Daar ik over 10 weken hoop te mogen bevallen heb ik toch nog een vraagje.
Voor Jeremy heb ik een Maxi Cosi gebruikt, maar toen ik deze te voorschijn haalde zag ik dat er 2 vervelende vlekken in zitten.
Ik weet dat het een heel gedoe is om de bekleding eraf te halen, dus is er misschien een tip hoe ik deze wel goed schoon kan krijgen zonder al te veel gedoe?
De vlekken zitten in de kleur ‘zand/creme’ en verder is de Maxi Cosi dus zand/creme met zwart
Je zou ipv reinigen ook zo’n badstof hoes erover kunnen kopen…
Die kun je makkelijk wassen en het is fijn met warme dagen…
Misschien kun je met ossegalzeep en flink heet water op de vlekken boenen? Anders zou ik het ook niet weten.
Ik heb trouwens wel de hele hoes eraf gehaald en in de wasmachine gestopt. Het is even een gepruts, maar als je er 5 minuten geduldig voor gaat zitten heb je hem er ook weer om zitten hoor.
Zo’n badstof hoes eromheen vind ik zelf niet zo fraai staan. Dat lijkt juist of je iets wil verbergen. Maar smaken verschillen. Ik denk dat ik zelf ook zou kiezen om een keer te prusten en hem dan toch lekker te wassen. Danis hij gewoon weer lekker fris voor nieuw gebruik.
@miekske wrote:
Je zou ipv reinigen ook zo’n badstof hoes erover kunnen kopen…
Die kun je makkelijk wassen en het is fijn met warme dagen…
Die zomerhoezen van Maxi-cosi zijn best duur. Ik heb een waskussenhoes gebruikt. Mijn moeder heeft er gaten in gemaakt en netjes een zoom erom heen genaaid. Ziet er hetzelfde uit als die dure zomerhoezen van Maxi-cosi

Zo’n hoes vind ik meer als de maxi cosi er echt niet meer uitziet.
Maar aangezien deze er op 2 vlekken na verder super uitziet wil ik iever gewoonde vlekken eruit hebben.
Zal wel eens gaan prutsen, denk ik… En anders vraag ik Tamara wel… (verder voor advies hoe het werkt
)
Bedankt meiden! :-*
En misschien met vlekkenspul voor vloerbedekking? Ik heb hier zo’n fles staan en krijgt ‘‘oude’’ (laatst nog, van zo’n 1,5 jaar oud) vlekken in de vloerbedekking er altijd prima mee weg. 't Enige is dat je het altijd even op een onopvallende plek moet proberen, en waar zit nu zo’n plekje op de bekleding :think:
Je komt maar langs hoor Bianca, ik doe de hoes er zo weer omheen . Heb nu ervaring, haha.
Ik heb idd laatst zo’n hoes gekocht voor over de maxi-cosi priori van Mischa. De hoes daarvan is namelijk behoorlijk kapot, en Mischa vond het erg leuk om de vulling eruit te peuteren. En buiten dat…het was geen gezicht meer.
Maar zo’n hoes is idd €29,00. Behoorlijk geld vind ik. Maar het ziet er nu wel weer stukken beter uit!
Die hoezen voor de Priori krijg je ook bij de Prnatal voor de helft van 't geld. Ik heb d’r laatst een gehaald in het roze en paste perfect, was gewoon van prnatal eigen merk.
Ik heb nu bij twee maxi cosi’s de bekleding er gewoon afgehalld en zo’n gedoe was dat toch echt niet. Even in de wasmachine (mag officieel niet, maar ging prima) en er weer terug op. Nu was dit wel al een wat ouder model. Ik weet niet of dat uitmaakt.
ik heb onlangs mijn bekleding gewassen… met de hand, en dan alleen spoelen en centrifugeren in de machine… .ging prima. Ook het terugzetten was niet zo’n heel erg probleem, alleen de elastiekjes aan de bovenkant van het handvat zijn wat lastiger… Bij het oudere model gaat het stukken makkelijker, die heb ik bij Lucas gehad, en dat ding ging regelmatig even mee in de was…
Ik vrees dat ik ook aan het friemelen kom met de bekleding. Nianne had zich helemaal ondergespuugd in de auto. Yummie fruitjes en buikgriep niet zo’n sterke combi !!! :sick:
@Pimpernella wrote:
Die hoezen voor de Priori krijg je ook bij de Prnatal voor de helft van 't geld. Ik heb d’r laatst een gehaald in het roze en paste perfect, was gewoon van prnatal eigen merk.
Wilde ik net zeggen…
En in de zomer is zo een hoes juist erg fijn voor je beebje hoor!!
Ik heb er 1 van Koeka op de cosi erg lief!
O en de bekleding zelf heb ik ook gewassen,in waszak op wolwasprogramma :thumbup:
Ik heb wel eens gehoord dat je het het beste met gewone handzeep kunt schoonmaken…aan het stuk, dus niet vloeibaar. (schoonmoeder tip)