mazelen uitbraak

In het dorp waar wij wonen zijn een aantal gezinnen waar kindjes niet ingeent worden. Nu zijn er dus mazelen uitgebroken onder een aantal van die kinderen. Er wordt verwacht dat dit zich nog verder uitbreidt.



Ook op de psz waar onze oudste zit is er een kindje niet geprikt.

Nu zijn mijn meiden wel inge ent, dus daar maak ik me niet zo’n zorgen om, maar wat kan het voor onze baby betekenen?



Iemand enig idee of het gevaarlijk is? De uitbraak zal hoogstwaarschijnlijk nog niet over zijn als de baby komt (inleiding rond 38 wk).

Zelf heb ik de inenting ook gehad, als kind.

Volgens mij is het dan zo dat je ki dje via jou nog beschernt is. Zowiezo verloopt de mazelen bij baby’s over het algemeen heel mild (vroeger kreeg bijna elke baby het wel en was her een heel gewone kinderziekte, door verbeterde hygiëne komen baby’s niet meer mee in contact en hoe later je besmet wordt hoe heftiger het verloop- ook een reden dat mensen die niet inenten bewust mazelen opzoeken met jonge kindjes)

De eerste 6 maanden is je baby beschermd vanuit jouw antistoffen. Pas erna zou je kindje (mocht het nog nodig zijn) oproep krijgen dat je baby ingeënt moet worden.



Ik denk dat Gioya eerdaags wel het geval is. Omdat ze dan over de 6 maanden is. Maar dat zal de CB wel bepalen over een maandje…