Dyonne zit in groep 4 en is ook een vlotte lezer, AVI 7 dacht ik.
Maar groep 3 was heeeel wat! Inderdaad wat gaat dat snel en als ze het leuk vinden en de meesten vinden dat denk ik ook wel want het is volgens mij toch een soort openbaring voor hun haha.
Dyonne ging ALLES proberen te lezen, straatnamen, verpakkingen, teksten op bestelbusjes etc. etc. etc. zo gaaffff!
Ik vond groep 3 wel heftig voor haar. Ze had ook nog eens een :evil: *^&%! :evil: juf en dan de overgang van spelen naar werken. Ze was de eerste maanden dan vaak echt moe.
we hebben gelukkig goed nieuws Mathijs was vandaag getest en de test die ze hadden gedaan met avi lezen klopt niet helemaal hij zit nu op avi 2 en 3 was foutloos gelezen maar moest iets sneller
dus we blijven oefenen en hopelijk haald hij avi 4/5 einde schooljaar
ik ben trots op hem :lol: :lol: :lol: :inlove:
heeee da’s goed nieuws zeg !!!