Maxicosi past niet lang meer maar Mats is pas 5 maanden!

Even een vraagje…

Mats is nu 5,5 maand oud en weegt al 8,5 kilo. Hij zit al behoorlijk krap in de Maxicosi. Mats is nu 71 cm. Moet ik al overgaan naar een autostoeltje? Mats kan uiteraard nog niet zitten.

Wat is veiliger? Klem zitten in de Maxicosi of ruim zitten in een autostoel? En welke is het meest geschikt (kan dus nog ver naar achteren leunen)?

Veiliger is het om dan nog klem te zitten in de maxi cosi.

Mijn dochter was met 6 maanden ook 8,5 kilo…

Zij heeft toch echt gewoon in de cosi gezeten tot een maand of 9 hoor.

Je hebt wel autostoelen die je tegen de rijrichting in kan plaatsen dat zou dan evt. veilig zijn.

Maar klem zitten is niet heel erg…en mensen zeggen al snel het past niet…terwijl het pas echt niet past als de kleine met zijn koppie boven de bovenkant uit komt…

Het is niet zozeer het gewicht waar naar gekeken moet worden, de maxi cosi is tot 13 kg! Je moet kijken naar het hoofdje. Als de bovenkant van het hoofdje boven de rand uit gaat komen moet beeb over. Dame hier is denk ik tegen de 80 cm en ongeveer 9 kg en zit er ook nog steeds in, het ligt een beetje aan hoe ze zit, maar haar hoofd zit ook nog niet voorbij de rand. Ik zou heel graag al de nieuwe stoel gaan gebruiken, want dat gesleep ben ik zat, maar in principe is de maxi cosi dan nog te veiligst.

Als hij echt te lang wordt voor de MC kun je een groter stoeltje kopen die in de ligstand kan, dat lijkt me dan nog het meest voor de hand liggend aangezien je hem moeilijk kunt dwingen te leren zitten :wink:

Bedankt voor jullie antwoorden! Mats heeft nog 2 cm ruimte boven zijn hoofdje dus we kunnen gelukkig nog even vooruit met de mc!!

mijn zoontje paste er helaas met 6 maanden al niet meer in.

Maar dat was ook niet de mc autostoeltje.

maar een andere merk.

Hij was met 6 maandjes oud al 10,5 kilo bij 76 cm lang.

Lange knul en ook stevig.

Nu inmiddels is hij 16 maanden en 15,5 kilo bij 91,5 cm lang.

moest ook al met 12 maanden over van een voorstoeltje op de fiets naar een achterstoeltje.

Wel jammer dat het allemaal zo snel gaat.

Als je zoontje er nog niet met zijn hoofdje bovenuit komt gewoon lekker laten zitten.

groetjes Bianca

Eline past er ook niet meer in. Althans, amper, ze weegt 10 kg met haar 7 maanden, en ze zit gewoon echt superkrap, de lengte is nog te doen, maar ze moet huilen (en ze huilt werkelijk nooit) als we haar erin zetten. haar schoudertjes worden helemaal naar binnen gedrukt, en dan doe ik haar al geen jas aan. Hier vanaf morgen dus in de nieuwe autostoel in de slaapstand voorlopig denk ik.

:shock:

tjee, wat grooooottt

of heb ik gewoon een kleintje 8) . Isa is nu bijna 13 maanden, weegt ongeveer 8,5 kilo en is 71/72 cm lang :mrgreen:

Past nog prima in de MC…

Zolang Mats niet kan zitten, kan hij niet in een gewone stoel geloof ik :think: