maxi cosi of al 'n maatje groter?

Vanaf wanneer mag 'n kindje in 'n autostoeltje, een maat groter dan de 0+??



Kai z’n voetjes vallen al voor de helft buiten de maxi-cosi, z’n hoofd zit ook al zowat tegen de rand. Ik laat meestal de maxicosi in de auto staan, omdat 't ook zo’n gesjow is (kai weegt ruim 7kg).

Vanaf wanneer kunnen we 'm met fatsoen in 'n groter stoeltje zetten?? Van de ene kant vind ik 'm nog zo jong, maar 't moet wel veilig zijn en blijven!!



Liefs,

Kaat

dat de benen uitsteken maakt niet uit. Het hoofdje mag niet boven de cosi uitkomen…Vaak is dit zo rond de 9 a 10 maanden dat dit gebeurd…

Marit is de 8 kilo al gepasseerd maar past ook nog wel in de cosi…in de breedte wordt het nu wel erg krap, maar ze gaat pas in een groep 2 autostoel als ze de maanden 9 gepasseerd, een goed stevig nekkie heeft, redelijk kan zitten, en richting de 10 kilo gaat…



in jouw geval zou ik er zeker nog wel mee wachtten!..VErgeet niet dat je kindje in een groep 2 stoel vooruit rijd,…bij een eventuele botsing gaat het hoofdje wel een hele smak krijgen…vooral nu je kindje nog zo jong is.

@Claudie23 wrote:

dat de benen uitsteken maakt niet uit. Het hoofdje mag niet boven de cosi uitkomen…Vaak is dit zo rond de 9 a 10 maanden dat dit gebeurd…

Marit is de 8 kilo al gepasseerd maar poast ook nog wel in de cosi…in de breedte wlordt het nu wel erg krap, maar ze gaat pas in een groep 2 autostoel als ze de maanden 9 gepasseerd, een goed stevig nekkie heeft, redelijk kan zitten, en richting de 10 kilo gaat…



in jouw geval zou ik er zeker nog wel mee wachtten!..VErgeet niet dat je kindje in een groep 2 stoel vooruit rijd,…bij een eventuele botsing gaat het hoofdje wel een hele smak krijgen…vooral nu je kindje nog zo jong is.




daarom wordt ook aangeraden om zo lang mogelijk achteraf te laten rijden.

@lydia wrote:

@Claudie23 wrote:
dat de benen uitsteken maakt niet uit. Het hoofdje mag niet boven de cosi uitkomen…Vaak is dit zo rond de 9 a 10 maanden dat dit gebeurd…

Marit is de 8 kilo al gepasseerd maar poast ook nog wel in de cosi…in de breedte wlordt het nu wel erg krap, maar ze gaat pas in een groep 2 autostoel als ze de maanden 9 gepasseerd, een goed stevig nekkie heeft, redelijk kan zitten, en richting de 10 kilo gaat…



in jouw geval zou ik er zeker nog wel mee wachtten!..VErgeet niet dat je kindje in een groep 2 stoel vooruit rijd,…bij een eventuele botsing gaat het hoofdje wel een hele smak krijgen…vooral nu je kindje nog zo jong is.




daarom wordt ook aangeraden om zo lang mogelijk achteraf te laten rijden.




ik denk dat je achteruit bedoelt? :mrgreen: :wink:

vind je achteraf niet mooi :angel:



hoe kom ik daar nou bij joh… ik maak niet snel zulke fouten :think:



Ja, achteruit. :smiley:

Antwoorden zijn al gegeven… Juul zit nu net in de autostoel…

Thanx meiden, daar heb ik echt wat aan!!

Ik was 't ook nog lang niet van plan, vind 't maar 'n eng idee hoor! Dus dan nog maar effe “voeten intrekken”, zoals hubbie steeds zegt als ze door de deur gaan :wink:

Die voeten is idd niet zo een punt.

Zelfs het hoofdje een iets erover (zegge 1 cm ofzo) is niet zo erg.

Peter heeft er in gezeten tot hij een cm of 3 boven die rand uitkwam en toen was dat nog niet eens de reden, maar wel dat hij steeds zichzelf met zijn ellebogen opdrukte om wat te zien en zo dus bij een ongeval meer druk op zijn lijf krijgt omdat de stoel hem niet steunt.

Toen hebben we hem overgezet.



Peter was erg groot, 4 maanden oud had hij maat 80 aan van kleding en woog ruim 8 kilo. Toch heeft hij het tot 8 maanden in de MC uitgehouden. :thumbup:

Heb je niet nog dat driehoekje onderin liggen?

Ik vond ook al dat Lenn zn beentjes zo uitstaken, tot ik erachter kwam dat dat schuimrubberen ding onder zn kont er wel eens uit kon :oops: probleem opgelost! :mrgreen:

Jemig, peter was/is wel 'n flinke beer zeg!



Affie, schuimrubberending? Wij hebben 'n easybob, geen officiele maxicosi. Er zit niets onderin wat eruit kan, geloof ik…

:think:

bij onze autostoel is het een soort van kussentje wat eruit kon (ik had eerst ook niet door dat dat als verkleiner bedoeld was)



maar de easybob ken ik verder niet, dus weet niet of die dat ook heeft (wij hebben een creatis van bebeconfort)

een easybob :thumbdown: :roll: Sorry, maar die dingen zijn wel zo ontzettend klein :shock:

Daar had Peter al direct amper nog ingepast met zijn 57 cm bij geboorte.



Kan me voorstellen dat je dan denkt… past hij nog…



Wij hadden een mc citi en zelfs die was al kleiner dan de huidige cabrio.

Mijn schoonzus had een cabrio en toen Peter bij ons al overstak in de lengte, paste hij daar nog in.



Er is dus wel verschil in stoel.



We hebben de verwachting dat onze zoon nu ook weer een lang eind zal zijn bij geboorte en dus een cabrio aangeschaft. De grootste babystoel die er is, naast de romer babysafe (die is ook groot) :mrgreen:



Enne… Peter was idd een enorme beer, heb nog ergens een foto van iets van 8 babies van de oktober moeders 2005 van hier en dan liggen ze in een kringetje. steekt meneertje met zijn hoofd gewoon boven de anderen uit. Ze waren toen 13 weken en hij droeg maat 74 en de andere kindjes 62/68 :mrgreen:

Is nu niet veel meer van te zien hoor, hij is nu “binnen de curve” maar vergeleken met ons meisje die heel gemiddeld is, is hij lang want hij is 13 maand jonger en ze hebben dezelfe kleding en schoenmaat :lol:

hoiii



tis idd wel snel om nu naar een maatje groter te gaan

maar zodra zijn hoofdje boven de rand uit komt is de maxi te klein.

felicia ging met 6 mnd over naar een maat groter

en linds verzuipt in de lengte nog in de maxi maar in der breedte heeft ze het krap hihih

Senne is 10 kilo en past nog in de maxi cosi! Dan is die autostoel van jullie wel erg klein of niet?! :shock:

Swen zit ook nog in zijn maxi cosi!!! Nog net, dat wel!