maxicosi isofix op middelste plek achterbank?

Ik vroeg me af, kun je de isofix op de middelste plek van de achterbank vastzetten? We hebben daar wel een 3punts gordel, maar het is geen echte ‘stoel’…

Of je er een isofix neer kan zetten, heeft niets met je gordel te maken, maar met het isofix systeem wat je auto moet hebben.

Je kan in het boekje wat bij je auto zit, kijken of het een isofix plaats is. In de meeste auto’s kan het volgens mij niet, hebben alleen links en rechts de geleiders om je stoel vast te zetten.

Hoop dat je hier iets aan hebt :slight_smile:

wij hebben een easybase type 1, met isofix dus.

Maar wij hebben alleen op de 2 buitenste zittingen isofix bevestigingsogen.

Dus de base kan niet in het midden. Nou kan hij wel ook met riemen vastgemaakt worden (zit hij wel iets minder strak) maar dan zitten we nog met de poot die eronder uitsteekt. Die kan niet ver genoeg ingeklapt dat hij op de bult in het midden kan. Daar is de vloer namelijk verhoogd.

Wij hebben dus de easybase rechtsachter, 1 kidfix opvolgstoel rechts achter en een kidfix stoelzitting zonder rug leuning los als stoelverhoger in het midden van de auto.

Het ligt idd aan je auto en je stoel. In mijn auto (vrij nieuwe renault scenic) zit er achter middenin een gewone stoel en geen bult bij de voeten, daar zou hij dus gewoon inkunnen. Bij de auto van mijn man (vrij oude 306 :wink: ) zit achterin een bult (zowel in bank als in vloer) en heeft ook geen isofix, maar daar kan de base dus ook niet met de gordel vastgemaakt worden.

Ff je boekje doorbladeren en anders naar een goede winkel gaan waar je eventueel een stoel mag “passen” in je auto.

@angelbaby wrote:

Of je er een isofix neer kan zetten, heeft niets met je gordel te maken, maar met het isofix systeem wat je auto moet hebben.

Je kan in het boekje wat bij je auto zit, kijken of het een isofix plaats is. In de meeste auto’s kan het volgens mij niet, hebben alleen links en rechts de geleiders om je stoel vast te zetten.

Hoop dat je hier iets aan hebt :slight_smile:

We hebben geen isofix in de auto maar die dingen kun je ook met de gordel vast zetten hoor :wink:

In sommige auto’s zit het wel in het midden, dat hebben we opgezocht, maar daar hebben wij dus niks aan.

Ik ga het gewoon eens passen…

Maar je zit met de poot die je mogelijk niet kwijt kunt.

Of bedoel jij het MC bakje gewoon los in de auto met gordels, dus zonder het onderstel?

de base kan ook in de gordels idd… maar is echt minder stabiel. Ik heb dat 1 keer gedaan omdat we dan iets meer ruimte in het midden overhielden en er een wat groter kind meemoest.

Maar dan beweegt de MC dus alle kanten op. Je kan hem dan niet zo vastzetten als met isofix en eigelijk kan je dan dus net zo goed de stoel los in de riemen vervoeren, dat zit dan nog beter.

Ik zou er dus voor kiezen om een stoel type 2 van 9 tot 18 kilo in de riemen in het midden te plaatsen. Die kan je namelijk met gordelspanners wel heel strak vastzetten.

waarschijnlijk gaat de oudste in het midden, die poot kunnen we idd niet kwijt daar. Helaas :wink: