Maxi-cosi Rodi XP of SPS? Keuze gemaakt!

Lucas is toe aan een nieuwe autostoel en gaat naar groep 2/3.

Robin heeft al een dergelijke stoel, namelijk de Rodi XP.

Nu zit ik een beetje te snuffen op het net en zie ook een Rodi SPS.

Qua prijs zit er best wat verschil tussen 79 Euro (SPS) versus 119 Euro (XP).

Ik kan niet helemaal ontdekken wat nu echt het grote verschil is tussen deze twee.

Ik lees dat de XP in lengte én breedte versteld kan worden in tegenstelling tot de SPS die dat alleen in de lengte kan.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet meer waarom we destijds de XP gekocht hebben, en wat toen het vergelijkingsmateriaal was. Ik meen namelijk dat dat er toen niet was, of ik heb me niet goed geïnformeerd.

Mijn man neigt naar de goedkopere variant en ik dus naar de duurdere.

Duurder = beter…?

Wat ik wel een nadeel vind aan de stoel van Robin is dat de gordel niet helemaal soepel meer loopt en niet automatisch terug trekt.

Ik weet niet of daar nog verschil in zit per stoel.

We hebben altijd Maxi-Cosi gehad, hebben ook tweemaal een Priori gehad (nu nog 1 voor Lucas) en de Cabriofix, dus qua merk wil ik het wel bij Maxi-Cosi houden.

Wij hebben de XP, was een speciale aanbieding bij de ANWB en hebben ja let wel 79 euro betaald! Dus echt geen 119. :wink: Dat maakte mss voor mij de keuze al makkelijker. As we speak even geneusd en de aanbieding staat er nog steeds!

Het verstellen in de breedte vind ik wel fijn omdat we een smal kereltje hebben wat al wel degelijk de lengte van de stoel nodig had. En ik wilde niet dat hij alsnog de stoel doorgleed in de breedte. Verder kan de XP meen ik ook nog in een ‘slaapstand’ gezet worden al moet je je daar niet teveel bij voorstellen. :angel: Daarin zijn de nog duurdere merken beter.

Ook hebben wij in het begin nog een voetensteun erbij gehad omdat hij voor mijn gevoel teveel bungelde met de beentjes (slaap ook kreeg in zijn beentjes) en nu gebruiken we die eigenlijk niet meer dus dat was een best wel dure aanschaf voor die korte tijd.

Je autogordel probleem herken ik eigenlijk niet, kan het ook aan je gordelsysteem liggen en niet aan de stoel zelf? Anders desnoods een keer wanneer je auto voor een beurt gaat de stoel erin laten en de monteur met je mee laten kijken.

Ik lees even mee :angel:

Cees als je overigens zoekt naar een heerlijke lichtgewicht stoel; de XP is heeeeel erg super lichtgewicht dus heel makkelijk te tillen. 8) :thumbup: Ik geloof nooit zo in reclame dus dat dat erbij stond ja grappig tot ie aankwam per post, heeeeeel grote doos maar hartstikke licht. :thumbup:

En zelf vind ik het ook een fijn idee dat je de MC met een speciaal elastiek en soort van haak kunt klemmen tussen de hoofdsteun en autostoel/achterbank.

Maar ik heb 'm nodig voor de oudste. Meis kan dan over een paar maanden naar de “grote” stoel :wink:

Bedankt voor je reactie Rhi.

Ik heb even op de site van ANWB gekeken en zag hem staan.

Helaas alleen nog in rood, en dat is net niet mijn kleur… :oops:

Er is dit jaar ook nog een nieuw model uitgekomen (Fero oid, ben het even kwijt), die is wel een stuk duurder weer E 149 tot 199.

Robin heeft nu ook zo’n slaapstand, stelt inderdaad niet veel voor.

Bedankt voor de gordeltip, auto heeft in maart weer keuring, meteen even na laten kijken.

Ik heb ook zitten kijken en ik ben voor de Rodi SPS gegaan.

En heb hem besteld bij de babydump voor € 59,-

En ons meisje is ook bijna toe aan deze stoel en ik ga hem voor haar ook weer bestellen,

ik vind hem super makkelijk en idd ook lichtgewicht.

Hij is zo in en uit de auto gehaald.

Ben ook even bij de babydump gaan kijken en zag daar een hele mooie.

Het is een Rodi XP, maar dan een 2012 model, met Air Protection.

Hij is wel een stukje duurder, namelijk 129 Euro, maar vind hem wel erg leuk (en veilig, dat staat bovenop natuurlijk!).

Robin heeft de gewone XP in dezelfde kleur blauw, maar dan helemaal effen.

Wij hebben de XP in onze auto en de SPS in de auto van mijn ouders. Hij zit veel beter in de XP. Hij is stabieler en meer gevuld. Ik zou dus zeker voor de XP gaan. Bovenstaande is wel heeeel erg leuk!

Anneke, precies dezelfde had ik ook gezien :thumbup: Ik vind het een leuk stofje. Ik mail je even een site waar ik 'm heb gezien en ook betaalbaar vond :thumbup:

Het gordelprobleem herken ik van de stoel (de XP) in mijn auto. In de auto van mijn vriend heb ik het probleem niet. Het maakt bij mij ook niet uit waar in de auto (links rechts voor of achter) stoel zet, het blijft gepruts. Ik heb het idee, maar zeker weten doe ik het niet, dat de gordel bij mij in de auto hoger aan het chassis bevestigd zit dan bij zijn auto. Volgen jullie me nog? :mrgreen: En dat er daardoor teveel druk op staat ofzo. Hopelijk lost het probleem zich op als de leuning langer kan…

Ik had mijn stoel overigens in de auto staan met de keuring en had mooi een opmerking op het keuringsformulier dat de gordel niet goed liep. Knuppels, die gordel is prima! Zonder stoel… :twisted:

Anneke ik heb ook de rode en die paste dus eigenlijk niet bij de auto. Herkenbaar maar ach ik kreeg er een gratis donkerblauwe hoes bij voila opgelost was het hier. En is ook al degelijk van pas gekomen toen meneer helaas een keer moest overgeven. :silenced: Daarbij merk ik wel dat het voor het behoud van de stof eronder echt fijn is! Geen verkleuring door de zon. :dance: Mijn Tobi bv is echt helemaal als nieuw omdat ik er altijd een hoes overheen heb gehad.

Misschien is er ergens een toffe hoes in een mooie kleur te vinden? Al vermoed/vrees ik dat het allemaal standaard kleuren zullen zijn zoals het niet toepasselijke roze, donkerblauw etc. Stiekem vond ik het voordeel van rood wel dat wanneer er ooit iets mocht gebeuren (ik hoop het noooooit mee te maken :pray: ) dat rood natuurlijk wel opvalt achterin zodat snel duidelijk is dat er een kinderstoel en dus ook evt een kind in de auto zit. :oops:

En anders, tja dan zit er niets anders op dan je man lief aan te kijken en te zeggen dat je toch wel erg graag wat meer uitgeeft voor het uiterlijk ervan. :wink: Al weet ik eigenlijk niet of je zo een soort vete uitlokt tussen de jongens onderling wie wanneer in welke stoel mag zitten. :wink: Persoonlijk zou ik dus voor elke precies dezelfde stoel gaan om dat te voorkomen.

Sis kan zomaar zijn dat het minder soepel loopt door het verschil in gordeldoorloophoogte. Staat dan meer spanning op de gordel. Ik kan hier bv in de auto ook voelen wanneer hij niet door dat rode doorloopstukje gaat maar eronderdoor. :silenced: Eronderdoor en voila ineens gaat het soepeler. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb er net eentje besteld.

Cees, op de site die je me had gegeven.

De stoel was er even duur als waar ik hem had gezien, maar op jouw site waren de verzendkosten gratis en die ik had niet, dus dat scheelt toch weer iets.

Ik heb niet met mijn man overlegd.

En we hebben gisteren vuurwerk besteld online, en ik zei max. 75 Euro (we zijn net verhuisd, hebben kosten genoeg nu) en dat zijn er uiteindelijk toch 125 geworden.

Dus als hij gaat zeuren om een kinderstoel, die de veiligheid van zijn zoon moet garanderen, dan krijgt hij de wind van voren. :angel:

Het is toch deze geworden. Twijfelde ook nog over zwart (zelfde prijs), maar met jouw opmerking in gedachten Rhi, toch deze genomen.

Hij valt in ieder geval wel goed op. :inlove:

:thumbup: Hij is kewl!! En ja hier ook gelukkig weinig discussie mbt veiligheid hoor. Net als jij bezuinig ik daar niet graag op al ga ik zeker ook neuzen waar iets voordeliger kan. Wil zelfs nog wel eens besparen op verzendkosten door iets ergens in een winkel af te halen dat hebben we indertijd met de Tobi gedaan, hoppa collectie van het jaar ervoor genomen en afgehaald.

Wauw leuke stoel!

Onze kids hebben ook beiden een XP maar dan een reflection zwart. Een hele fijne stoel maar die van hen begint vaal te worden door de zon. Vind ik wel zonde, het ziet er zo gauw armoedig uit.

Nog 5 cm en dan hoeft (past) onze dochter niet meer in de stoel. Enerzijds jammer voor haar want ze kan nu nog lekker haar hoofd kwijt. Anderzijds fijn als er een stoel verdwijnt want het zicht naar achteren wordt nu enigszins belemmerd door 2 hoge rugleuningen!

Anneke, ik denk dat jullie nieuwe stoel ook de nieuwe stoel van zoonlief gaat worden. Hij komt goed uit testen en ziet er nog leuk uit ook nog! En het blauw past ook nog eens mooi bij de bekleding van de auto. Wat wil je nog meer :mrgreen:

Hihi, inderdaad. Het oog wil ook wat. :wink:

Herken ook wel wat Karin zegt. Wij hebben de XP voor Robin in het felblauw, zoals ik zie op het plaatje dezelfde kleur als het blauw van de stoel die we nu besteld hebben, maar dan effen.

Je ziet dat de kleur ook valer is geworden, de stof pillig en waar hij met zijn armen langs schuurt is de stof zelfs dun aan het worden.

Dat oogt dan zo sjofel inderdaad…

Robin mag met een paar centimeter in principe ook los, we hadden de stoel ook door kunnen schuiven, maar ik wil Robin toch in deze stoel houden.

Mijn schoonouders wonen in Frankrijk dus maken we nogal eens een lange rit, ik vind het dan veiliger en ook comfortabeler dan een gewone zitverhoger.

Hij valt nogal eens in slaap en door de hoofdbescherming geeft dat toch wat steun, zodat hij geen nekpijn krijgt als dat hoofd los zwiebert wat je hebt zonder steun.

Zag bij track&trace dat de chauffeur onderweg is, ben benieuwd.

Baby van mijn zus is bijna 7 maanden, dus kan de priori daar naartoe.

Die is ook zwart en nog in perfecte staat.

Ik heb 'm ook besteld :inlove:

:inlove: :inlove:

De kleur was wel meer ‘knal’ dan ik had verwacht, maar hij is erg leuk en ik ben erg tevreden! :thumbup:

Ja inderdaad. Ik dacht dat ie zwart was met aquablauw. Maar hij is wel mooi en volgens zoonlief lijkt hij precies op King van Cars :think: :inlove: