Maxi Cosi 0 -vraagje

Hoi,

Wij hebben 'n maxi cosi cabrio voor Liam.

Weet iemand of er ook zo’n klikding voor in de auto is voor deze oudere type stoel? Zoals dus de easyfix voor de cabriofix?

Ik word namelijk enorm kriegel van die gordels die er steeds om moeten…

Groetjes,

Kaat

Ik vrees van niet. Er zijn 2 typen fixen…1 die ‘vast’ in je auto zit (aan het chassis zeg maar via je autostoel) en 1 die je ‘inbouwt’. Maar beide hebben een ‘speciale’ nieuwere maxi nodig. Is het een optie je eigen op marktplaats oid te zetten? Iets anders kan ik me niet bedenken. Bedenk overigens wel dat je er bij elkaar rond de 200 euro voor kwijt bent…wij vonden het zo ong (relatief gezien) de duurste aanschaf voor de uitzet. :silenced: Zeker gezien hoelang/kort je hem gebruikt.

Ik vrees dat je er niks aan hebt; wij hadden ook een “oudere” maxi-cosi van Teun, maar voor Nina wilden we ook graag een easy-base. Toen kwamen we er bij toeval achter dat er voor de easy-base een “dwarse” stang onder je Maxi-cosi moet zitten. Daar klikt ie mee vast.

Dus toen een nieuwe Maxi-cosi gekocht en een easy-base. Kost wat, maar het is het geld waard geweest :thumbup: ! Vooral als we effe snel Teun naar school moest brengen of zo. Hup, die Maxi-cosi erin en wegwezen :smiley: .

Wij hebben trouwens onze Maxi-cosi en easy-base nu weer te koop staan (woon je in de buurt :wink: ?).

:?

Shipsie…

Ik vind dat erg duur, voor alleen dat gekriegel

Had gehoopt dat er 'n makkelijkere oplossing zou zijn

Thanx voor je reactie!!

Anne, kom uit brabant.

Maar hij moet ook op 't onderstel van de wandelwagen kunnen. zijn die adapters ook uniek?

En dan nog: wat is je vraagprijs?

Het adaptersysteem is wel gelijk gebleven! Het is idd alleen die ‘dwarsstang’ die nodig is voor het verankeren die de oudere mist.

Ik weet welke je bedoeld, Rhiannon.

vriendin was gisteren hier en toen we ze langs elkaar zetten, zagen we 't.

Moet er even goed over nadenken, of ik 'n andere zal kopen. Het is namelijk ook zo dat liam best los zit met z’n hoofdje als hij in de auto zit, hij zit te ver verticaal zeg maar. lijkt me niet goed en ook best gevaarlijk :roll: :think:

Hier een maxi cosi citi, de 2e zelfs :lol:

We hebben de vorige verkocht na nummer 3 en nu dus voor nummer 4 nog een nieuwe.

De cosi staat sneller en zit eerder vast als dat ik de jongste in zijn stoel en gordels heb gekregen.

Ach in en uit de auto is bij ons straks toch even werk, kunnen die 2 sec. priegelen met de gordels er ook wel bij :mrgreen: :wink: (ik vind het dus ontzettend duur voor de tijd dat je het gebruikt… dat nieuwste systeem kan je dan wel ook weer voor de stoel erna gebruiken, maar dat kan dan weer alleen met de maxi cosi Pebble (?) en die is helemaal ontzettend duur… terwijl de andere modellen ook veilig zijn).

@Kaatjes wrote:

Ik weet welke je bedoeld, Rhiannon.

vriendin was gisteren hier en toen we ze langs elkaar zetten, zagen we 't.

Moet er even goed over nadenken, of ik 'n andere zal kopen. Het is namelijk ook zo dat liam best los zit met z’n hoofdje als hij in de auto zit, hij zit te ver verticaal zeg maar. lijkt me niet goed en ook best gevaarlijk :roll: :think:

De stoel wat platter/ meer op het hoofddeel van de cosi zetten.

Legt heel moeilijk uit, maar vriendin van mij had dat ook, die zette de cosi te rechtop, terwijl die dus gewoon platter kan staan en de kleine had toen veel minder last van een rollend/wiebelend koppie.

Kaatjes, je hebt PB :wink: !

Je moet idd die stang op de mc hebben voor de easybase. En de easybase/easyfix zijn inmiddels denk ik ook wel via mp te verkrijgen.

Mijn dochter heeft 1 jaar in de mc gezeten en ik vond het dat geld voor 1 jaar (en nu de 2e komt dus waarschijnlijk nog een jaartje) al dubbel en dwars waard, zoveel makkelijker en geen gepiel meer met de gordels (vooral fijn als het heel hard regent :wink: ).

Maar zoals al gezegd, als je er niet zoveel voor uit wilt geven even op mp kijken of misschien is er iemand waarmee je zou kunnen ruilen (zus, vriendin)?

Je kunt idd de maxicosi nog wat achterover drukken, dan ligt je kindje meer. Wel nadat je de gordel vast hebt uiteraard. Hier werkt het beste om eerst de heupgordel vast te maken, gordel klikken en dan pas de schoudergordel achter de maxicosi langs. Tot slot dus maxicosi in de gewenste stand zetten. Wij hebben tegenwoordig de mc vast in de auto en tillen Tim er in en eruit zonder hem uit de grote gordels te halen. Dat kan ook prima :wink:

Niet helemaal ontopic, maar ik vraag me af: waarom halen veel mensen de mc steeds uit de auto? Ik zou niet blij worden van dat geklooi met de gordels elke keer en vind een kindje in de mc onhandig en zwaar te tillen.

Is zo’n easyfix/easybase trouwens bruikbaar in elke auto?

familyfix kan niet in iedere auto, daar heb je isofix (twee dingetjes in de stoelen) voor nodig.

die easy base kan volgensmij wel die zet je vast met de gordel

Wij zitten dus ook met het probleem familyfix of niet. vind 130 euro voor zon ding best wel duur voor de eerste tijd dat je het gebruikt.

plus dat je daarna wel een ander maxicosi stoeltje er op kan doen maar dan heb je keuze uit 1 model die best wel duur is. en dat stoeltje kan dus niet met de riemen vast(als je bv in een andere auto mee rijd en je hebt ff een stoeltje nodig)

en de eerste tijd dat wij het willen gebruiken is als het nog zo klein is dat het gewoon makkelijker is om met MC en al uit de auto te tillen. Maar als het straks wat ouder is dan kan je gewoon zo uit de MC tillen en die in de auto laten staan

@mereltje85 wrote:

Afhankelijk van het model base dat je kiest.

Sommige moeten vastegezet worden op isofix systeem van de auto (op zich helemaal ideaal… basis vast aan de auto, zitje vast aan de basis en geen gordels of niks).

Die van ons kan aan het isofix-systeem vast gemaakt worden èn met de gordel. Hebben namelijk alleen achterin isofix en later heb ik de MC altijd voorin gehad (met gordel dus) :thumbup: .

Ik heb de maxi cosi (citi, net als mama marije) gewoon altijd in de auto… ik klik de draagbeugel naar beneden, haal de riempjes los en til suus eruit.

Bij het erin gaan leg ik haar erin, in eerste instantie heeft ze dan haar beentjes op de gordel, Maar als ze globaal zit, dan trek ik de gordel iets weg en doe haar beentjes eronder.

Klik weer vast en gaan met die banaan…

Scheelt een hoop gewicht, scheelt me een hoop gordel geprut en scheelt me een losse maxi cosi zwervend door de woonkamer of hal…

@AnneK wrote:

Die van ons kan aan het isofix-systeem vast gemaakt worden èn met de gordel. Hebben namelijk alleen achterin isofix en later heb ik de MC altijd voorin gehad (met gordel dus) :thumbup: .

de maxi cosi zelf kan sowieso altijd ook met gordels :thumbup:

Maar niet elke base is bijv. geschikt voor isofix.

Ja, dat bedoel ik ook :wink: ; de base die wel geschikt is voor de isofix kan ook met gordels vast gemaakt worden (verwarrend allemaal :lol: ).

@mereltje85 wrote:

Niet helemaal ontopic, maar ik vraag me af: waarom halen veel mensen de mc steeds uit de auto? Ik zou niet blij worden van dat geklooi met de gordels elke keer en vind een kindje in de mc onhandig en zwaar te tillen.

Heel simpel :wink: We hebben 2 auto’s en maar 1 MC.

Als ik 's morgens onze dochter wegbreng naar het kdv en mijn vriend haalt haar 's middags op dan laat ik de MC achter op het kdv.

Wij hebben beiden een ‘onderstel’ in de auto, de een een easyfix en de ander een easybase. Een van de beste aankopen die we gedaan hebben en het geld dubbel en dwars waard :thumbup:

De easyfix kan met gordels of het isofix systeem in de auto, dat laatste is veiliger als het er in zit. En de easybase maak je met de gordels vast. Wij hebben beiden zodat opa en oma bijv ook dat onderstel vast kunnen maken in hun auto, ook al hebben wij beiden isofix in de auto.