maxi cosi rodi wiebelt?

Ik heb de stoel geleverd gekregen, maar het lijkt wel of ie stuk is? Klopt het dan rugleuning en zitje niet strak tegen elkaar zitten? Je kunt hem rechop duwen, maar anders zakt de rugleuning net wat naar achter en verschijnen stukjes van waarmee je het rugdeel vastklikt aan zitje. Hoort dit? Is dit bedoeld omdat elke achterbank anders van schuinte is? Of is er echt iets mis? Het is niet van de ruststand, het is juist in normale stand.

Thanks!

Je kunt die rodi ook gebruiken zonder het rugdeel, dus enkel als zitverhoger. Daarom zijn het 2 delen. Het rugdeel heeft onderaan 2 ‘haakjes’ en die stop je in de gaatjes in het zitgedeelte. Dan wiebelt hij inderdaad wat, bij die van Merijn ook. Dus denk dat het wel hoort hoor.

Jij doet je oudste dus al over naar de rodi? Xander wordt ook wat te groot en lastig om in die stoel te tillen, maar hij is nog maar 14kg. Hoe zwaar is jouw oudste? Zij is aanzienlijk jonger nog

In principe doe ik oudste nog niet over, maar deze was in zelfde kleur als tobi waar jongste straks in gaat (en oudste nu dus in zit :wink: ) in de aanbieding dus ik dacht dan heb ik straks mooi 2 in dezelfde kleur. Waarschijnlijk gaat ze wel eerder over dan haar 3,5 jaar. Ze weegt nu rond de 13 kg schat ik, maar qua lengte begint ze boven de stoel uit te steken, dus dan is de tobi ook niet meer echt safe. Ik wacht nog heel even, maar denk dat ze al op vrij korte termijn naar de rodi gaat. Ik heb maxi cosi hierover gemaild, ook lengte telt net als bij 1e autostoel mee. Als ze met hoofd boven zitje uit gaan steken kunnen ze ook beter over.

En die haakjes bedoel ik idd, maar daar zit behoolijk wat verschil en speling op. Of de rugleuning helemaal tegen he zitje aan, of zo’n 5 cm van het haakje zichtbaar :think:

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt denk ik met 5cm zichtbaar.

Ik weet wel dat als ik het stoeltje uit de auto haal, het zitgedeelte vaak al onderuit valt, dus echt stevig vast zit het niet bij mij. Dus denk dat het echt zo hoort.

Je bedoeld die half ronde “haken” die in het zitgedeelte steken?

Ik denk dat dat idd vooral met de ruststand te maken heeft. Voor onderaan kan ik de stoel ietsjes naar voor trekken (niet veel, vandaar ruststand en niet ligstand :wink: ) maar dan moet voor de veiligheid de rugleuning nog steeds vlak tegen bank aansluiten, waardoor dus die speling nodig is. Deze stoel staat niet meer vast met de gordel, maar je kind zit in de gordel en dat moet allemaal goed en vlak aansluiten.

Jet: Als ik mijn stoel uit de auto haal zijn het ook juist die haken die zorgen dat het zitgedeelte er niet onderuit valt :think:

@Sneeze wrote:

Jet: Als ik mijn stoel uit de auto haal zijn het ook juist die haken die zorgen dat het zitgedeelte er niet onderuit valt :think:

Ja dat klopt wel, maar het is toch niet een heel stevige constructie. Althans, als je de stoel er in haast uithaalt, dan wil het snel los komen bij ons. Dat bedoelde ik om aan te geven dat het niet super stevig sowieso.

De romer stoel in de auto van mijn man is veel robuuster in vergelijking met de MC stoel.