Weet iemand of er een maximale uurprijs is waar een kdv zich aan moet houden?
Tot vorig jaar heb ik in de oc van ons kdv gezeten en daardoor weet ik dat de uurprijzen ieder jaar worden geindexeerd en dat daar een maximale uurprijs uitkomt. Ik vraag me even af hoe hoog deze voor 2009 is en hoe hard deze is. Van vorig jaar weet ik dat als het kdv ervan af wilde wijken, moesten ze wel met heel goede argumenten richting de oc komen.
Maar nu is de oc ermee gestopt, door vele ruzies en communicatie die niet mogelijk was met de directie. Ik vraag me nu dus af of ze dan ook vrij zijn in het bepalen van hun uurprijs.
Iemand die hier verstand van heeft?
Ik weet wel dat de Belastingdienst een maximaal uurtarief hanteert.
Ik weet dat mijn KDV volgend jaar iets daarboven zit en dat dus een gedeelte van het uurtarief niet wordt meegenomen voor de Kinderopvangtoeslag.
Maar of er een max is voor de KDV zelf weet ik niet.
@Lynda wrote:
Ik weet wel dat de Belastingdienst een maximaal uurtarief hanteert.
Ik weet dat mijn KDV volgend jaar iets daarboven zit en dat dus een gedeelte van het uurtarief niet wordt meegenomen voor de Kinderopvangtoeslag.
Maar of er een max is voor de KDV zelf weet ik niet.
Ja, dat wist ik ook. Daar ben ik achter gekomen, omdat ik wijzigingen ging doorvoeren voor de kinderopvangtoeslag. Dat maximum is €6,10. Ons kdv gaat voor 2009 €6,43 per uur vragen. Ik vind dat zelf erg hoog en ook een behoorlijk verschil met wat de bd maximaal vergoed.
kinderdagverblijven zijn het niet met den haag eens en verhogen gewoon hun prijzen,terwijl den haag bedrag van 6,10 bevroren heeft.maar kdv mag vragen wat ze willen absurt eigenlijk.
helaas weten de kinderdagverblijven dat meeste ouders geen keus hebben,er is bijna geen andere opvang te krijgen als je niet wilt veranderen.
anders zou gastouderopvang goedkopere alernatief kunnen zijn,misschien moeite waard om eens naar te kijken.of je moet jou kind het niet aan willen doen ergens anders heen te moeten,kan ik me iets bij voorstellen zeker als ze het goed naar de zin hebben op het kdv
Zouden ze dit op het kdv zelf niet weten?
De max. vanuit Den Haag is gesteld op 6.10 euro.
Maar La Luna (ons KDV) gaat per 1.1.09 6.25 vragen.
Nu zijn we net verhuisd van Almere naar Huizen en ik ben daar bezig een plekje voor Xander te regelen v.a. augustus 2009, als Merijn naar school gaat. Wat blijkt, ons Huidige KDV is erg duur vergeleken met diverse KDV in Huizen.
Het verschilt zo ruim 50 euro per maand voor 1 dag per week :shock:
Ik vind La Luna met 6.25 dus al duur… die van jou is helemaal erg!
Ons KDV gaat in 2009 6,32 euro per uur vragen.
Ik weet niet wat het maximumtarief is, maar de uurprijs van jullie KDV lijkt mij ook erg hoog, eigenlijk… :think:
Die van ons gaat per 01-01-2009 naar € 5,88 per uur :think:
Da’s nog goedkoop vergeleken met die van jullie :shock:
Is trouwens inclusief luiers, voeding, drinken, tussendoortjes e.d. (geen warme maaltijd)
bij ons ook 6,38 per 1-1 hoor… 6,42 op maandag en 6,34 op vrijdag. gemiddeld maakt dat 6,42
Ja, belachelijke uurprijs is het hè!! Nikkie heeft er te veel naar haar zin, anders was ze er allang weggeweest. De tweede hebben we er nu ook ingeschreven, maar als Nikkie naar de basisschool gaat, willen we de tweede er ook niet meer hebben. Ik moet er ook maar niet teveel bij stilstaan, want ik maka mezelf alleen maar kwaad. Alles is volgens de directie ook te duur. Uitstapjes bij de BSO bijv. zijn er weinig en als ze al weggaan, en het is dan bijv. met een bus, dan moeten de ouders zelf een strippenkaart meenemen. Echt te balachelijk. En ondertussen rijdt de directie in een vette bak en gaan ze twee keer per jaar (minimaal) met de hele familie naar Curacao… :evil:
Ik ben momenteel bezig met een ander kinderdagverblijf, maar die heeft geen opvang voor de dagen die wij nodig hebben. Dus moeten we heel snel eens de mogelijkheden op papier zetten en kijken of mijn man en ik zelf niks kunnen veranderen met onze werkdagen. Ze zitten in hetzelfde gebouw als waar Nikkie ws naar de basisschool gaat. Da’s niet alleen praktisch, maar uk is ook nog eens goedkoper.
Ik schrik van de prijzen… ik betaalde tot voor kort 4,89 en per 1 januari 5,05… :silenced:
Lynn heeft een halfjaar op the little pony gezeten en het is idd schrikbarend duur. De leidsters waren wel lief, maar de onderlinge communicatie was prut. Wat ik op de ene dag doorgaf moest ik op de andere dag weer herhalen :snooty:
Op het moment ben ik op zoek naar flexibele opvang en dat moet bij the little pony €9,95 per uur gaan kosten :shock: belachelijk!!!
ik heb nu 2 andere verblijven in de buurt gevonden die ook flexibele opvang aanbieden. De ene vraagt €6,01 per uur. en de ander €7,50…
@Babbel wrote:
Lynn heeft een halfjaar op *** gezeten en het is idd schrikbarend duur. De leidsters waren wel lief, maar de onderlinge communicatie was prut. Wat ik op de ene dag doorgaf moest ik op de andere dag weer herhalen :snooty:
Op het moment ben ik op zoek naar flexibele opvang en dat moet bij *** €9,95 per uur gaan kosten :shock: belachelijk!!!
ik heb nu 2 andere verblijven in de buurt gevonden die ook flexibele opvang aanbieden. De ene vraagt €6,01 per uur. en de ander €7,50…
ja, daar zeg je wat. Ik weet nog dat Lynn daar ook zat. Ik kwam haar naam ook wel tegen. Zat toen volgens mij in de andere babygroep als Nikkie.
Waar zitten je kinderen nu dan? En bij welke twee ben je aan het kijken?
daddy daycare en flexikids.
Flexikids zit de komende járen vol :shock: .
Ik heb me nu ingeschreven bij een gastouderbureau. Die zijn flexibel voor het normale tarief :thumbup: :mrgreen:
Nu zit ik nog thuis bij de kids.
Maar per 5 januari start ik met mijn nieuwe baan :dance:
Flexikids, waar zitten die ook alweer? Weet even niet of ik daar al had gekeken. Weet wel dat daddydaycare voor ons niet praktisch was/is, want we hebben straks kinderopvang en bso nodig en dat is op twee heel andere lokaties bij hen.
Ik denk dat het voor ons toch UK gaat worden.
Trouwens bij het station in Buiten zit er ook 1 en die schijnt ook goed te zijn. Weet even niet meer hoe ze heten…Speelmere??? Kan dat?
Succes met je nieuwe baan!
Hier was Veron Bij Pino in almere…ook af te raden! Leidsters schatten maar vanaf boven echt prut.
Hier nu ook een gastouder sinds een maand en bevalt perfect.
Mag ik vragen welke gastouder buro je bent? En heb je ondertussen al een gastouder. Ik weet anders nog wel een goed buro.
Groetjes loes
Wij zitten nu bij gob perfect match :mrgreen:
Tot nu toe bevalt het goed. We kregen gelijk 4 adressen waar we langs konden :thumbup: