Matrasje schoonmaken

Ik heb vanmorgen een kind uit een poep-bed gevist :sick: :sick:



Nu zit er ook een vlek op het matras. Iemand een idee hoe je dat eigenlijk het beste schoon kunt maken? In de biotex zetten lukt niet, emmertje is te klein :mrgreen:

hmm ben bang dat het een moeilijk klusje is voor dat ie weer moet slapen zou het denk ik ook niet droog zijn.

als dan zou ik het matrasje buiten leggen en met zeep borstel en water slang te werk gaan maar ja zo snel zou die wel niet droog zijn.

is het ook door die matrashoes die er om zit heen gegaan? anders heb je geluk en kun je hem zo even in de wasmachine doen.

Tijdje terug vond ik mijn dochter ook terug in een heerlijk ondergesmeerd poepbed.



Ik had gelukkig een molton over haar matrs heen dus er iets niets doorheen gegaan.

Dus misschien een tip voor de volgende x.

En hoe je het matrasje het beste schoon kunt maken geen idee eigenlijk :think:

Het is door een molton, lakentje, (zomer)slaapzak en pyjama heen gelekt :?



Tijk van matras kan er niet vanaf. Heb het al een beetje met sponsje schoongemaakt en matras gedraaid. Ga morgen ik van de week nog maar even goed schoonmaken met spons ofzo, en dan kan het de hele dag drogen omdat kids dan op het kdv zijn.

Dank ik elk geval voor het meedenken!

Voor dit ogenblik heb je er niets aan, maar ik heb er ook nog een bedzeiltje in. Dus: matras, molton hoeslaken, gewoon laken, slaapzak, pyama. Ik denk dat eht daar niet door heen gaat :think:

Trouwens, misschien wíl je geen bedzeiltje om veiligheidsredenen, dus dan gaat dit verhaal sowieso niet door… :wink:

Om die reden heb ik een matras waar de hoes van af kan, en omdat Lotte erg vaak diarree heeft en vaak alles onder zit ook nog een zeiltje, molton en dan hoeslaken. Soms ook enkel een geplastificeerd hoeslaken.



Heb je geen matrasje van bv reisbedje ofzo dat je kan gebruiken terwijl de matras droogt??

vanish spuitspul! :thumbup: :thumbup:

Heb het even opgezocht (heb zo’n boekje)



plek inwrijven met een oplossing van warm water, fijnwasmiddel en een klein scheutje ammoniak,

Naspoelen met water en een scheut azijn.



Ook bevlekt beddengoed kun je behandelen, gooi het in de wasmachine en azijn toevoegen aan het spoelwater.



bij braken een sopje met lauw water met afwasmiddel of een biologisch wasmiddel



hopenlijk heb je hier iets aan, anders laat het maar weten dan zoek ik even verder.

Dank voor alle tips!



Ik heb het gisteren met wat water/schoonmaakmiddel gedaan. En nu vanmorgen nog eens uitgebreid met water/biotex/scheutje azijn (ik vind ammoniak een beetje eng in een babymatrasje :shifty: dus heb er deze combi van gemaakt).



Nu lekker laten drogen, je zult het vast wel blijven zien maar als het maar weer fris ruikt dan ben ik al tevreden.



Ik had tot een week geleden een zeiltje in bed liggen, helemaal ‘onderin’ ivm laag opgemaakt bed. Maar sinds de heren rollen en draaien in bed en dus steeds anders liggen dacht ik ‘dat heeft geen zin meer, ze liggen er toch meestal net niet op’. Klopt trouwens ook, want de vlek zat niet waar eerst het zeiltje lag :roll: En bovendien gebeurde het tot nu nooit dat er iets doorlekte 's nachts.

wij hebben voor beide dames een aerosleep

@Pitje27 wrote:

wij hebben voor beide dames een aerosleep




Die heb ik ook en die kun je gewoon in de wasmachine wassen!!

Snel droog ook… super

Maar ja daar heb jij nu niets meer aan.

:thumbup: