Maxi cosi priori of tobi?

Wie heeft welke en wat is er fijn of niet fijn aan? We zijn een beetje aan t rondkijken, omdat er nieuwe kleuren aankomen en de oude dus goedkoper de deur uit gaan! Tobi heeft gordels die blijven “staan” en priori niet, maar of dat nou zo fijn is? Priori komt beter uit de anwb test van 2008.



Wie heeft welke en wat vind je fijn niet fijn? Wie heeft zich toen ook afgevraagd welke van de 2 te kiezen en gekozen en waarom tot die keuze gekomen?



Bedankt!

Tobi, heel veel ellende mee gehad, Mik kon zichzelf uit de gordels krijgen omdat z ebleven staan, hoe strak ik zo ook trok.



Ook zakte aan 1 kant een gordeltje steeds van zijn schouder af.



Stoel is 3 x terug geweest voor reparatie, laatste keer hebben ze het harde element uit de gordels gehaald, maar daar ging ik natuurlij kniet mee akkoord.



Uiteindelij mocht ik van de prenatal een nieuwe stoel uitzoeken :thumbup:



Ik heb toen gekozen voor een römer king (best getest destijds) en geen moment spijt gehad, wat een geweldige stoel :thumbup:



We hebben nu de opvolger gekocht en wederom een römer kid plus, hier geen maxi cosi meer in huis :naughty: (auto dan :wink: )



Wat ik een groot voordeel vind van de römer ten opzichte van de maxi cosi is dat je de bekleding van de römer kunt verwijderen en uitwassen en van de maxi cosi niet.

Hier een Tobi en nooit (in de 5 maanden dat we hem gebruiken) problemen mee gehad. Ik vind het ideaal dat de gordel blijft staan.



Maar ik weet dus niet hoe het straks gaat als Jesse ouder wordt, of hij zich dan ook uit de gordels wurmt :think: …



(Wij hebben hem trouwens in januari gekocht, toen waren de oude modellen in de aanbieding!)

Wij hebben ook de romer king, ook omdat deze al jaren als beste getest is/was… (we hebben natuurlijk de 2005 versie :wink: )

En Lucas en Pepijn zitten nu ook in de opvolger de Romer kid plus.

Hier alleen ervaring met de priori.

Hele fijne stoel, enig minpuntje is dat de gordels vrij makkelijk dubbel draaien.

Maar dit is gewoon met beleid (dus niet snel snel) de gordels aantrekken en dan heb je er nauwelijks last van.

De bekleding van de priori kun je ook gewoon er af halen en uitwassen.

hier de priori, we hebben hem in beide auto’s en ik ben er gewoon tevreden over.

ik vind dat een autostoel toch altijd wel een bepaald gehalte ‘wurm-prop-gedoe’ met zich meebrengt en ik geloof niet dat daar veel verschil in zit.



ik vind het een degelijke stoel, ook erg fijn dat hij een ligstand heeft :thumbup:

vond de priori een pokkeding, kreeg altijd mijn vingers ertussen als ik hem in de slaapstand wilde doen, maar volgens mij ben ik de enige die dat had hoor , dus het ligt gewoon aan mij

Romer duo plus isofix :thumbup:

Hier ook een romer king. Dit is echt de beste stoel omdat romer de autoindustrie op de voet volgt, ook qua veiligheid. Maxicosi hobbelt daar altijd minstens een jaar achteraan. Bovendien heeft de maxicosi plastic stoelen en de romer heeft een heel sterke kunststofsoort die niet zo makkelijk knapt. Wij hebben pas ook de romer kid gekocht, die is ook top :thumbup:



tip: bij de bambi in hasselt zijn ze echt goedkoop te krijgen, ff googelen

Op basis van de anwb test (en onze portemonnee) hebben wij voor een priori gekozen. Ik vind het een superfijn stoeltje. :thumbup:

tobi is een rotding en dat heb ik al van meerdere mensen in mijn omgeving gehoord…

De fijne opstaande bandjes gaan draaien en dan kan je hem slecht aantrekken…

Ik vind het een onding…



gr patricia

hier ook de priori. I.d.d wel vaker last van gedraaide gordels maar die kun je zo weer recht trekken. Erg tevreden over :thumbup: