We hebben een kleine en een grotere auto (Ford Mondeo). In de kleine auto zie ik geen probleem, de maxi cosi gaat op de bijrijderstoel (airbag uit).
Maar wat is de beste indeling op de achterbank van de Ford… een maxi cosi (groep 0) een Maxi Cosi Priori? (2+3) en een King Romer (groep 1)… volgens mij de Priori in het midden met de oudste, alleen kan zij dan toch heel goed bij de baby komen? (ben zo bang dat ze wil ‘helpen’)
Ik zat er ook al aan te denken en wou mn oudste ook midden in zetten in de Rodi dan…en dan de priori aan 1 kant en maxi cosi aan een kant…
Zit net te kijken jou oudste is jonger dan mijn oudste…denk opzich dat het misschien wel gaat meevallen, ik zou wel het zonnescherm omhoog doen van de maxi cosi desnoods dan kan ze er niet zo snel bij…
Wij dachten ook dat het beter ging met de middelste (gr.2/3) in het midden, en wat wij vreesden gebeurde ook: hij wilde zich steeds met de baby bemoeien. We hebben toen de oudste in het midden gezet, die was nl in staat om echt te helpen. En dat ging prima :thumbup: Moet zeggen dat we de maxi cosi wel altijd in de gordel in de auto lieten staan. Kon de baby er zo in schuiven, beentjes onder de gordel door en vastmaken met de cosiriempjes :thumbup:
Wij hadden hetzelfde dilemma En dat hebben we voorlopig heel anders opgelost: mama achterin :mrgreen: Nou hebben wij gewoon 3 losse stoelen achterin, dus ruimte zat, dus dat scheelt, maar het is ook gewoon handig voor zo’n lange reis(ruim 1000km). En voor de wat kortere stukjes straks maakt het me ook niet zo veel uit, dan kan de baby lekker naast de oudste, al wil die ook altijd aan z’n zusje zitten en kusjes geven :roll: :lol:
wij hebben naar de gordels gekeken hoe die zitten…
De maxi cosi staat bij ons rechts en in het midden zit de verhoger met leuningen (de Rodi is het geloof ik, welke groep… eh 2/3 zal dat denk ik zijn?).
En links staat de ‘gewone’ stoel die na de cosi komt.
Die gordel kom je gewoon niet meer bij als je de andere stoelen er in hebt, dus die staat gewoon vast, hoef je niet meer bij en de andere 2 stoelen sluiten tussen elkaar in.
Dus eerst de gordel vast van de verhoger en dan de cosi ernaast en vast zetten.
Met de gordels is idd een goede tip! Zal er eens naar kijken!
Ik zou kunnen proberen of ik tussen de Maxi cosi en een van de grotere stoelen pas, maar tussen de King Romer en de Maxi Cosi Rodi (zal het dan zijn) is wel heeeeel krap :lol:
Het is niet handig om een MC of stoeltje in het midden te hebben waarvan je het kind nog erin/eruit moet tillen, omdat dit best wel zwaar is.
Toen Luc en Stan net geboren waren, hebben we Pete in het midden gedaan en de Maxi-Cosi’s op de buitenste plekken. Het was anders niet handig als we de MC’s eruit wilden halen.
Het was soms wel handig, want hij kon de jongens hun speen in de mond doen als dat nodig was.
Toen ze allemaal in een Tobi (groep 1) zaten is Luc naar het midden gegaan, omdat hij de lichtste was.
Nu zit Pete inmiddels in een groep 2/3 en is het misschien handiger om hem in het midden te doen, omdat hij dan via de beenruimte dan zelf erin kan klimmen en we niet moeilijk hoeven te doen om Luc in het midden erin te tillen, want dat is inmiddels aardig zwaar geworden.
Hier zit de oudste in het midden en dat gaat prima.