matrasbescherming

Hoi!



Misschien even een hele stomme domme vraag, maar wat gebruiken jullie als matrasbescherming bij het ´s nachts zindelijk worden :think: ???



Dochterlief is overdag al een tijdje luierloos, maar ´s nachts nog niet. Vorige week wilde ze opeens zonder luier slapen want ze was een ´grote meid´ :mrgreen:



Aangezien ze niet vaak plast, maar wel veeeeeeeel (echt, die bestaat voor de helft uit blaas 8) ) wil ik iets om het matras doen, maar wat???

Zag bij de HEMA een waterdichte molton, maar die kost gewoon € 28,- :shock:



of toch gewoon zo´n ´verboden´ babybedzeiltje?



Ik heb ook nog wel een matrasbeschermer in mijn kraampakket, maar dat zal wel lekker zweten denk ik zo 8)



Kortom, hoe doen jullie dit?

Ik heb idd die waterdichte molton, 2 stuks zelfs… Ideale dingen vind ik het, ze kunnen gewoon in de wasmachine en droger als ie nat is geworden. Dingen zweten niet heel erg en kunnen gewoon als onderlaken gebruikt worden, ideaal!

jinte slaapt er nu nog mee, die is eigenlijk nooit nat meer 's nachts afkloppen, maar toen ze dat wel nog af en toe was vond ik het heel makkelijk!

Ik weet niet of er 1 bij jullie zit, maar ik heb bij de jysk een groot (1 persoons) molton zeil gekocht. Dus geen hoeslaken.

Die heb ik doormidden geknipt en past mooi op de matras van het peuterbed. (1 persoons gaat hij schuiven denk ik)

Aldi en leenbakker hebben die hoeslakens ook weleens in de aanbieding, dus misschien eens folders in de gaten houden.

ze hebben ze ook bij de Action en die zijn een stuk vriendelijker geprijsd en werken net zo goed :thumbup: .



Hier lagen ze aan het eind van de zw.schap ook op mijn matras en dat was erg prettig toen de VK de vliezen doorprikte en het matje wat ze eronder hadden gelegd toch echt te klein bleek voor de sloot vruchtwater die eruit kwam.



Maar ik vond ze zelf ook niet warm of zweterig.

Ikea heeft ze ook. Weet alleen niet meer hoe duur.



Edit: 11,95

Dankjulliewel!



Dat wordt dus een ritje IKEA :mrgreen:

ik heb er twee voor ella’s bed van de hema. ik vind ze ook erg handig als ze ziek is en moet spugen.

Die van ikea waren hier heel snel op en dus niet meer waterdicht. Nu heb ik wel een bedplasser dus ze worden wel een paar keer per week gewassen.

Wij hebben ze nu van de hema.

@Lune wrote:

Die van ikea waren hier heel snel op en dus niet meer waterdicht. Nu heb ik wel een bedplasser dus ze worden wel een paar keer per week gewassen.

Wij hebben ze nu van de hema.




Ik had incontinentie beschermhoes. Heb ze eigenlijk niet nodig gehad voor bedplassen, maar wel een keer voor overgeven.

Later uitgeleend aan vriendin voor kraambed en was ook perfect !

Ik heb ook een waterdichte molton van Hema, maar dan niet een hoeslaken. Gewoon een rechthoek met elastiek aan de hoeken, zodat je hem wel een beetje kan bevestigen om het matras. Deze uitvoering kost 20 euro. Ik heb er twee, voor al er eentje in de was zit.

Ik heb hem tijdens mijn zwangerschappen voor mezelf gebruikt (ik vond die dingen uit het kraampakket niks) en Pete heeft hem nu 1,5 jaar in gebruik. Ik verwissel hem alleen als hij nat of vies is, dus niet elke keer als ik het bed ga verschonen.

Inmiddels 2 exemplaren van de IKEA rijker, dus we gaan hier eens kijken of het ´s nachts ook wil lukken zonder luier :angel: :mrgreen:

@mamaMarije wrote:

ze hebben ze ook bij de Action en die zijn een stuk vriendelijker geprijsd en werken net zo goed :thumbup: .



Hier lagen ze aan het eind van de zw.schap ook op mijn matras en dat was erg prettig toen de VK de vliezen doorprikte en het matje wat ze eronder hadden gelegd toch echt te klein bleek voor de sloot vruchtwater die eruit kwam.



Maar ik vond ze zelf ook niet warm of zweterig.




ja hoor, hier ook 5 eurie bij de action, gelijk een voorraad ingeslagen, werken ook goed met grote plassen… alleen gaan ze er ietsies van zweten, lekker zo’n syntethisch dekbed en hoeslakens… maar goed, het echte spul komt wel als ze niet meer in hun bed plassen…

Voor zoon gebruik ik een gericare… Die heeft iemand na logeren ooit laten liggen. Erg handig :thumbup:

Van de action heb ik gebruikt tijdens de laatste weken van de zwangerschap, maar dat vond ik maar een zweterig gevalletje.

Voor de kinderen heb ik waterdichte moltons van Leen Bakker, die zijn minder synthetisch en lekker dik. Bovendien zitten ze goed strak om het matras.

@mamaMarije wrote:

ze hebben ze ook bij de Action en die zijn een stuk vriendelijker geprijsd en werken net zo goed :thumbup: .



Hier lagen ze aan het eind van de zw.schap ook op mijn matras en dat was erg prettig toen de VK de vliezen doorprikte en het matje wat ze eronder hadden gelegd toch echt te klein bleek voor de sloot vruchtwater die eruit kwam.



Maar ik vond ze zelf ook niet warm of zweterig.




Ja, ik heb ze van de Kwantum…

Schoenmoeder werkt in een linnerie. En hebben daarvan de moltons etc gekregen. Nu was ik ook op zoek naar een molton voor het bedplassen/spugen enz. Maar een molton is niet helemaal 100% waterdicht volgens mijn schoonmoeder. Als ze een tijdje in het nat blijven liggen dan lekt het gewoon door. Hun verkochte heel erg veel speciale bedbeschemmers voor het bedplassen. Ik kan even niet meer op de naam komen (kan ik navragen als je wil), ze zijn er ook alleen maar in 1 pers te krijgen. Bovenkant is gewoon katoen/beetje hard badstofachtig, en de onderkant lijkt beetje op plastic.

Ik heb het zeil uit het kraampakket onder de molton gelegd. Deed ik ook zo toen ik zwanger was. Dat zweet niet zo. Gewoon met schilderstape plak ik het aan het matras. Dekbed mag gelukkig op 60 graden gewassen worden en in de wasdroger.