Maximaal 10 jaar celstraf Fritzl
Gerelateerde artikelen
Elisabeth Fritzl klaar voor verhoor
Kelderslachtoffer Elisabeth…
AMSTERDAM - Josef Fritzl belandt voor maximaal tien jaar achter slot en grendel. Het 73-jarige keldermonster heeft zich de afgelopen jaren schuldig gemaakt aan verkrachting, ontvoering, incest en doodslag, maar kan slechts voor één misdrijf worden vervolgd. Dat heeft het Openbaar Ministerie in Oostenrijk zojuist bekend gemaakt.
In tegenstelling tot het Nederlandse strafrecht, mogen misdadigers voor slechts één strafbaar feiten worden vervolgd. Omdat er voor doodslag geen forensisch bewijs meer is, wordt Fritzl vermoedelijk aangeklaagd voor ontvoering. Volgens deskundigen kan het keldermonster daarvoor maximaal tien jaar celstraf krijgen.
Fritzl hield zijn dochter 24 jaar lang gevangen in een speciaal daarvoor ingerichte horrorkelder. Hij verkrachtte haar tientallen keren en verwekte zeven kinderen bij haar. Bovendien stierf er door zijn nonchalance een zoon, Micheal. Tegenover de recherche heeft hij de misdrijven inmiddels bekend, meldt de Daily Telegraph.
Ik vind dit echt ongelooflijk . En ik dacht dat ze hier zo gek waren. Maar daar ook.
Hoe kan het zijn dat hij alleen word opgepakt voor ontvoering. Terwijl dat andere ook bewezen is. :shock: Ze hebben dus geen bwijzen voor doodslag. Maar voor die verkrachtingen dan. Dat is toch waar of niet. Bewijs is die dochter en die kinderen.
Dus hij mag 10 jaar zitten voor ontvoering en die dochter heeft levenslang. :twisted: En dan ook veel langer vastgezeten. Wat oneerlijk.
:o :o :wall: :snooty: :wall: :doh: :silenced: :silenced: :silenced:
Pffff zo kort? :evil:
verschrikkelijk!!! daar heb ik dus echt geen woorden voor he!
die man mogen ze van mij heel langzaam folteren! :evil:
@karin wrote:
Hoe kan het zijn dat hij alleen word opgepakt voor ontvoering. Terwijl dat andere ook bewezen is. :shock: Ze hebben dus geen bwijzen voor doodslag. Maar voor die verkrachtingen dan. Dat is toch waar of niet. Bewijs is die dochter en die kinderen.
Het Oostenrijks rechtssysteem werkt zo dat iemand maar voor 1 strafbaar feit per keer kan worden veroordeeld. Je kan honderd mensen vermoorden, je zal maar voor 1 moord kunnen worden vervolgd op dat moment. Waarom het OM daar ervoor kiest om ontvoering ten laste te leggen ipv verkrachting weet ik ook niet, wellicht wordt dat zwaarder bestraft?
Het is ziek om iemand 24 jaar op te sluiten en zo te behandelen. Daar maar 10 jaar voor krijgen is net zo ziek wat mij betreft.
@D. wrote:
@karin wrote:
Het Oostenrijks rechtssysteem werkt zo dat iemand maar voor 1 strafbaar feit per keer kan worden veroordeeld. Je kan honderd mensen vermoorden, je zal maar voor 1 moord kunnen worden vervolgd op dat moment. Waarom het OM daar ervoor kiest om ontvoering ten laste te leggen ipv verkrachting weet ik ook niet, wellicht wordt dat zwaarder bestraft?
Het is ziek om iemand 24 jaar op te sluiten en zo te behandelen. Daar maar 10 jaar voor krijgen is net zo ziek wat mij betreft.
Ja precies ja.
Ja ik las het ook ja. Ik vind het stom dat ze je maar bop een ding kunnen straffen. Wat denk je van al die verkrachtingen. Bah. :twisted:
Ik zou ook denken 1 strafbaar feit; verkrachting en dan de straf x 7 ivm de 7 bewezen verwekte kinderen… :think:
Te ziek voor woorden al vermoed ik (hoop mag ik vast niet tikken :silenced: ) dat gezien zijn leeftijd 10 jaar voor hem ook levenslang betekend… :shifty:
Maar hij heeft wel zijn hele leven alles mogen en kunnen doen :shock: :twisted: wat hij wilde… Terwijl zijn dochter en de kinderen levenslang hebben… Die hebben hun leven in een cel gezeten en zijn getekend voor het leven. Gadverdamme, wat walg ik van zoiets.
veel te kort voor die gek, hopelijk legt hij het loodje in de gevangenis…
Keldermonster ‘stapelgek’, dochter verhoord
Fritzl stelt dat hij het recht heeft op dagelijks een half uur luchten. Nu is dat nog twee keer per week.
De 73-jarige Fritzl wordt tijdens zijn pauzes gescheiden gehouden van de andere gevangenen. Ook wordt hij continu bewaakt door gevangenismedewerkers, meldt de Daily Telegraph. Het gevaar dat Fritzl vermoord wordt binnen de gevangenis muren is levensgroot.
Het keldermonster werd wereldberoemd toen bekend werd dat hij zijn dochter Elisabeth 24 jaar lang hield opgesloten. Hij verkrachtte haar tientallen keren in zijn horrorkelder in Amstetten en verwekte daarbij zeven kinderen.
Verhoor
Overigens is vandaag officieel het verhoor gestart van Elisabeth Fritzl, zijn dochter. De politie hoopt dat de rechtszaak tegen Fritzl deze herfst nog begint. Hij kan maximaal tien jaar cel krijgen.
:shock: :shock: :shock: :shock:
Maar wel zijn dochter en kinderen opsluiten. Dat mag weer wel. Die hebben helemaal geen daglicht gezien.
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht, gadverdamme wat en **********