ff een vraagje,
Mats slaapt de laatste tijd zo weinig! Vandaag ook weer. Hij is vanmorgen 10.00 wakker geworden en sindsdien heeft hij niet meer geslapen. Nu ligt hij in zijn bedje maar ik hoor hem kreunen en jammeren. Hij wil gewoon niet slapen. Ik weet dat je hem best een kwartiertje kan laten huilen maar ik vind dat erg moeilijk. Vanacht sliep hij tot 03.00 en bleef toen wakker tot 06.00! En wij dus ook!! Waar kan het aan liggen? Hij lijkt verder wel tevreden als hij maar aandacht krijgt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er af en toe een beetje wanhopig van word. Ik hou geen tijd over voor andere dingen! Meneer eist zoveel aandacht op deze dagen!!
Typisch 4-weken-sprongetje, ben ik bang. Gaat vanzelf weer over! Tot die tijd: neem 'm lekker bij je als het kan, hij is nog zo klein… daar heeftie echt behoefte aan. Grote kans dat dit over een week weer voorbij is.
Als dit idd ineens iets van de laatste tijd is zal het wel een sprongetje zijn. Als hij het aldoor al heeft is hij misschien net te geprikkeld als je hem naar bed brengt, dan is het moeilijk voor ze om in slaap te komen. Als hij verder tevreden lijkt zou ik me er niet te druk om maken en proberen hem in een bepaald ritme te krijgen, misschien dat het dan wel beter gaat. Dus bijv. wakker eten, even spelen op schoot en in de box en bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar bed. Als hij heel onrustig is en zichzelf daardoor wakker houdt is inbakeren een goede optie.