maxi cosi op quinny zapp

Hallo,



Voor ons derde kindje wil ik graag een compacte buggy waar ik in eerste instantie de maxi cosi op kan zetten. Ik zit te denken aan de Quinny Zapp.



Nu kan ik één krijgen van vrienden van ons, ik denk dat de buggy zo’n drie jaar oud is. Maar kan op deze ook de maxi cosi als je er aparte adapters bij koopt? Kan je de zitting er makkelijk afhalen? Onze vrienden hadden geen idee of dat kon en ik weet dus niet of dat iets nieuws is of dat dit altijd kan bij de Quinny Zapp.



Wie heeft een oudere Quinny Zapp (weet niet of er wijzigingen zijn geweest) en gebruikt deze met maxi cosi? En wissel je dit ook af met zitgedeelte en af en toe maxi cosi (al zal de tijd dat je kindje in de maxi cosi ligt en al kan zitten in de Quinny Zapp niet heel lang overlappen neem ik aan), maar wellicht is het handig om dit te kunnen afwisselen.



Hoor graag jullie ervaringen, alvast bedankt!



Groetjes Hilda

de zapp kun je geloof ik enkel als buggy gebruiken.

Ik heb een Quinny Zapp uit 2006, en heb deze het eerste jaar inderdaad ook veelvuldig met de MC gebruikt. Dus ja, dat kan inderdaad. :wink:

Ik weet niet meer 100% zeker of je hiervoor adapters nodig had, maar als dat wel zo is, dan zaten ze er gratis bij, ik heb in ieder geval nooit iets extra’s erbij gekocht.



Wat betreft je tweede vraag: ik vond het best een getob om de stof van de zitting er goed omheen te krijgen. Ik heb dit dus ook maar één keer gedaan, toen onze oudste dochter 1 jaar werd en niet meer in de Maxicosi zat. Je kunt dus niet gemakkelijk even afwisselen tussen MC en buggy-zitting…

Toen onze jongste dochter geboren was, zat onze oudste nog wel regelmatig in de buggy, dus toen liep ik hier wel tegenaan. Ik heb het opgelost door de Zapp gewoon als buggy te laten voor onze oudste, en nu onze kinderwagen (Quinny Buzz) als maxi-taxi te gebruiken, daarop past de Maxicosi ook en de zitting hiervan kun je er wel gemakkelijk afhalen.

hier ook een zapp… geen oudere maar de zapp is al een paar jaar hetzelfde.



Op de adapters kan alleen een maxi cosi citi vanaf bouwjaar 2004 of een maxi cosi cabrio.

De adapters zitten bij de buggy als je hem koopt, al zijn ze op marktplaats voor ongeveer 15 euro ook wel te koop.



Die schuif je op de houders waar doorgaans de kap zit.

De kap moet er dus af.

De maxi cosi kan er niet op met de buggybekleding volledig vast. Maar ik haak alleen de bovenzijde los en sla de bekleding dan wat dubbel. Dit omdat we de buggy gewoon niet helemaal willen slopen.



Overigens ben ik zo fan van de zapp dat we een 2e hebben gekocht via mp. Ik wil straks namelijk met manlief naar de stad kunnen gaan en dan 1 zapp hebben voor Mies en 1 zapp voor de baby met maxi cosi :shifty:

Hoefde niet top mooi te zijn, dus wij hebben meer gekeken naar het frame en niet naar de bekleding… waren voor 60 euro nieuwe eigenaar.



Vind het echt een prima uitvinding.

Onze maxi cosi citi is van 2004 en past dus op de adapters.

Of het op de zapp ook gaat kan je gewoon proberen, als hij in de winkel nu past op de adapters van een gemiddelde wagen, dan past hij ook op de zapp… de adapters van de zapp zijn al 4 jaar hetzelfde.

Bedankt voor jullie reacties! Dan moet het volgens mij wel kunnen, we hebben de Maxi Cosi cabrio. En we kunnen de buggy voor niets krijgen, dus dat moeten we altijd doen natuurlijk!



Ik zal mijn vriend vragen de buggy van de week op te halen, kan ik de bekleding dus wsch. wel wassen omdat het er af moet kunnen. En als onze vrienden idd geen adapters hebben (volgens hen zelf nl. niet), kijk ik even rond op marktplaats. En breid ik het zelf uit met evt. boodschappenmand/ draagbeugel voor fiets e.d.



Kan Finn er nu af en toe vast in! :dance:



Groetjes Hilda