Matrasje

Onze twee kinderen gaan straks in een stapelledikant. We hebben al een matrasje, voor Marie destijds nieuw gekocht, en twijfelen nu of we hetzelfde matrasje zullen kopen. Hij is nl best duur, 159 euro (Celsius Medical van Babypark), maar aan de andere kant ook heel fijn (denk ik). Maar nu dus de vraag of we zoeen bestellen of toch een goedkopere van bijv Ikea? Het is toch ‘maar’ voor 2 jaar… En voor wie is een ‘goed’ matras dan belangrijker, voor een baby of een dreumes?

Graag tips en ervaringen!

Je baby ligt er langer op dus ik zou zeggen dat die de beste matras nodig heeft. Aan de andere kant, als je tzt het ledikant wilt verkopen is het wel een prachtding voor iemand die bv een tweeling verwacht. :wink: Dan zijn 2 dezelfde matrasjes vast fijner en makkelijker te verkopen. :angel:

Kijk je puur naar je eigen budget zou ik voor Marie een wat voordeliger matras kopen, zij zal als eerste naar een ‘groot’ bed gaan verhuizen. :-*

Ik vind twee jaar ook best nog een lange periode als je geen fijn/goed matrasje hebt. Dus ik zou voor de duurdere/betere matras gaan.

Lastig he dat soort dingen.

hier hebben we goede ervaringen met matras van de prenatal… wachten op een aanbiedingsperiode/ mama mazzel dagen oid en je kan het behoorlijk betaalbaar op de kop tikken.

Het is een goed matras… eh inmiddels de 2e, want 4 kids op hetzelfde matras vond ik een beetje overvragen van het matras :slight_smile: .

Een baby is wel nog heel licht en drukt/veert weinig in op een matras. Veel minder als een dreumes/peuter natuurlijk. En ook die zijn nog niet echt zwaaaaaaaaaaaaar natuurlijk. Maar een kind moet dus ook niet in het matras veren, maar erop liggen.

Onze 3e heeft tot voor kort in een ledikant gelegen en met 3,5 begon hij gevoelsmatig ook ‘te zwaar’ te worden voor het matras. Tot die tijd absoluut niet.

Maar nu lijkt het net of duurder beter is… en dat is natuurlijk maar de vraag! Heb wel eens gehoord dat er een matras van de ikea als beste uit een bepaalde test is gekomen, dus prijs is schijnbaar ook niet alles…

Maargoed ik vind het ook knap lastig :wink: en ben ook nog op zoek! Dus ik blijf even meelezen…

Hier een goede ervaring met een Ikea matrasje. Onze L heeft er van 6 mnd tot ruim 3 jaar op geslapen en ook voor T zullen we 'em straks weer gebruiken. Maar ik heb geen ervaringen met duurdere matrassen, we slapen hier allemaal tevreden op Ikea :wink:

over 18 weken…is Marie 2… gaat ze nog zo lang in een ledikant dan?

Suus is van Juli 2010 en slaapt sinds 9 april j.l. in een peuterbed… Ging meteen goed. Alle kinderen zijn eigenlijk wel voor hun 2e naar een groter bed gegaan, behalve mies, die was 2 jaar en 2 maanden…

Ik zou dus zelf niet investeren in een 2e ledikant matrasje, maar investeren in een grotere maat. Ze bewegen meer nu, zweten meer naarmate ze groter worden en krijgen rond de 2 ook dat ze veel vaker wakker worden van dromen, soms ook nachtmerries. Een te hard goedkoop schuimmatrasje, zal het slaapcomfort niet verhogen dan.

Overigens kan een goed matras ook bij Ikea weg komen… ze hebben daar ook vele kwaliteiten… voor veel budgetten. Onze kinderen hebben allemaal ikea matrassen, behalve de oudste, die heeft een pullman boxspring met bijhorend pullman matras. De ikea matrassen zijn allemaal pocketvering met koudschuim topping… geen mega duur model, ook niet de goedkoopste.

Dus, ja, je kan kiezen voor nog een ledikantje, maar hoe lang zal ze daar nog in gaan dan… dus geen kritiek, meer wat ik me afvraag… :think: :shifty:

@Cell wrote:

Dus, ja, je kan kiezen voor nog een ledikantje, maar hoe lang zal ze daar nog in gaan dan… dus geen kritiek, meer wat ik me afvraag… :think: :shifty:

Denk dat dit een klein behuisden probleempje is eigenlijk?

Hier hebben de kids overigens zeker langer in hun ledikant gelegen als die van jou Cell :lol: . Onze 3e is er dus pas net uit.

En die is nu 3,5.

@Tinkerbell wrote:

Hier een goede ervaring met een Ikea matrasje. Onze L heeft er van 6 mnd tot ruim 3 jaar op geslapen en ook voor T zullen we 'em straks weer gebruiken. Maar ik heb geen ervaringen met duurdere matrassen, we slapen hier allemaal tevreden op Ikea :wink:

Hier ook een ikea matrasje voor Siem. En vond die ook niet goedkoop was alsnog 100 euro. En tot nu toe bevalt die me prima :thumbup:

aukje is 3.5 en slaapt ook nog steeds in haar ledikant… zal ze voorlopig nog wel in liggen… ze heeft nog ruimte zat…

wel heeft mijn vader de zijkant (spijlen) vervangen voor een lage kant.

Femke slaapt in een peuterbed, maar ook een kant hoog, ander laag (was voorheen ook haar ledikant.

Wij hebben gewoon een peuterbed gekocht (laten maken) maar dan met spijlen… (hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is)

beide matrassen komen van prenatal…

je zou ook nog naar een matrassenfabriek kunnen gaan, daar je matras op maat laten maken naar jouw wens…is meestal ook geodkoper.

We hebben een stapelledikant omdat we 2 slaapkamers boven hebben waarvan een hele kleine. Beneden hebben we nog een kamer, maar die is nu in gebruik als werkkamer. Op termijn zullen ze samen naar beneden verhuizen en aparte bedden krijgen, maar zo lang de kleinste niet doorslaapt blijven ze boven (anders moeten we 's nachts dwars door het huis heen). Een werkkamer hebben we echt nodig, dus Marie alvast beneden leggen is geen optie. En ze kan vast nog een hele tijd in het ledikant. Hij heeft een onderste bed met een half hekje, dus ze kan er straks zelf ook in en uit kruipen.

Ik denk dat we, omdat ze vast geen twee jaar nog boven blijven, toch voor een wat goedkoper matras gaan waar Marie als de baby uit de wieg gaat op gaat slapen. De baby krijgt dan het matras dat we al hebben (voorkomt ook afplatting van het hoofdje) en zo lang Marie nog in het ledikantje slaapt kan ze er vast wel op liggen. Daarna krijgt ze een groter bed met een nieuw matras en de kleine blijft dan op hetzelfde matras.

Welk Ikea matras hebben jullie?

Hier een supergoed en heel fijn matrasje van Leen Bakker. Een hele dikke met pocketvering. Gaat al ruim 3 en half jaar mee en is nog prima in orde en in vorm, niet doorgezakt of wat dan ook.

Waarom zou duur beter zijn?

Wij hebben een B keus matrasje gekocht, gewoon van ABZ. Anti mosquito. Wat er B keuze aan is? nou de afwerking van de tijk… die is hier en daar wat rafelig en zo’n biasband erlangs liet al snel her en der wat los. Maar het werkt prima. Er hebben 2 kinderen op geslapen in het ledikant aangezien je er toch altijd hoesjes en moltons om hebt, doet de tijk er minder toe. Was een matrasje van 70 euro, voor 40… Dus een goed matrasje hoeft niet heel duur te zijn…