matrasje: welke??

Vriendje en ik hebben een meningsverschil over welk matrasje te kopen.



Ik vind dat we hetzelfde soort matrasje voor de kleine moeten kopen als waar we zelf ook op liggen; een pocketveringmatras. Die ondersteund goed, geleid de warmte goed weg. Geen zin in een zwetend kind in bed. Bovendien lig je zelf al 1/3 van je leven in bed, en een kind nog meer… dus ik vind het een nuttige investering. Je gebruikt het ook een jaar of 4. Alleen kost dat matrasje 165 euro… :eh:

Vriendlief wil 1 van rond de 50 euro kopen. Is ‘goed genoeg’ volgens hem. Dat is een schuimrubberen matras. Maar volgens de verkoopster zweten kinderen zich daar helemaal te pletter in…



Wat voor een matrasje hebben jullie? En waarom?

wiegmatrasje was gewoon dun fludderding, maarja kind woog ook niks en was maar voor korte periode.



ledikant matrasje was rond de 80 euro…met katoenen wasbare tijk en anti-allergisch.

verder daar een aero-ding overheen…dus dat ademde prima.

katoenen kleding, katoenen lakens en katoenen dekens…niks geen gezweet.



(hoorde in de winkel dat mensen soms een matrashoesje óver de aero heen doen…maar ja, dán werkt dat dus niet meer.)



niet te goedkoop doen zou ik zeggen anders ligt je kind in een kuil,

en niet te duur, want is toch maar voor relatief korte periode.



succes!

Ik ga met Guusje mee, wij zaten ook iets er tussenin qua prijs (ik dacht zo rond de 90-100 euro). Je kindje weegt nog niet zoveel, dus daardoor hebben zij ook een minder stevig matras nodig dan een volwassene. En er zullen waarschijnlijk ook nog heel wat ongelukjes gebeuren op die matras, dus ik zou zeker niet te duur doen. :wink: Wel zou ik erop letten dat het matrasje niet zweet idd.

prijs weet ik niet, heb hem gekregen, maar ik zou een matrasje nemen waar door het kindje kan ademen. Hebben wij nou ook, is wel prijzig maar ook veilig

Wij werden geadviseerd om te kijken naar een koudschuimmatras.

Je hebt zo veel soorten matrasjes te koop voor de kleine varierent in verschillende prijsklassen maar vaak als je gaat kijken naar de “inhoud” van het matras komt het over het algemeen allemaal op zelfde neer.

Alleen bij de ene betaal je o.a ook voor het merknaam.

Een heel duur matras hoeft dus niet perse beter te zijn.



Wij hebben een koudschuimmatras, bied genoeg steun op plaatsen waar dat nodig is, is niet te warm, en heeft een goede luchtdoorlatendheid.

Daarover heen hebben wij nog een aerosleep oplegmatras waardoor ons matrasje nu bijna 90% adembaar is. (ik heb er even door heen geademd en werkt echt :thumbup: )



Mijn matrasje koste maar €35,- en dan is deze nog speciaal gemaakt ook incl mooie en anti allergietijk.

Ik heb hem hier vandaan schuimrubber betaalbaar de bekende w’s en NL moet er nog achter :wink:



Ik zat namelijk sterkt te denken om een echt aerosleepmatras ook aan te schaffen tot de verkopen van de matrasen winkel vertelde dat het matras niet anders was dan koudschuim en deze veel koudkoper te vinden waren en dan met een aerosleep oplegmatras er boven op hadden we zelfde effect :slight_smile:

Ook wij werden aangeraden om koudschuim voor een matras te kiezen. Pocketvering was volgens verkoopster zeker voor een heel kleintje niet zinvol, omdat ze te licht zijn om te ‘veren’.

En was geen verkooppraatje, want pocketvering was duurder als koudschuim.

Wij hebben trouwens ook aero erbij genomen mét bijbehorende hoezen.

Ik heb er 2 en zelfs voor een zuigeling dus onder de 6 maanden :thumbup:

ik ben het met je eens hoor t, is zeker een nuttige investering :thumbup:

die dunne ligt in de campingbed :wink: daar ligt ze eigenlijk nooit in :think:



die voor zuigelingen is een super matras en koste bij baby park 130,-

en de hoes kan eraf dus hij kan gewassen worden en anti huis stofmeid etc etc , lucht doorlatend :thumbup:





gr melanie