Maybe Baby/Varentest

Wie o wie heeft er een Maybe baby in gebruikt/gebruikt???



Hebben jullie wel eens buiten de periode van je eisprong “varens” gezien.



Of heeft één van jullie het idee dat deze varens ook door iets veroorzaakt kunnen worden door dat je iets de dag ervoor gegeten hebt of zo??



Alvast bedankt!!!

Hoi Jolanda,



Je bedoelt toch de speekseltest waaraan je zou kunnen zien of je een eisprong hebt? Deze test schijnt niet betrouwbaar te zijn, het LH-hormoon is alleen in je bloed/urine te meten en niet in je speeksel. Dus ik denk dat urine-ovulatietesten betrouwbaarder zijn (het meest betrouwbaar als je die 2x per dag doet en steeds op hetzelfde tijdstip). Of je zou elke dag op hetzelfde tijdstip je temperatuur op kunnen nemen en na verloop van tijd je eisprong kunnen spotten (de dag na je temp.verhoging van minimaal 0,5 graden)



Succes!



Groetjes,

Jippie

euhm punt is…ik heb nog geen cyclus sinds mijn bevalling :oops: en word daar helemaal gek van :wall: .

En dit is juist het enige wat ik doen als houvast, anders kan ik maanden achter elkaar ovu-testen gaan doen :think: .

Die liggen al wel klaar hoor :mrgreen: .



Ik heb anderhalve week geleden de structuur gezien die ze omschrijven, enige dagen lang, dus nu vraag ik me af of er wat gewerkt zou hebben of dat het door wat anders veroorzaakt wordt.





Hoezo wanhopig :roll: ???

Ik heb geen flauw idee, eerlijk gezegd… De speekseltest staat bekend als niet erg betrouwbaar, dus ik weet niet in hoeverre je er conclusies aan kunt verbinden. Ik hoop natuurlijk dat de signalen inderdaad op een eisprong hebben geduid, ik denk dat er niks anders op zit dan nog een week afwachten. Kun je er anders op internet niet meer info over vinden?



Succes met alles!



Groetjes,

Jippie

Geloof me, ik snap je wanhoop wel.

Kan je alleen niet helpen.



Dikke kus.

heb je al eens je slijm van de vagina “bijgehouden” :think:

ik merk dat het rond de eisprong waterdun en helder van kleur is, ook meer dan normaal.

en tempen idd.

misschien helpt dat?

Temperaturen mits elke dag, zelfde tijdstip direct na wakker worden (basale temperatuur noemen ze dat) is betrouwbaarder dan speekseltesten. Zelfs mannen schijnen nl die varens te kunnen ‘maken’ :silenced: en tja hoeveel eisprongen zullen die op jaarbasis hebben? 8)

En klinkt bizar mss maar soms als je cyclus nogal harrie in de warrie is schijnt het te helpen om 1 cyclus aan de pil te gaan om daarmee een regelmaat op te wekken. Primolut zou ook kunnen werken (soort morningafterpil) maar er zijn maar weinig artsen die dat willen voorschrijven. Mocht je het echt niet vertrouwen, het blijft een rommeltje is het misschien toch een optie terug te gaan naar een gyn. Die kan je cyclus in kaart brengen met bloedtesten en echo’s.

Of je zoekt het aan de homeopatische kant, teunisbloem of monnikspeper zijn geloof ik van die dingen die kunnen werken. :thumbup:

Rhi; hij klinkt leuk; Harry in de warrie :lol: !

Heel treffend voor mijn cyclus en mijn hoofd :wink: .

Tja, ik wacht het nog een maandje af en dan ga ik terug naar de gyn…

Maar sinds net wat bloedverlies, dus óf dat ding werkt, of ik word gek (dat evengoed wel…), dus ik hoop dat dat nu doorzet.

Was al sinds eind december aan de monnikspeper (ik die nog geen paracetamolletje weg krijgt slikt nu 3x per dag capsules :shock: ), maar iig bedankt voor het tippen.

Ik hoop dat ik vandaag of morgen gewoon ongi word, de persona uit de kast kan trekken (heb ik via Noor, misschien “Bad Voodoo”; dat ding is uit haar huis en ze is prompt zwanger :roll: :mrgreen: ), tempen enz, ik ben er helemaal klaar voor!



En het ergste is dat ik met Noor wel eens heb zitten grappen over iemand die een paar maanden geleden de “godganzedag” naar haar tepels zat te turen, ze dacht dat ze daaraan kon zien dat ze zwanger was.

En nu zit ik zelf de godganzedag in dat ding te turen; op zoek naar “varens”, totdat ik er groene stippeltjes van zie :shifty: :lol: :mrgreen:.



To be continued…

Ik heb de varentest ook gebruikt en meestal gaf hij wel een duidelijk resultaat. Overigens is de juliaspeekseltester bij ****veel goedkoper dan die van maybebaby.



Volgens mij staat er op die site van zozwanger ook een stuk over het gebruik ervan en zo.



Edit beheer; link verwijderd

Musje; Dankjewel voor de tip!l…

Zag wel toen ik de site aanklikte een “wist-je-datje” staan over cafeïne. Heb sinds deze week de cola afgezworen, :pray: dat het helpt.

:dance: Volgens mij zetten de :evil: :evil: door, dus het ding werkt iig wel bij mij…heb dus twee weken iig mijn eisprong echt gehad.

Oké als dit door zet kan het circus los :mrgreen: :wink: .;

Hey kijk aan!! :mrgreen: :thumbup: Doe anders 1 rondje met de Persona voor het ‘opnieuw’ in kaart brengen…en daarna parkeer je dat ding bij je buren oid…wie weet als het toch gevoodoot is dat ding dat je dan ook snel zwanger bent :lol:

Volgens mij werkte het speekselloerding wel bij mij, maar goed het is ook een kwestie van in geloven. Ik merkte het ook altijd erg aan mijn slijm.

Maar die varens ik heb hele bossen voorbij zien komen in ieder geval. :wink: :mrgreen:

Ha ha, “speekelloerding” :lol: !



Het is hier goed los gebarsten en ondanks de flinke buikpijn (Dat zou tcoh minder worden na elke bevalling??? Hoeveel kinderen moet je op de wereld zetten om minder last van die :evil: :evil: te hebben??) ben ik zo opgelucht, niet alleen qua koppie, maar ik had ook echt het idee dat ik letterlijk explodeerde :shifty: .



Maar goed…het “speekselloerding” ligt klaar, de Persona is opgestart, ik blijf braaf mijn monnikspeper :sick: en foliumzuurtjes slikken en wachten af…

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Ja zo noemde ik het ding altijd mijn speekselloerding, zelfs Wilco zijn speeksel hebben we wel eens getest en die had ook wel eens varens :lol: :lol:



Oh ik hoop zo dat je lichaam nu echt grote schoonmaak houdt, en dat je snel weer een nieuw leventje in je buik mag verwelkomen.

Hihi, ik heb mijn man wel eens laten plassen over een romed test. Deze gaf bij mij zwanger aan terwijl dat op dat moment helemaal niet kon (4 dagen na eisprong) en hij was niet zwanger (vond hij niet leuk)… Waterleiding was ook niet zwanger… Dat was wel een geruststelling voor ons, want stel je voor dat je waterleiding met zwangerschapsverlof gaat…



Ik bleek ook niet… maar de test zei van wel.