Ik heb een vraagje, sinds gister hebben we er een Twingo bij :inlove: en ben ik de hele middag bezig geweest samen met mijn man om de Maxicosi Priori erin vast te zetten, we krijgen het nÃet voor elkaar…
Ligt het aan ons? Doen we iets verkeerd? (We zijn inderdaad beide niet écht handig) :roll: Of kan het liggen aan de positie van de gordel ‘‘ingang’’? :think:
Ik heb het idee, omdat dit punt een beetje ten midden van de achterbank zit i.p.v. tegen de rugleuning, dat het stoeltje niet vast genoeg staat, alsof hij 'm dus niet strak genoeg naar achter trekt :think: :think: :think:
Hier even een foto van het betreffende stoeltje en een wazige foto van internet om de gordel positie te laten zien.
Alle tips zijn welkom! :mrgreen: :-*
achterin een 2 deurs vind ik sowieso niet het meest makkelijk… maaaaar het kan wel .
Je zet het stoeltje neer, helemaal in slaapstand zetten.
Dan ja gordel pakken en achter de kuip langs halen, in het slot klikken.
Pak je de gordel aan de ‘niet sluiting kant’ van de stoel (eh is dit duidelijk :lol: ) en dan trek je hem heel hard aan en sluit je de ‘flap’ van kunststof (hier niet zichtbaar op 1 van je foto’s) over de gordel heen.
Dan kan er geen speling meer op de gordel komen en staat het stoeltje als een huis vast.
Tenminste… in mijn 20 jarige toyota starlet zonder achterdeuren wel (al staat hij nu op de bijrijders stoel door toegenomen aantal kinderen en zo toch nog met 4 er in te passen ).
Ja dat hebben we dus geprobeerd maar hij blijft op een bepaald punt speling houden en begin steeds sterker te vermoeden dat dat komt door de positie van de sluit kant… Of niet natuurlijk. Hhmm :think:
staat er ook iets in de boekjes van je Twingo?
Maxi cosi zijn universele stoeltjes, dus zouden in principe bij voldoende gordellengte in elke auto moeten passen.
Heb al even op internet gekeken, ik denk toch echt dat we iets fout doen, maar kan me dus niet bedenken wat, ik ga vanmiddag nog wel even “kloten”, want lees niemand die problemen heeft m.b.t. De sluiting…
heb je aan de kant van de maxi cosi waar het raam zou zitten (als de stoel in de auto staat) een deel waarin je de gordel kan vergrendelen? Dat zou je met wat moeite (doordat het een 2deurs is, is het wel onhandiger) op spanning kunnen krijgen.
Ja ik heb al via de achterklep staan rukken aan de riem, om 'm dan vervolgens vast te zetten met dat rode kunststof vergrendel “ding” (heerlijk hoe ik even niet uit mijn woorden kom :lol: )
Straks als mijn man wakker is uit zijn nachtdienst kan ik weer even kijken, ik zal, als het niet lukt, een filmpje proberen te maken anders :mrgreen:
Ik denk en ik neem aan, dat ik echt niet de eerste ben die een kinderzitje probeert vast te maken in een Twingo :oops: :mrgreen:
Nog nooit gezien hoor een zitje in een twingo :lol:
Ik heb geen ideeeen meer, want die zijn al genoemd. Staan er geen filmpjes op internet op youtube bv hoe je het het beste kan aanpakken?
er is zowaar een topic hierover op het renault forum :mrgreen: .
Het schijnt (dit is dus van zien lezen, want ik heb geen twingo) dat je achterbank iets naar achteren geplaatst kan worden… of tenminste… de achterbank kan naar voren/achter afhankelijk van in welke positie die nu staat natuurlijk… zou hij naar achteren kunnen in jouw autootje… dan komen die gordel ingangen automatisch naar achteren/ dichter bij de leuning lijkt me.
Zou dit iets oplossen voor je?
@mamaMarije wrote:
er is zowaar een topic hierover op het renault forum :mrgreen: .
Het schijnt (dit is dus van zien lezen, want ik heb geen twingo) dat je achterbank iets naar achteren geplaatst kan worden… of tenminste… de achterbank kan naar voren/achter afhankelijk van in welke positie die nu staat natuurlijk… zou hij naar achteren kunnen in jouw autootje… dan komen die gordel ingangen automatisch naar achteren/ dichter bij de leuning lijkt me.
Zou dit iets oplossen voor je?
Wat lief dat je zo mee denkt :-*
Het klopt, die achterbank is verstelbaar, echter, de hele achterbank, dus niet alleen de rugleuning, het sluitingspunt van de gordel blijft dus op dezelfde positie zitten…
Of bedoel je dit niet? :think:
Wat onhandig eigenlijk zo om te typen, misschien moeten we allemaal meeten op een centraal punt, Help Huggie met haar auto stoeltje :roll:
Maar, kijkend naar het achterbank plaatje, misschien door de bank helemaal op de achterste positie te zetten breng je het sluitingspunt wel meer op één lijn met de hoek waar de gordel aan ‘‘op hangt’’ :think:
wat ik begrijp kan het zittingsgedeelte in zijn geheel naar achteren… daardoor komen dan automatisch die sluitingspunten dichter bij de leuning lijkt me toch?
En dan is het probleem met speling tussen gordelsluiting en stoel + rugleuning weg… zou ik als simpele ziel met een toyota starlet dan denken :lol: .
Oh maar jij schrijft dus dat leuning mee beweegt met de zitting.
Dan zou het idd nog steeds wel een verschil kunnen maken lijkt me dat de sluiting op dezelfde positie of in elk geval meer in de buurt komt van waar de gordel vandaan komt.
Het is in elk geval het proberen waard.
Kost je alleen kofferbak ruimte .
De kofferbak ruimte is het probleem niet, een buggy kan er sowieso wel in en mijn koffer voor mijn werk ook, ik ga straks eens even kijken :-*
Het is gelukt, vraag me niet hoe, maar eigenlijk een beetje zoals we gister al probeerden maar dan met volle kracht, hij zit in ieder geval muur vast :mrgreen:
Bedankt in ieder geval voor het meedenken en alle tips :thumbup: :thumbup: :thumbup:
:-*
En dan nu nooit meer eruit halen :mrgreen: .
Mijn schoonouders hebben 'm binnenkort dus nodig :shifty: :roll: