maxi cosi Tobi nu al te klein??

We hebben de schouderbandjes nu op zijn hoogste stand staan en ze komen nu echt nog net boven haar schouders uit.

Dit vind ik raar want ze moet hier toch tot 3 jr in kunnen zitten?

Het lijkt me niet ok als die bandjes lager komen te zitten als haar schouder want dan kun je hem niet meer goed strakken (trek de schouders naar beneden).

Hebben meer mensen deze ervaring?

Of zijn er meer mensen vroeg overgestapt op een volgende stoel?

Ze is wel al 15 kilo; haar lengte weet ik zo niet; haar bovenlijf is een stuk langer als haar onderlijf dus broeken zijn niet echt een graadmeter (onder 86 boven 98).

het scheelt van autostoel tot autostoel heb ik gemerkt. In onze autostoel kwam jinthe al met haar hoofdje erboven uit (en dat mag niet, dan moet je over naar een volgende stoel).

Nu hebben we een nieuwe gekregen, eigenlijk voor Lotte later bedoeld, en die is zeker en dikke 10cm hoger dus daar kan Jinthe nog wel even in (maar ook niet lang meer).

Dus wij gaan over naar een volgende stoel zodra haar hoofje erboven uitsteekt bovenaan.

Nou ja ze is wel lekker aan de maat dan denk ik :mrgreen: . Mijn dochter is een jaar ouder en die is 15,5 kilo en heeft ook maat 98. Die gaat binnenkort ook naar een andere stoel, maar die redt de 3 jaar dus wel :wink: .

Overigens hebben wij een Römer dus misschien is dat ook nog een verschil?

Wel vervelend he dat soort dingen. Ik heb er hier een van 4 maanden die bijna de cosi uitknalt met zijn ruim 9 kilo :shock: . Weet ook nog niet hoe ik dat op ga lossen :think: .

ja de romer is wel een stukje hoger dan sommige andere autostoelen.

hier hetzelfde…

tom is denk ik nu 14 kilo…net boven de 85 cm…maar heeft een erg lange rug :roll:

dus hier ook al op de hoogste stand en amper aan hoeven trekken :roll:

tobi gaat tot 18 kilo…maar dat gaan we niet halen denk ik…

ben al wezen proefzitten in een grotere stoel…maar daar verzoop ie weer in :roll: ( zitting is dieper en lager)

en was gevaarlijk omdat het geen gespen meer heeft maar de een echte autoriem langs zn nek vastgezet wordt…en met een noodstop snijd die riem dan zo in zn nek :shock:

er zijn geen autostoeltjes met een tuigje vanaf 15/18 kilo :?

dus nu moet ie extra lang in de tobi , anders wordt ie gewurgd in een grotere stoel :?

ik heb er 1 gevonden :o :dance: vanaf 3 jaar met tuigje!

RECARO Young Sport Asphalt/Grey

ff bekijken of het wat is :shifty:

edit:

http://www.pixmania.nl/nl/nl/556493/art/recaro/evolutief-autozitje-young.html

De Young Sport van Recaro is een kinderzitje voor de auto groep 1/2/3 voor kinderen van 9 maanden tot ongeveer 12 jaar. Dat geeft al aan hoezeer dit kinderzitje voor in de auto uw kind zal volgen vanaf de jongste leeftijd!

Dit kinderzitje biedt een in feite nieuw systeem in de vorm van een 5-punts tuigje dat zorg draagt voor de groeiende veiligheid van uw kind van 9 maanden tot 4 jaar. Als u de rugleuning verstelt past het tuigje zich automatisch aan in de juiste positie en beschermt zodoende uw kind optimaal. Zodra uw kind groot genoeg is haalt u ze er eenvoudigweg uit. De kinderen worden dan beschermd door de 3-punts gordel van de auto, waarmee het kinderzitje, dat verhoogd kan worden voor wat grotere kinderen, ook eenvoudig word bevestigd.

Veiligheidsniveau, het kinderzitje van Recaro is voorzien van een meervoudig verstelbare hoofdsteun en en verhoogde zijbescherming, om het kind te begeleiden tijdens hun gehele groeiperiode. Tevens is hij voorzien van een centraal regelpunt voor de spanning van de goed gekeurde gordel voor een extra groot comfort en een maximale veiligheid. Tevens de schouderriempjes zijn niet alleen in hoogte verstelbaar maar absorberen bovendien de schokken. Feitelijk, dankzij de besturing van de gordel, met een hand, verstelt de gordel zich automatisch, aan de hand van de instellingen van het kinderzitje. Waardoor een menselijke fout feitelijk word uitgesloten.

Met een bekleding van een superieure kwaliteit, van moderne en innovatieve microfibers of “Belinni”-stof (kunstleder), is de Recaro Young Sport erg comfortabel, al was het alleen maar vanwege de mogelijkheid hem met een hand in horizontale positie te zetten. Alle bekleding van het kinderzitje is verwisselbaar en wasbaar in de machine op 30°C. Praktisch is hij voorzien van een handvat voor transport, dus Recaro heeft ook aan het gemak van de ouder gedacht!

:think: dus ook hier weer kan het tuigje bij lange ruggen eruit moeten eerder dan dat het kind lang genoeg is voor de 3 punt riem :think:

Wij hebben deze:

Storchenmühle

En wij zijn er super tevreden over. Ook is het fijn dat d ebeveiliging langs het hoofd met het kind kan ‘meegroeien’, je kan het dus hoger zetten naarmate je kindje langer wordt.

Hm tis toch niet precies dezelfde, maar kan geen andere foto neerzetten. Hij lijkt meer op de recaro zoals hierboven

Wouter is 93 Ã 94 cm en zo’n 13,5 kg, maar past echt nog prima in de Tobi.

Guusje die kwamen niet zo goed door de crashtest geloof ik :? .

Maar ik vind met gewone riem eigenlijk ook niks.

Maar heeft niemand dat schouderbandjes probleem dan?

Ik heb de rest niet gelezen. Maar vorige week bij de prenatal geweest. En die vertelde mij: als ze met hun hoofd boven stoel uitkomen of 15 kg wegen moeten ze naar een andere stoel. Vooral het gewicht is erg belangrijk. Dus dan als jouw dochtertje 15 kg weegt mag ze over.

Neefje van mij is bijna 2 en die zit ook al in een andere stoel.

hier ook hetzelfde probleem, al kunnen de schouders denk ik nog wel wat groeien. Maar het gaat vooral om de benen van Teun, die steken nu zover naar voren dat als er iemand op de bijrijdersstoel voor hem zit, diegene bijna IN het dashboard moet zitten. Anders past het niet.

Nu heeft onze auto best weinig beenruimte (opel astra station) maar dit vind ik wel erg overdreven!

Mijn ouders hebben een autostoel van 1 groep hoger, daarbij zijn z’n benen veel meer naar beneden gericht en past het prima. Die stoel werkt ook met de gewone autogordel, maar die kun je heel fijn onder de arm langsdoen en dan vastzetten.

DAt van die benen herken ik wel. Ze vind het zelf niet altijd zo prettig meer zitten (ze zit achter de bestuurder dus die stoel kan niet anders).

Ik kijk het nog maar even aan en als het echt moet dan moet het…

Kan natuurlijk best dat ze voorlopig even niet groeit natuurlijk.

Maar dat ze tot 4jr hier in moeten kunnen :snooty: raar hoor.

18 kilo Guusje dat wist ik niet :think: .

Maaike zit nu denk ik op 15; in iedergeval zo goed als.