Is er ook een maximum aan de hoeveelheid kinderen die in een klas mogen zitten?
Voor zover ik weet, is er geen begrenzing.
Alleen moet de school er wel voor zorgen, dat de ontwikeling van kinderen niet belemmerd wordt door de grootte van de groep.
hier de groep 2 28 kindertjes de groep 1 35 kindertjes en de instroom wordt 25, de rest stroomt ind e groep 1 groep in, wegens een kind met het downsydroom in de isntroomgroep!
Volgens mij is bij ons ca 35 kindjes het maximum. Dit jaar zijn er 3 klassen 1/2 en voor het eerst geen instroomgroep. Ze wilden proberen of het haalbaar was om instromers over de 3 klassen te verdelen. Aan het begin van het jaar zijn er ca 23 kindjes per klas aan het eind 35. Nu is er wel sprake van een grens…krijgen ze nog nieuwe onverwachte inschrijvingen, dan komt er alsnog een instroomgroep per januari/februari 2010. En houden ze de andere klassen op de aantallen die er dan zijn (ongeveer 30?).
Er mogen niet meer dan 30 kinderen in een klas zitten
Woowwww :shock: zoveel? en hoeveel juffen en meesters zijn er in de klas dan?
1 juf of meester
mijn dochter is begonnen met een klas van 28 en zit nu op 23 er zijn een paar veruist en bijzonder onderwijs gegaan.
Mijn zoon zit in een klas van 16 eerst 18 maar ze hebben 2 groepen 6 totaal 34 eerst 36 dus hebben ze het gesplitst. Wel gezellig hoor zo’n klein klasje en combi klassen doen ze niet aan bij ons op school
hier beginnen ze met groepen 1 van rond de 15/16 kindjes. Aan het eind van het jaar zijn dat er rond de 25.
Er zijn dan 3 groepen 1.
Onze oudste zit nu in groep 2 van 26 kinderen en de middelste begint over 3 weken op de basisschool en stroomt dan in als 18e of 19e in die groep 1 geloof ik.
Anne is met 20 kinderen begonnen in haar klas (10 jongens en 10 meiden ) en uiteindelijk worden dat er 27 met 1 reserve plaats voor een verhuizer. Er zijn hier 5 klassen 1/2 en allemaal zijn instroomklassen. Ze hebben plaats voor 6 klassen, maar op het moment hebben ze minder kinderen, dus is 1 klas dicht. Kan goed zijn dat die volgend jaar of het jaar daarop weer open is.
Persoonlijk vinden wij het super fijn dat ze in een combiklas zit en dat we op voorhand al weten hoeveel kinderen er in totaal straks inzitten. Maar goed dan is het einde schooljaar en worden de klassen opnieuw ingedeeld.
volgens mij is er geen max, wettelijk gezien. de school mag zelf wel grenzen stellen!
Bij ons hebben ze nu ook besloten een extra instroomgroep te creeeren (gelukkig). Die begint begin februari met 7 kindjes. en groeit naar 20+ (?)
In de combiklas van onze dochter zitten nu ca 27 kindjes, dus is nog te overzien. Elke klas heeft idd maar 1 meester of juffrouw. Ik ben trouwens wel blij dat ze in een combiklas zit, want ze is versneld doorgestroomd van groep 1 naar 2 en hoefde dus niet naar een andere klas.