Matrozenbedje?

Hallo dames,



Ik zat van de week zo eens te denken. tegenwoordig moet je de bedjes “kort” opmaken. Zag het laatst bij een collegaatje en vond het eerlijk gezegd geen gezicht om het kindje bijna onderin het bedje te leggen. ( Hoeft er ook geen hemeltje op)



Dus ik zat me af te vragen of je het bedje ook op kon maken met het principe “matrozenbedje”.

Ligt het kind toch boven in bed, maar kan niet naar beneden zakken.

Vond het eigenlijk wel goed bedacht van mezelf. :slight_smile:



Zijn er hier moeders die het ook zo doen? Of zijn er redenen waarom je het niet zo zou mogen doen? ( Ben er alweer even uit, ik gebruikte nog dekbedjes)

Ja hoor, hier de eerste weken Matrozenbedje gedaan!

Nadat Sam van de wagenbak naast mijn bed in het ledikantje in zijn eigen kamertje ging slapen zag het er namelijk zó idioot uit zo’n klein menneke onderin dat bed dat ik hem idd bovenin gelegd heb.

Dus mag wel, want heb het geleerd van de kraamhulp.

hier niet gedaan, wnt ik vind kort opmaken net zo makkelijk!



matrozenbedje is toch laken eronder dubbel en dan er weer overheen?

Ja klopt, bovenste laken is onder én bovenlaken doordat je het terugslaat.



Dus lakentje bovenaan instoppen, tot de helft van het bedje doen, stukje terugslaan, dekentje wel helemaal er op en dus onderaan instoppen, dan het laatste stukje van het lakentje weer terugslaan over de rand van het dekentje.



( hihihihi, volgen jullie het nog?)

jah. ik volg het… k vond het toch niet handig… en ik vind kort opmaken geen probleem, en nog steeds niet… dus voor ieder persoonlijk…



me vriendin is kraamverzorgster en ze kwam het nog wel regelmatig tegen… t komt weer een beetje meer in.

Nou ja, ik vond het zo’n raar gezicht dat kindje helemaal onderin het bedje, en dan wel een hemeltje er boven. Dat hoef je dan ook niet te doen. tegen de tijd dat het kind boven in bed ligt trekt het de hemel naar beneden en moet je het toch weghalen. zonde dan eigenlijk.



Ik kwam er op omdat ik wel eens een matrozenbedje maak bij nieuwe collega’s in de nachtdienst! Hilariteit natuurlijk als ze vast zitten of door het laken trappen. :mrgreen:

@kantjeboord wrote:



Ik kwam er op omdat ik wel eens een matrozenbedje maak bij nieuwe collega’s in de nachtdienst! Hilariteit natuurlijk als ze vast zitten of door het laken trappen. :mrgreen:




:lol: :lol: :naughty: :wink: