Matrassen

Wat voor matras hebben jullie? Welke binnenvoering bedoel ik dan. En van een beddenwinkel of is Ikea net zo goed?

Ik zie door de bomen het matras niet meer.

We houden van een stevig matras

Lastig is het he.

Wij hebben ze bij de Praxis vandaan, niet al te duur en lekker stevig/hard.

Wel moet je ze eerder vervangen dan een (duur/beter) matras uit een beddenzaak.

Welke winkel dan ook: wij testen ze altijd wel even, dus ook in de Praxis gedaan.

Wij hebben gekozen voor het huismerk van een beddenspeciaalzaak. Volgens mij rond de €800 per stuk

Wij hadden van de tevoren een lijstje gemaakt.

zweet je snel

welke lengte wil je van het matras. ( ik ben 1.83 lang en wil dan graag een 2.10 matras)

Wat voor bedbodem heb je nu.

en de hoezen moeten afritsbaar zijn.

Het huismerk had 3 verschillende hard heden en afhankelijk van je gewicht wordt daar een keus in gemaakt.

Je hebt ook beddenzaken waar je een matras thuis mag proberen

wij hebben nu matrassen van een beddenzaak, toen wel even gewacht tot een 2 halen 1 betalen actie die gelukkig ook bij ‘de betere winkels’ nog weleens voorbij komt… alleen dat is bijna 10 jaar geleden en zullen ze in de komende 2 jaar ergens wel aan vervanging toe zijn.

En het kan maar zo zijn dat het dan een IKEA matras wordt hoor… geloof dat 1 van hun matrassen zelfs als beste uit een test is gekomen. Ja ze verkopen er vast ook veel te zachte ‘meuk’, maar die kan je ‘overal’ wel kopen ben ik bang.

Wees vooral niet bang om proef te liggen. Vond het zelf in eerste instantie nogal ehm ‘vreemd’ (en dat is in de IKEA in Groningen nog veel voller in het gezicht natuurlijk :mrgreen: ) maar ben wel blij dat we er toen goed de tijd voor hebben genomen, want het zijn heerlijke matrassen.

Wij hebben een matras met traagschuim erin…ik zou niet anders meer willen!!

Het moest vooral voor mij een goed matras zijn, omdat ik heel snel last van mijn rug heb… Het matras vormt zich helemaal naar je lichaam en geeft daardoor steun waar je nodig hebt…

Als je altijd een heel hard matras gewend bent, dan is dit waarschijnlijk wel erg zacht…maar dat is een kwestie van uitproberen…

Is altijd erg lastig kiezen, het hangt ook veel af van je voorkeuren (al kan ik inmiddels zeggen dat die voorkeur tijdens de zwangerschap erg kan wijzigen; ik moest een week of wat geleden gedwongen door onderrugklachten nodig overstappen op een harder matras).

Wellicht helpt dit filmpje van de Consumentenbond je: klik

we hebben er gisteren een gekocht bij matrasdirect. Een pocketvering matras met latex bovenzijde (merk: van dam). Was stevig afgesprijsd en lijkt een prima matras te zijn!

Wij hebben ieders een thempur matras met een thempur kussen. Duur maar voor mij zeker het geld waard. De matras gaat naar je lichaam vormen elke keer als je in bed ligt waardoor je geen drukpunten meer krijgt.

Het was even wennen in het begin (en als het koud is, is het matras ook steen hard) maar het ligt erg fijn al zeg ik het zelf.

Maar traagschuim of tempur moet je echt even uitproberen, ik vind het namelijk vreselijk! Ik lig niet helemaal stil en dan kom ik iedere keer op een bobbel terecht die mijn lichaam net gemaakt heeft. Dat ligt echt niet lekker. Dus ik zou alleen traagschuim kiezen als je langere tijd stil ligt. Proberen dus :wink:

Ik heb een hoge boxspring van Swiss sense, maar volgens mij heeft Ikea inderdaad ook best aardige matrassen.

@Marlous79 wrote:

Maar traagschuim of tempur moet je echt even uitproberen, ik vind het namelijk vreselijk! Ik lig niet helemaal stil en dan kom ik iedere keer op een bobbel terecht die mijn lichaam net gemaakt heeft. Dat ligt echt niet lekker. Dus ik zou alleen traagschuim kiezen als je langere tijd stil ligt. Proberen dus :wink:

Ik heb een hoge boxspring van Swiss sense, maar volgens mij heeft Ikea inderdaad ook best aardige matrassen.

Dat heb ik nog nooit gemerkt en ik lig zeker niet stil. (nu al helemaal niet haha) Op een gegeven moment is je matras zo lekker warm dat het meteen meebuigt met je lichaam. Alleen als je er net in ligt moet het matras nog even warm worden. Maar dat is heel snel gebeurd.

Wij hebben matrassen van de Ikea. Ik volgens mij de Sultan Hamnvik en mn vriend de Sultan Hagavik. 90 dagen kun je de matrassen uittesten.

Hadden wij ook echt nodig. Helaas was ik net te laat met ruilen, wilde toch eigenlijk een iets zachtere matras maar was 3 dagen te laat :frowning: (dacht dat we em in november hadden gekocht, maar bleek oktober te zijn.

Wij hebben een ikea matras dat aan vervanging toe is, heb er 9 jaar mee gedaan :slight_smile:

Ik heb thuis sultan, een dikke. En die ligt prima. Mijn vriend heeft sinds kort tempur en dat ligt echt hemels! Kan nu ook op mijn buik liggen slapen zonder dat mijn borsten geplet worden :mrgreen:

Ook wij hebben tempur matrassen en ik wil nooit meer anders. Ik slaap veel dieper en draai ook minder dan voorheen.

Net als Mutsie de ervaring dat als je als je eventjes op je matras ligt, dat het zich dan meevormt als je omdraait.

bij Traagschuim matrassen kan dat idd anders zijn; daar heb je zoveel prijs en kwaliteitsklassen in. Een traagschuim matras kan ook redelijk makkelijk scheuren.

In nl is ook Ubica een heel goed merk; die leveren aan hotels en daar kun je voor een redelijke prijs ook heel goede matrassen kopen.

Tja ik heb op twee plekken op traagschuim geslapen, 1x bij familie en 1x in een hotel en ik heb nog nooit iets gemerkt van een bed wat warm wordt en dan wel vormt :think: . Ik werd er gewoon 's nachts wakker van!

Mijn punt is ook meer dat niet iedereen ieder bed lekker vind, ook al is het populair. En dat je er dus echt even een tijdje om moet liggen en draaien etc om te voelen hoe je het vindt.